Hebben jullie dat ook weleens?

Gestart door MadVillain, februari 05, 2008, 01:45:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Doen jullie ook weleens een kleine aanpassing wat onverwachts een enorm effect heeft op het totale geluid van je hifi set?

-Een week of 2 geleden had ik eens m'n luidsprekerkabel (VdH The Magnum) gewoon kaal, dus zonder wbt spade, aangesloten......
Alsof er een groot doek voor de speakers werd weggehaald.
Sindsdien heb ik het ook zo maar gelaten. En ondertussen weer m'n favoriete cd's beluisterd.

-2 dagen geleden m'n zitbank een halve meter naar achteren verplaatst om wat plaats te creeren voor m'n hocker.
Daardoor is het geluid weer beter geworden.
Oftewel plaatsing is nog belangrijker dan ik ooit gedacht had..







Maurice

Wat ik wel heb is dat mijn 2215B ineens een stuk donderder klinkt!

Maar de oorzaak daarvoor is denk ik dat in een week tijd alle lampjes zijn uitgevallen  nopompom

HAL9000 wist mij te vertellen dat die lampjes €2,50 / st kosten en je er 10 nodig hebt. Lichtpuntje is dan wel weer dat ik ze voor €0,60 / st kon vinden  :-D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Yep gisteravond een spontane ingeving gekregen,ik had vanwege de lengte een interlink verwisseld tussen de vv en de ev ,ik verwachte niets maar het tegendeel is waar,dit is een klankmatige verbetering  :-o !! , en nee niet marginaal.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Hier hebben we het vloerkleed weg gehaald om het schoon te maken

Wat me opviel is dat de bass voller is geworden en minder gedempt wordt!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

In mijn luidsprekers zitten 3 verstevigingsschoten met daarin een een opening waardoor er één grote luidsprekerkast onstaat. Nu heb ik één schot dichtgemaakt waardoor 2 kamers onstaan: het bovenste deel is nu een "monitorspeaker", net als de RS1 en het onderste deel werkt als een subwoofer.

Hierdoor heb ik een veel betere definitie in het laag gekregen (dieper en strakker) en ik ben ook gelijk een paar ruimte resonanties kwijt die ik bij bepaalde lage tonen had. Een zeer muzikale verbetering. :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Citaat van: MadVillain op februari 05, 2008, 01:45:54
Doen jullie ook weleens een kleine aanpassing wat onverwachts een enorm effect heeft op het totale geluid van je hifi set?


Vragen of iedereen z,n kwek wilt houden. clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

MadVillain

Citaat van: Paul op februari 05, 2008, 20:20:31
Vragen of iedereen z,n kwek wilt houden. clown1

Dat wilt ook enorm helpen!  :evil:

Bij mij heb ik ook vaak last van ongewilde bijgeluiden...
De wasmachine die op m'n kamer staat. (zolderkamer) Maar gelukkig heeft de wasmachine wel een pauzeknop!


Citaat van: Stadium III op februari 05, 2008, 19:56:21
Hier hebben we het vloerkleed weg gehaald om het schoon te maken

Wat me opviel is dat de bass voller is geworden en minder gedempt wordt!

Maar ervaar je dat als een positief of juist negatief effect?

Want ik was juist aan het denken om een vloerkleed te plaatsen.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

MadVillain


Maurice

Citaat van: Maurice op februari 05, 2008, 19:15:59
Wat ik wel heb is dat mijn 2215B ineens een stuk donderder klinkt!

Maar de oorzaak daarvoor is denk ik dat in een week tijd alle lampjes zijn uitgevallen  nopompom

HAL9000 wist mij te vertellen dat die lampjes €2,50 / st kosten en je er 10 nodig hebt. Lichtpuntje is dan wel weer dat ik ze voor €0,60 / st kon vinden  :-D
Lampjes zijn vandaag binnengekomen en inmiddels ook al vervangen (5 minuten werk voor 6 stuks).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op februari 06, 2008, 16:23:45
Lampjes zijn vandaag binnengekomen en inmiddels ook al vervangen (5 minuten werk voor 6 stuks).

Dus voor technische vragen kunnen we voortaan ook bij jouw terecht ?   pompom :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op februari 06, 2008, 17:47:38
Dus voor technische vragen kunnen we voortaan ook bij jouw terecht ?   pompom :yes:
Ja hoor, maar of ik ze zinnig beantwoord is natuurlijk 2  :lol:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude