Marantz PM 6002

Gestart door Austin Powers, september 18, 2007, 00:13:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cypher

Dat klopt wel inderdaad.
De 4001 kreeg als ik het goed heb 70 punten de 6002 (maar) 65 punten. Zegt natuurlijk niet zo heel veel maar is wel opvallend. De CD6002 krijgt 90 punten, dat lijkt er meer op.

Austin Powers

#151
Citaat van: Cypher op oktober 23, 2007, 15:12:57
Dat klopt wel inderdaad.
De 4001 kreeg als ik het goed heb 70 punten de 6002 (maar) 65 punten. Zegt natuurlijk niet zo heel veel maar is wel opvallend. De CD6002 krijgt 90 punten, dat lijkt er meer op.
Punten zeggen mij ook niets, wat de een super vind klinken vind de ander bagger. Je gaat toch niet uit van de mening van 1 persoon. Niemand kan beter oordelen als jij zelf.

Zie hier een test (van het net geplukt) waar je ook je vraagtekens bij kunt zetten.

De hoogste score voor de Marantz PM 700I KI is 6.1. Om een actueel beeld te geven, past HetBesteProduct een tijdscorrectie toe (zie testverantwoording rechts). Wanneer we deze voor alle producten uitschakelen dan bezet de Marantz PM 700I KI de 251ste plaats van de 276 producten in de ranglijst aller tijden van Surround versterkers / receivers

De hoogste score voor de Marantz PM 4001 is 6.2. Om een actueel beeld te geven, past HetBesteProduct een tijdscorrectie toe (zie testverantwoording rechts). Wanneer we deze voor alle producten uitschakelen dan bezet de Marantz PM 4001 de 247ste plaats van de 276 producten in de ranglijst aller tijden van Surround versterkers / receivers

(Wie gelooft er dat de PM4001 dan beter is dan de PM7001 KI???)

Nog een voorbeeld (van het net geplukt).

Marantz PM7001 oordeel deskundigen+
Voordelen 
•Solide gebouwd
•Goede detailsweergave
•Vloeiend, vol geluid 
-
Nadelen 
•Bass iets te soft 
7.1
(BesteProductScore)  Bronnen
- WHAT HI*FI? sound and vision (8/1/2006)
- HiFi Test (tv-video) (7/1/2006) 
Nr. 129
Van de 276
(in de ranglijst aller tijden)  De hoogste score voor de Marantz PM7001 is 7.1. Om een actueel beeld te geven, past HetBesteProduct een tijdscorrectie toe (zie testverantwoording rechts). Wanneer we deze voor alle producten uitschakelen dan bezet de Marantz PM7001 de 129ste plaats van de 276 producten in de ranglijst aller tijden van Surround versterkers / receivers 


(Bas iets te soft, kan aan zo veel liggen maar de versterker daarvoor de schuld geven gaat wel erg ver vind ik)


joep

De stelling is niet dat de PM4001 beter is dan de PM7001 maar dat hij beter is dan de PM6002.

Austin Powers

Citaat van: joep op oktober 24, 2007, 10:11:12
De stelling is niet dat de PM4001 beter is dan de PM7001 maar dat hij beter is dan de PM6002.
Onderbouw  pompom je stelling dan is, deze is gebasseerd op punten (AUDIO) en een mening van zomaar iemand.

HAL9000

Citaat van: joep op oktober 24, 2007, 10:11:12
De stelling is niet dat de PM4001 beter is dan de PM7001 maar dat hij beter is dan de PM6002.

Wat is Beter Joep..
Het is zo'n relatief begrip.
Technisch beter.
klankmatig beter.
het uiterlijk beter  :roll: 
De prijs beter.
Prijs kwaliteit beter?

zeg het even.  :-)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

TurboMarco

Citaat van: Austin Powers op oktober 24, 2007, 02:38:16
Punten zeggen mij ook niets, wat de een super vind klinken vind de ander bagger. Je gaat toch niet uit van de mening van 1 persoon. Niemand kan beter oordelen als jij zelf.

Zie hier een test (van het net geplukt) waar je ook je vraagtekens bij kunt zetten.

De hoogste score voor de Marantz PM 700I KI is 6.1. Om een actueel beeld te geven, past HetBesteProduct een tijdscorrectie toe (zie testverantwoording rechts). Wanneer we deze voor alle producten uitschakelen dan bezet de Marantz PM 700I KI de 251ste plaats van de 276 productenin de ranglijst aller tijden van Surround versterkers / receivers

De hoogste score voor de Marantz PM 4001 is 6.2. Om een actueel beeld te geven, past HetBesteProduct een tijdscorrectie toe (zie testverantwoording rechts). Wanneer we deze voor alle producten uitschakelen dan bezet de Marantz PM 4001 de 247ste plaats van de 276 producten in de ranglijst aller tijden van Surround versterkers / receivers

Ik snap niet dat een stereo versterker  in de ranglijst aller tijden van Surround versterkers / receivers staat :?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Austin Powers

Citaat van: Marco op oktober 25, 2007, 00:06:43
Ik snap niet dat een stereo versterker  in de ranglijst aller tijden van Surround versterkers / receivers staat :?
Waarschijnlijk een foutje???

joep

Je zou mogen verwachten dat een duurdere versterker van hetzelfde merk toch wel beter zou mogen klinken.
Dit zou best wel eens niet waar kunnen zijn bij de Marantz 4001 en 6002.
Het is dus zeker de moeite even te luisteren naar beide versterkers.
Er zijn tijdschriften waar één persoon een produkt test. Vooral de nederlandse die vaak meer op en reclame folder lijken dan op een tijdshrift. Ze gebruiken zelfs de foto's uit de reclame folders. Het Duitse audio (en zo zijn er wel meer te noemen) is echter een blad van een iets anders niveau. Er is in het verleden wel eens een verhaal verschenen over hoe zij een test uitvoeren. Er komen zo'n 20 man bij kijken en luisteren, er worden alle mogelijke apparatuur naast gezet etc. etc. Ze hebben een enorme hoeveelheid apparatuur in de schappen staan.

Austin Powers

Citaat van: joep op oktober 29, 2007, 14:03:07
Je zou mogen verwachten dat een duurdere versterker van hetzelfde merk toch wel beter zou mogen klinken.
Dit zou best wel eens niet waar kunnen zijn bij de Marantz 4001 en 6002.
Het is dus zeker de moeite even te luisteren naar beide versterkers.
Er zijn tijdschriften waar één persoon een produkt test. Vooral de nederlandse die vaak meer op en reclame folder lijken dan op een tijdshrift. Ze gebruiken zelfs de foto's uit de reclame folders. Het Duitse audio (en zo zijn er wel meer te noemen) is echter een blad van een iets anders niveau. Er is in het verleden wel eens een verhaal verschenen over hoe zij een test uitvoeren. Er komen zo'n 20 man bij kijken en luisteren, er worden alle mogelijke apparatuur naast gezet etc. etc. Ze hebben een enorme hoeveelheid apparatuur in de schappen staan.
De PM4001 heb ik gehoord en die klonk fraai, natuurlijk, zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Denk toch dat de PM6002 in het laag beter scoort, verder geen noemenswaardig verschil. Maar de PM4001 toch wint van de PM6002 gezien de prijs en wat je ervoor krijgt. Voor 199E heb je al een PM4001, PM6002 kost 349E.

SB_Marantz

#159
Ik geloof dat ik onderstaand antwoord al eens gegeven heb Austin?
Wat jij bovendien beaamde?!

Weet niet of dit helpt?  violent1


Die 4001 heb je toch in een winkel beluisterd op een paar speakers die jij niet hebt?

Je zou dan alleen kunnen zeggen; ''Ik heb de 4001 gehoord op een paar speakers van merk x en dat klonk fraai''




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Austin Powers

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 29, 2007, 22:47:34
Ik geloof dat ik onderstaand antwoord al eens gegeven heb Austin?
Wat jij bovendien beaamde?!

Weet niet of dit helpt?  violent1


Die 4001 heb je toch in een winkel beluisterd op een paar speakers die jij niet hebt?

Je zou dan alleen kunnen zeggen; ''Ik heb de 4001 gehoord op een paar speakers van merk x en dat klonk fraai''





Ik heb de PM4001(OSE) op een paar JBL speakertjes gehoord. De cd-speler was een cd5001. Het geheel klonk fraai en zeker de moeite waard van het aanschaffen als je voor weinig een goede geluid wilt hebben.   

Jan

Je zou de PM4001 en de PM6002 moeten beluisteren op je Tannoy 611 MK2. Daarna vertellen welke van de 2 het beste is.

SB_Marantz

Can i get an amen?!  :-D :-D :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Austin Powers


WYWH