Marantz Cinema 40 display licht zijkant van wit naar blauw licht

Gestart door CBdicX, februari 24, 2024, 11:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Weet niet of ik dit eerder vermeld heb, maar het is mogelijk op de C40 de "sfeer" verlichting aan de zijkant van het display te veranderen van wit (standaard) naar blauw.

Dit staat niet vermeld in de manual !!

Tegeljk Pure Direct en M-Dax knop ingedrukt houden op het voorpaneel, en wit wordt blauw  :lol:

(In het menu General (Algemeen) kan je instellen hoe fel dat licht moet zijn of helemaal uit).

cabasse

Jammer dat het niet echt blauw te zien is van de voorkant

CBdicX

#2
Citaat van: cabasse op februari 24, 2024, 22:51:48Jammer dat het niet echt blauw te zien is van de voorkant

Jij bedoelt zoals het was op de PM Pearl uitvoeringen, dit is inderdaad anders, maar dit is dan ook een HT apparaat waarbij opvallende dingen zoals licht zo min mogelijk opvallend zijn.

Het geeft toch net even wat effect op de gebogen bewerkte zijkanten (zowel wit als blauw), zeker in een verduisterde kamer.

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op februari 24, 2024, 11:49:43Weet niet of ik dit eerder vermeld heb, maar het is mogelijk op de C40 de "sfeer" verlichting aan de zijkant van het display te veranderen van wit (standaard) naar blauw.

Dit staat niet vermeld in de manual !!

Tegeljk Pure Direct en M-Dax knop ingedrukt houden op het voorpaneel, en wit wordt blauw  :lol:

(In het menu General (Algemeen) kan je instellen hoe fel dat licht moet zijn of helemaal uit).

Ik vind die sfeerverlichting wel mooi, maar niet fel genoeg, zelfs in een nagenoeg donkere kamer merk je er amper iets van als je er recht voor zit, en ja ze staat op maximaal. Het op blauw zetten maakt het nog minder goed zichtbaar. Dat is mss wel anders op de zilverkleurige uitvoering.

En lijkt me ook geen defect, want ik heb hetzelfde met die ledjes op de Marantz SaCD 30n, waar ik nog niet vond, en niet weet of het zelfs kan om deze blauw te krijgen..
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25