Upgrade: wat gaat er komen na de PM-95?

Gestart door Maurice, maart 19, 2008, 19:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

hey Maurice,heb je de vv al open gemaakt om te kijken of er ook black gate's in zitten?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Maurice op maart 22, 2008, 19:34:32
Nog steeds een spannende strijd!
Inmiddels staat mijn eigen Rotel set te spelen, maar de Sphinx lijkt nog steeds op het gehoor een voorsprong te hebben. Alleen is die Rotel wel praktischer, aangezien deze een AB, een phonotrap (MM en MC) en gebalanceerde uitgangen heeft. De laatste heb ik (nu nog) niet nodig.

De Rotel RB-990bx eindversterker doet zijn werk goed, weet nog niet waar ik de voorkeur voor heb, de NAD 218 of deze. Blijkt maar weer dat er tussen eindversterkers weinig verschil zit. Rotel staat bekend om strak laag bij de eindversterkers, maar deze is eigenlijk niet anders dan de NAD. Wel is de Rotel lichter qua vermogen, gewicht en kleiner dus handzamer.



Hmmmmm, dilemma's.......

Wel leuke dilemma's :lol:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Maurice

Citaat van: Marco op maart 23, 2008, 00:59:24
hey Maurice,heb je de vv al open gemaakt om te kijken of er ook black gate's in zitten?
Jep  :yes:
Ook hier blackgates.
Wel zit er bij jou een dikker netsnoer aan. Moet zeggen dat de netsnoeren van zowel de eindversterker als van de voorversterker wel erg dun zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 23, 2008, 10:54:27
Moet zeggen dat de netsnoeren van zowel de eindversterker als van de voorversterker wel erg dun zijn.
Ga je daar nog wat aan doen ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op maart 23, 2008, 14:55:37
Ga je daar nog wat aan doen ?
De eindversterker sowieso, de voorversterker hangt er van af of deze gaat blijven.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 22, 2008, 19:34:32
Nog steeds een spannende strijd!
Inmiddels staat mijn eigen Rotel set te spelen, maar de Sphinx lijkt nog steeds op het gehoor een voorsprong te hebben. Alleen is die Rotel wel praktischer, aangezien deze een AB, een phonotrap (MM en MC) en gebalanceerde uitgangen heeft. De laatste heb ik (nu nog) niet nodig.

De Rotel RB-990bx eindversterker doet zijn werk goed, weet nog niet waar ik de voorkeur voor heb, de NAD 218 of deze. Blijkt maar weer dat er tussen eindversterkers weinig verschil zit. Rotel staat bekend om strak laag bij de eindversterkers, maar deze is eigenlijk niet anders dan de NAD. Wel is de Rotel lichter qua vermogen, gewicht en kleiner dus handzamer.



Hmmmmm, dilemma's.......

Mocht je er niet uitkomen kan je altijd deze nog aanschaffen

http://link.marktplaats.nl/157227977   :-D pompom :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik heb de Sphinx nu hier staan,een verslag volgt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op maart 23, 2008, 17:46:13
Ik heb de Sphinx nu hier staan,een verslag volgt.
Eerste indrukken?  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

#26
De Sphinx klinkt schoner dan de Rotel,het laag is een stuk dunner,de Rotel zet een groter stereobeeld neer,en de Sphinx heeft een fijnere detailering .
Moeilijke keuze  :roll:
Ik moet nog wat meer beluisteren  :yes:

edit: Uiteraard zijn dit subjectieve bevindingen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op maart 23, 2008, 22:39:10
De Sphinx klinkt schoner dan de Rotel,het laag is een stuk dunner,de Rotel zet een groter stereobeeld neer,en de Sphinx heeft een fijnere detailering .
Moeilijke keuze  :roll:
Ik moet nog wat meer beluisteren  :yes:
Hier hetzelfde, luister al de hele avond op lekker niveau naar de Rotel om te luisteren of ik hier mee kan leven.
Laag is lekker aanwezig. Fase net van de sub verdraaid en vervolgens gain teruggedraaid.
Stereobeeld lijkt groter, maar dat kan misschien ook komen door de "eerder genoemde galm" en door het meer vanuit de diepte opgebouwd worden (de Sphinx is meer in-your-face vs laid-back). Stemmen komen er met de Sphinx natuurlijker en duidelijker uit, net als bekkens en piano.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mischa

Let bijvoorbeeld ook eens op de phono-trap. Ik heb zojuist wat reviews gelezen en daarin kwam steeds terug dat de phono trap van de 995 niet je-van-het is. Misschien dat je daar een kriterium hebt dat doorslaggevend is  :-D

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Maurice

Citaat van: mischa op maart 23, 2008, 23:45:02
Let bijvoorbeeld ook eens op de phono-trap. Ik heb zojuist wat reviews gelezen en daarin kwam steeds terug dat de phono trap van de 995 niet je-van-het is. Misschien dat je daar een kriterium hebt dat doorslaggevend is  :-D

Groeten,
Mischa
Thanks,
Ik dit ook al gelezen, maar kan het momenteel niet testen aangezien mijn platenspeler nog steeds out-of-order is. Mijn phonotrap nu is de Project Phonobox, ook geen hoogvlieger. Geen idee wat bij de reviews als vergelijkinsmateriaal is gebruikt.
De Sphinx heeft er helemaal geen, wat ik eerst wel dacht.
De Sphinx kan ik nog terugbrengen naar de winkel, de 995 heb ik particulier gekocht. Ik denk dat ik de laatste hou, tot ik voor een leuke prijs een Project 2 mkII met phonoboard tegenkom.
In deze scenario hou ik nog wat geld over om de cd-speler te upgraden of een setje leuke speakerkabels te kopen dan wel te maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude