Upgrade: wat gaat er komen na de PM-95?

Gestart door Maurice, maart 19, 2008, 19:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa

Hm, de RB990 is dus echt een goed klinkende power amp?

Zoals eerder al te lezen was wilde ik mij storten op het zelfbouwgebeuren, maar als die Rotel zo goed is, kan ik de tijd die ik met bouwen bezig zou zijn ook gebruiken om te luisteren en in eerste instantie mijn speakers te bouwen.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Maurice

Citaat van: mischa op maart 24, 2008, 00:05:02
Hm, de RB990 is dus echt een goed klinkende power amp?

Zoals eerder al te lezen was wilde ik mij storten op het zelfbouwgebeuren, maar als die Rotel zo goed is, kan ik de tijd die ik met bouwen bezig zou zijn ook gebruiken om te luisteren en in eerste instantie mijn speakers te bouwen.

Groeten,
Mischa
Ligt eraan wat je referentie is. Maar de Rotel bevalt mij tot nu toe erg goed. Een andere goede oplossing is de NAD 218, maar die is duurder om te vinden en lomper/groter.
De opvolger van de 990 is de 991. Deze heeft dan gebalanceerde ingangen naast cinch en een betere koeling. De 990 kan nog wel heet worden, wat bij een slechte koeling (door plaatsing in een kast) voor technische problemen kan zorgen.
De Rotel heeft geen eigen klank, is strak en stabiel. En meestal voor leuke bedragen te verkrijgen, aangezien het toch een mindere naam heeft, onterecht trouwens!

Open in luidsprekers trouwens een topic over de luidsprekers die je wilt gaan bouwen! Ben benieuwd!
Misschien dat Leonneke trouwens een luisterdag bij Speakerland probeert te organiseren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Hoi maurice,

wat vind jij van advance acoustic????
[urlhttp://www.hollandlink.nl/hifi/folderMAA-406-NL.pdf[/url]
[url]http://www.hollandlink.nl/hifi/mpp-206.htm/url]

jon

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op maart 24, 2008, 23:46:52
Hoi maurice,

wat vind jij van advance acoustic????
[urlhttp://www.hollandlink.nl/hifi/folderMAA-406-NL.pdf[/url]
[url]http://www.hollandlink.nl/hifi/mpp-206.htm/url]

jon


Geen idee, want ik heb het nooit gehoord. Op het oog vind ik het niet wat, mij te druk en te felle verlichting (van wat ik in de winkel gezien heb). Daarnaast ook vraagtekens bij levensduur, aangezien het een nieuw merk is. Het laatje van jouw cd-speler vond ik in ieder geval geen reclame ;)
Mijn ideale versterker ziet er erg sober en tijdloos uit.
Behalve een vintage marantz, die mag wel felle verlichting hebben :P
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 25, 2008, 21:24:51
Behalve een vintage marantz, die mag wel felle verlichting hebben :P
U bedoelt hier ook de SM-7 mee ?  :-D :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Citaat van: Maurice op maart 25, 2008, 21:24:51
Geen idee, want ik heb het nooit gehoord. Op het oog vind ik het niet wat, mij te druk en te felle verlichting (van wat ik in de winkel gezien heb). Daarnaast ook vraagtekens bij levensduur, aangezien het een nieuw merk is. Het laatje van jouw cd-speler vond ik in ieder geval geen reclame ;)
Mijn ideale versterker ziet er erg sober en tijdloos uit.
Behalve een vintage marantz, die mag wel felle verlichting hebben :P
ik wil ook een keer een van hun  versterkers op de pijn bank hebben.
ja dat laatje is idd minder, maar die van de SA?? marantz was ook niet zo super...
overigens het laatje word gecompenseerd door de techniek en de prestaties

SM7 is dat niet super/philips   :evil:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

De Sphinx is teruggebracht, aangezien ik voorlopig met de Rotel RC-995 blijf spelen.
Helaas kom wil ik net muziek draaien, bijft de RB990BX eindversterker in de protection mode staan  nopompom
Zekeringen net doorgemeten, maar die zijn goed.
Wil ik net nog een keer testen, vliegt de stop er gewoon uit!
Iemand enig idee?

Maar eens contact opzoeken met de winkel die de eindversterker geserviced heeft, er zit namelijk 3 maanden garantie op....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

 :-o :no: Das minder zeg.......hopen dat het probleem snel opgelost is.
Geen sluiting gemaakt met je speaker kabels of iets dergelijks ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op maart 28, 2008, 15:08:31
:-o :no: Das minder zeg.......hopen dat het probleem snel opgelost is.
Geen sluiting gemaakt met je speaker kabels of iets dergelijks ?
Kabels e.d. zaten allemaal goed. Dit komt echt onverwacht.
Ik heb nog garantie, probleem is alleen dat ik dan minimaal twee keer weer naar Groningen moet.
Heb inmiddels al van Rotel zelf de service manual gekregen, en wat tips waar het probleem mogelijk kan zitten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

shit man, nopompom nopompom nopompom nopompom

Ik hoop echt dat je hem aan de praat krijgt , anders zit er niets anders op dan weer naar gronigen te gaan nopompom

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: mars op maart 28, 2008, 19:47:08
shit man, nopompom nopompom nopompom nopompom

Ik hoop echt dat je hem aan de praat krijgt , anders zit er niets anders op dan weer naar gronigen te gaan nopompom

grtz mars
Inmiddels doet ie het weer  :| Zit er hier soms iets in het elektriciteitsnet of zo....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Citaat van: Maurice op maart 28, 2008, 20:14:36
Inmiddels doet ie het weer  :| Zit er hier soms iets in het elektriciteitsnet of zo....

was het niet kunnen reproduceren van een fout niet bij uitstek het kenmerk van den ezel?   :-D :wink: :wink: :lol:

Fijn voor je maurice dat ie het weer doet, is je weekend weer gered. hello hello

(vielzweck die zijn rotelversterker RA 935BX waar ie zeer tevreden over is aan zijn zwager gegeven heeft zodat  die in zijn nadagen toch nog van goede muziek mag genieten   :yes: :yes::angel: :angel: :angel:)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Maurice

Citaat van: vielzweck op maart 28, 2008, 21:34:38
was het niet kunnen reproduceren van een fout niet bij uitstek het kenmerk van den ezel?   :-D :wink: :wink: :lol:
Probleem analyse is juist één van de kernen van mijn beroep  :roll:
Kan dit werkelijk niet reproduceren....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Inmiddels de hele avond weer aan het luisteren. Ik mis de positieve eigenschappen van de Sphinx toch wel. Die detailering, natuurlijke weergave en rotsvaste beeld spraken mij toch wel aan. Nu toch maar verder zoeken naar een pre die toch ook het ruimtelijk beeld en laag van de Rotel heeft met behoud van klankkleur.
Misschien dat de Project 2 MKII dit wel heeft?

Iemand verder nog tips?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

oi

Het is heus niet omdat ik nu zelf met classé draai , maar ik zou eens kijken ( ook internationaal) of je de vife voorversterker van dit merk te pakken kan krijgen :yes:.
Ik gaf je laatst een tip( weliswaar te laat frusty) ,ik had zelf al contact gehad met de man die deze pre-amp verkocht , en hij draaide juist met een classé rotel combi.
Als je een sphinx achtig geluid wil hebben , zou ik het toch ook meer blijven zoeken in de high end hoek.

Al eens aan een buizen preamp gedacht ? Dan heb je met die rotel, the best of both worlds :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun