De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joep

Citaat van: Marantz 81 op januari 16, 2012, 17:27:56
Vindt ik echt  puke elektrostaten

Nou, nou, zo hoef je nu ook weer niet te reageren. Ik wilde je alleen maar helpen omdat je er met de Dynaudio Focus 220 al gelijk achter kwam dat er zonder de baspoorten vol te proppen ook geen aanvaardbaar geluid uit kwam. En dat is natuurlijk niet de oplossing. Hiermee haal je iets van het geluid weg wat er wel moet zijn. Maar dat weet je zelf ook. En om van die storende staande golf af te komen dacht ik: electrostaat. Heb zelf vele jaren de Quad ESL 63 gehad. Een fijne open luidspreker welke voor mij op dat moment alleen door de Etude overtroffen werd. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe luidsprekerkabel ben ik de nieuwe Magnepan 3.7 tegengekomen zonder meer behorende tot de 10% van de beste luidsprekers ooit gemaakt. En dat voor een prijs welke slechts de helft is van die van luidsprekers van gelijkwaardig niveau. Geloof me een electrostaat is een alternatief, die jou best wel eens van die ellendige staande golf af zou kunnen helpen zonder je geluid te verminken door het dichtstoppen van de baspoort. Dan kun je net zo goed als ware HiFi liefhebber je oren dicht stoppen.

lo

Hmmmmm...... ik weet niet of je kunt spreken van "verminken van het geluid" hoor Joep, de schuimrubber stoppen worden nl origineel mee geleverd bij die speakers (ik heb ook twee van die sets liggen) en d'r komt nog meer dan genoeg "lucht" doorheen. Staat zelfs in de gebruiksaanwijzing van de speakers dat de stoppen gebruikt kunnen worden bij een "overvloedige" bas. Is in mijn beleving ook niet te vergelijken met het dicht stoppen van je oren :no:
Elk speakermerk zal zijn specifieke signatuur hebben, zo ook dynaudio die misschien wel wat "bas rijk" zijn ontworpen. Geen probleem in mijn ogen als dit helemaal binnen je smaak is, zoniet dan kies je misschien niet voor dynaudio.

Electostaten heb ik een aantal jaren geleden beluisterd bij de lente hifishow in de Doelen. Weet niet meer welk merk of type maar klonk inderdaad verrassend goed. Ik had er vooraf ook een vooroordeel over maar dat werd daar volledig omver gehaald. Keerzijde van de medaile is dat ik die dingen in zijn algemeenheid spuuglelijk vind en ze in principe ook nooit in huis zou willen. Ik denk dat Arjan er net zo over denkt mbt looks.

Zaterdag as mag ik zijn nieuwe speakers gaan bewonderen, en dat wordt het zeker met dat asymetrische kastontwerp, en beluisteren. Ik denk dat ik me heeeeel goed thuis ga voelen  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Denk dat verminken een beetje overdreven is, Lo is me voor.
Maar een electrostaat vind ik wel verschrikkelijk mooi, het laag is vaak ver te zoeken maar daar heb je subwoofers voor.

Whisper.nl

Heb zelf een paar weken een Final in huis gehad.

Man wat een mooi geluid komt daaruit.

Die had een extra woofer en de onder/achterzijde voor het laag.

Alleen krijg ik de opmerking "die dingen komen hier niet blijvend in huis hoor" Waf Waf.

Helaas heb ik er passend afscheid van moeten nemen. :roll:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Tevens heb ik bij Rene een prachtigde B&W speaker gehoord op een buizen zet.

Zaten tevens een zet pluggen in de baspoort.

Heb een tijd zonder zitten luisteren maar kwamen alle twee uiteindelijk tot de conclusie dat met plug het laag er veel mooier eruit kwam.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Citaat van: Marantz 81 op januari 13, 2012, 22:01:26
Eerst gewoon zo gedraaid en een beetje staande golf  :-)  maar met de basspoorten toegestopt  pompom  precies goed   HB

Heb nu de speakers zo opgesteld zoals het al stond ,soms kan 10 cm verschuiven al een hoop schelen voorlopig eerst maar gewoon luisteren nu is het nog net als een klein kind met sinterklaas  :-D

Zie wat ik hier schreef  :wink:

Daarna wordt heel het verhaal weer vedraait dat ik een laag probleem zou hebben dat is dus niet zo  :no: en andere speakers is al helemaal niet aan de orde  :?


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 16, 2012, 23:35:55
Citaat van: Marantz 81 op januari 13, 2012, 22:01:26
Eerst gewoon zo gedraaid en een beetje staande golf  :-)  maar met de basspoorten toegestopt  pompom  precies goed   HB

Heb nu de speakers zo opgesteld zoals het al stond ,soms kan 10 cm verschuiven al een hoop schelen voorlopig eerst maar gewoon luisteren nu is het nog net als een klein kind met sinterklaas  :-D

Zie wat ik hier schreef  :wink:

Daarna wordt heel het verhaal weer vedraait dat ik een laag probleem zou hebben dat is dus niet zo  :no: en andere speakers is al helemaal niet aan de orde  :?

we willen het zo verdraaien dat jij het probleem bent  :angel:  :-P

net zoals CZ79 een poll maakte waar ook in stond: gewoon knallen en muziek luisteren  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: Marantz 81 op januari 16, 2012, 23:35:55
Citaat van: Marantz 81 op januari 13, 2012, 22:01:26
Eerst gewoon zo gedraaid en een beetje staande golf  :-)  maar met de basspoorten toegestopt  pompom  precies goed   HB

Heb nu de speakers zo opgesteld zoals het al stond ,soms kan 10 cm verschuiven al een hoop schelen voorlopig eerst maar gewoon luisteren nu is het nog net als een klein kind met sinterklaas  :-D

Zie wat ik hier schreef  :wink:

Daarna wordt heel het verhaal weer vedraait dat ik een laag probleem zou hebben dat is dus niet zo  :no: en andere speakers is al helemaal niet aan de orde  :?
Arjan, wat lees ik nu dan - doe je de 220`s al weer van de hand i.v.m. een bass-issue  :-o



:-D

Marantz 81

Ga jij even je mond met zeep wassen  :schater: :-D

Whisper.nl

Lezen is een apart vak hoor.

We maken er staand een lopende probleem van wat er niet is. HLP

Veel plezier met je Speakers Arjan.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Mischien kunnen we ARjen gewoon een probleem aanpraten als we zo doorgaan? pompom

jrm

wat heb je geen probleem?

Dan heb je pas een probleem!

:-D

Marantz 81

Jawel Topic vervuiling  clown1

cz79

Citaat van: jrm op januari 18, 2012, 21:59:03
wat heb je geen probleem?

Dan heb je pas een probleem!

:-D

Dat heet ontkenningsfase

Marantz 81

Stelletje ouwehoeren   :-P :schater: