De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op maart 23, 2014, 12:25:00
In het verleden heb ik diverse luistersessie,s gedaan daarbij vondt ik audio physic eruit springen ( div type,s gehoord ) met een open/brede soundstage en je echt heel goed alles van elkaar kunt horen ,met dynaudio is dat ook zo alleen zit ik nooit echt op het puntje van men stoel met de focus 220 ze klinken echt goed maar het blijft altijd rustig en gebalanceerd hoe hard het ook gaat , tijd nagedacht over de focus 160 die klinkt een stuk frisser en meer open maar met monitor heb je geen fundament in het laag ,de focus 220 geven zoveel laag en kracht in het midden dat ik zelfs met de basspoorten dicht het teveel vindt het is ook nog zo dat dynaudio,s een zeer goede versterker nodig hebben om echt de kwaliteit ervan te horen toen ik de pm15/sa11 nog had klonk het werkelijk Fantastisch  :kwijl: maar veranderd verder niet veel aan de eigenschappen van de speaker  :-)

Ik zat zomaar eens te zoeken gisterenochtend en kwam ik een paar Audio Physic Sitara tegen ,bod gedaan volgende week zaterdag ophalen  8-) pompom
Mooi hoor Arjan. Deze zijn zeer zeker meer levendig dan de 220`s. En niets ten nadele van Dynaudio, diens speakers doen niets echt verkeerd, zijn mooi neutraal, maar daarmee vaak ook een soort van het braafste jongetje van de klas. AP heb ik nu (beperkt) leren kennen als open, gedetailleerd en upfront. Zeker een wat meer prikkelende sound dan de Dyns. Keerzijde is dat dit soms ook enigszins vermoeiend kan gaan werken.

Marantz 81

#2371
Bedankt allemaal kan niet wachten tot volgende week  pompom

Het is de gewone Sitara  :-) het is altijd de vraag hoe het thuis uitpakt en ben ik eerst diverse reviews gaan lezen over deze speakers de onderstaande trok mij over de streep , ook heb ik gekeken naar inhoud kwa kast volume deze heeft 20 liter met 2 stuk 15 cm woofers (Focus 220 hebben 33 liter en 2 stuks 17 cm lange slag woofers) dynaudio heeft daarvoor de Excite32 in het programma maar die kon mij ook niet echt boeien eerlijk gezegd

Review :

http://www.audiophysic.de/download/sitara/sitara_son_image_07_2009.pdf



Als je nog een paar dynaudio focus 220 zoekt ze zijn tekoop   :angel:

lo

Erg benieuwd hoe of het bij jou gaat klinken Arjan  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

RoGEK

Ben ook heel benieuwd wat ze doen bij jou..

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81


Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op maart 23, 2014, 12:25:00
In het verleden heb ik diverse luistersessie,s gedaan daarbij vondt ik audio physic eruit springen ( div type,s gehoord ) met een open/brede soundstage en je echt heel goed alles van elkaar kunt horen ,met dynaudio is dat ook zo alleen zit ik nooit echt op het puntje van men stoel met de focus 220 ze klinken echt goed maar het blijft altijd rustig en gebalanceerd hoe hard het ook gaat , tijd nagedacht over de focus 160 die klinkt een stuk frisser en meer open maar met monitor heb je geen fundament in het laag ,de focus 220 geven zoveel laag en kracht in het midden dat ik zelfs met de basspoorten dicht het teveel vindt het is ook nog zo dat dynaudio,s een zeer goede versterker nodig hebben om echt de kwaliteit ervan te horen toen ik de pm15/sa11 nog had klonk het werkelijk Fantastisch  :kwijl: maar veranderd verder niet veel aan de eigenschappen van de speaker  :-)

Ik zat zomaar eens te zoeken gisterenochtend en kwam ik een paar Audio Physic Sitara tegen ,bod gedaan volgende week zaterdag ophalen  8-) pompom
:wav:
Van harte, Arjan, en heel veel (luister)plezier! hello pompom notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Morgen de grote dag !!! ( gaat toch nog door ? )
Hoelaat ga je de AP`s ophalen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Morgen moet ik werken   :eerie:  zaterdag  pompom

Marantz 81

Het wordt trouwens zondag dat ik ze ga halen  :wink:


Hier nog een betoog over men bevindingen van Dynaudio  8-) :-)

Ik heb nu bijna 4 jaar Dynaudio speakers gehad

Monitor :Audience 52SE
Zuil : Focus 220

Mijn ervaring is dat als je de kwaliteiten wil horen die ze bezitten je daarvoor ook de apparatuur moet hebben met een Marantz range set (7000 serie) klinkt het goed maar het is een beetje saai alsof het niet echt tot leven komt en maar blijft plakken aan de speakers ook het laag is niet zo mooi onder controle mist de kracht en detail , toen ik een Premium set had was er veel meer detail op zich staan van instrumenten het klinkt in balans neutral ,ineens haalt iemand uit met zijn instrument en zit je  :-o ook de lagen in de bass zijn mooi waarneembaar strak droog en echte punch , ook is het stereo beel veel breder en dieper

De Focus 220 gaan zo diep en verplaatsen zoveel lucht dat ik het niet goed krijg in men ruimte ( staande golf ) dat ze weggaan  nopompom

ik heb gedacht om de Focus 160 aan te schaffen ( gehoord bij hobo hifi ) die klinken echt geweldig wat een snelheid openheid diepte kracht stereo beeld  :worship: maar die zijn 2000 een paar ,zelf vindt ik dat er dan weer een Marantz premium set bij moet om de kwaliteiten die ze bezitten weer te kunnen geven ,daar heb ik geen geld voor en ik mis toch wat met een monitor kwa body bijvoorbeeld een bassgitaar klankkast van viool enzv

De Excite X32 heb ik ook beluisterd klinkt goed maar tja als je de Focus lijn gewend bent  :)

Ik heb nog een keer geprobeerd het laag onder controle te krijgen met de Focus 220 maar gaat niet lukken in mijn ruimte

Aanstaande zondag ga ik een set Audio Physic Sitara ophalen ,dit was altijd een van mijn favorieten in de vele luister sessie,s bij hifi zaken

WilliamB

Ik heb de Audio Physic Yara mogen beluisteren in mijn eigen ruimte, en was hier al erg van onder de indruk.
De Sitara is weer een stuk beter, dus ben ik erg benieuwd hoe deze klinken. ( is ook samen met de Totems een optie voor mij )

Veel succes zondag
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

RoGEK

William, wat dacht je van dinsdagavond nog eens een keer naar een setje Tempo 6 luisteren ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marantz 81

Zometeen de Dynaudio,s weghalen de vloer dweilen nacht slapen en dan morgen richting Limburg om de Sitara,s op te halen  :-D

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op maart 29, 2014, 21:04:58
Zometeen de Dynaudio,s weghalen de vloer dweilen nacht slapen en dan morgen richting Limburg om de Sitara,s op te halen  :-D
Ben benieuwd Arjan. Iig. al veel voorpret gewenst :yes:. Spannend.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3