high-end principieel ni

Gestart door vielzweck, december 31, 2007, 10:03:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vielzweck

Citaat van: Maurice op januari 19, 2008, 13:22:58
Ik ga ook even vloeken, ik heb momenteel op de 2215B de loudness aanstaan!
Volume kan momenteel niet hoog (vanwege bellende vriendin op de laptop), maar op laag volume klinkt het erg dun. De loudness erbij aan maakt het geluid voller, en aangenamer. Tot ik zometeen het volume weer kan opengooien!

vloeken????

ik hoor niets :-)

maar gelijk hebben jullie, ik voorspel de knoppen / loudness een grote toekomst: al die mooie oortjes die door ipodachtigen om zeep geholpen zijn dat zal allemaal om bijstelling vragen  :evil:
               E
             E
IK SCHRE       EEEF...........!   :lol:
                 E
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Citaat van: vielzweck op januari 19, 2008, 15:33:30
vloeken????

ik hoor niets :-)

maar gelijk hebben jullie, ik voorspel de knoppen / loudness een grote toekomst: al die mooie oortjes die door ipodachtigen om zeep geholpen zijn dat zal allemaal om bijstelling vragen  :evil:
               E
             E
IK SCHRE       EEEF...........!   :lol:
                 E

Niet helemaal me eens .....speel liever direct zoals de opname bedoelt is maar smaken verschillen en soms zijn bepaalde correcties noodzakelijk maar je zal bij mij nooit de loudness knop aan zien staan.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

vielzweck

#17
Citaat van: Paul op januari 19, 2008, 17:07:14
Niet helemaal me eens .....speel liever direct zoals de opname bedoelt is maar smaken verschillen en soms zijn bepaalde correcties noodzakelijk maar je zal bij mij nooit de loudness knop aan zien staan.

zou dat ook wel willen: kunnen beluisteren zoals de opname bedoeld is, maar daar zit nou net het probleem, ik ben er niet bij geweest. Als je muziek op verschillende sets beluisterd hoor je verschillende opvattingen over hoe de opnames bedoeld zouden kunnen zijn.

Ik luister en soms bevalt iets niet. Als ik dat kan veranderen dan doe ik dat,  soms is het gewoon beter; niet beter zoals het bedoeld zou wezen wel beter zoals het overkomt.
Ik kan dagen luisteren zonder iets te veranderen, dagen ook dat ik iets verdraag om het uiteindelijk bij te stellen.

Ik heb een hele kale rotel versterker waar ik mee draaide en daar viel niets aan te veranderen dan hard en zacht. Daar heb ik van genoten, werkelijk waar en dat jarenlang zo puur mogelijk, niet omdat ik vind dat dat moest maar omdat datgene wat ik hoorde me zo goed beviel.

toen kwam ik in de mid-life crisis terecht en wat zijn dan nog waarheden.........  :evil:

Nu ben ik into vintage-marantz.
Ik val op oud  :lol:
All die knopjes geven weer andere mogelijkheden ik verhaspel dat het een lieve lust is <maar niet echt> :-)

Het allerleukste is dat we met onze spullen kunnen doen en laten wat we willen.
Ik heb lol aan de installatie van iemand die zo puur mogelijk weergeeft en nog meer plezier als die ander daar helemaal van uit zijn dak gaat.

Ik kom ook bij mensen die dat ding een hengst geven die vloekt met alle esthetische opvattingen, daar kan ik me ook goed amuseren maar........ niet te lang natuurlijk.

Het grootste wonder is dat wanneer ik mijn installatie uitzet alles is verdwenen,...... gewoon verdwenen alleen de stilte,... en ik,..... en de natuur....... :zzz:

Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

mars

alo alo byebye

Loudness is alleen maar bedoelt om , als je zachtjes de muziek aan hebt , de midden sectie ( tonen) een boost HB te geven !!

Dit heeft vooral nut als je ook nog een gesprek voert of bezoek hebt, je verandert zo de bepaalde tonen van intensiteit, en je voor komt dan luister moeheid of irritatie !!

Dit is echt de enige reden waarom de loudness knop bedoelt is :yes:

grtz mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

VIELZWECK

Je hebt naar mijn mening volkomen gelijk .
Zelf luister ik ook vrijwel altijd met de toonregeling op neutraal ( 0 stand ) , maar als het gewenst is qua opname verdraai ik de toonregeling ook net zo makkelijk naar een andere stand .
Maar gelukkig hoef ik dit zelden te doen .


Groeten    EDWIN

Paul

Citaat van: HiFi gek op januari 19, 2008, 18:40:42
VIELZWECK

Je hebt naar mijn mening volkomen gelijk.

Groeten    EDWIN


Smaken verschillen dat blijkt ook hier weer uit.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

erwin

Gelukkig wel.

Ik sluit me in ieder geval helemaal bij mars aan,want daar is het loudness knopje voor bedoeld.

Grtz Erwin
Citaat van: Paul op januari 19, 2008, 20:08:00
Smaken verschillen dat blijkt ook hier weer uit.

marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

mars

Citaat van: mars op januari 19, 2008, 18:32:32
alo alo byebye

Loudness is alleen maar bedoelt om , als je zachtjes de muziek aan hebt , de midden sectie ( tonen) een boost HB te geven !!

Dit heeft vooral nut als je ook nog een gesprek voert of bezoek hebt, je verandert zo de bepaalde tonen van intensiteit, en je voor komt dan luister moeheid of irritatie !!

Dit is echt de enige reden waarom de loudness knop bedoelt is :yes:

grtz mars




morreguh

ik lees net het hele topic pas redface

en soundz zegt het zelfde maar dan in beter bewoordingen

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mischa

Citaat van: mars op januari 19, 2008, 18:32:32
de midden sectie ( tonen) een boost HB te geven !!

Mars, dat klopt niet helemaal. De Loudness schakeling om juist het hoog en laag nadruk te geven bij laag volume !!!

Op de site van de Popschool Maastricht valt te lezen:
De gevoeligheid van je oren varieert namelijk ook nog met het volume. Hoe harder het geluid, hoe minder de afhankelijkhied van de toonhoogte. Met andere woorden, als het geluid zacht is, horen we de bassen en hoge tonen in verhouding zachter dan als het geluid harder wordt weergegeven. Vandaar de "loudness" knop op je HiFi.

Wil je het zelf lezen:
http://www.popschoolmaastricht.nl/homepage_frameset.htm?page=college_db_decibel.htm

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Leonneke

Tja forummers;

Ik heb op mijn pre uitsluitend een volumeknop. Geen toonregelingen of what-so-ever.

Ik laat de muziek dus spelen zoals die komt. Mochten mensen elkaar niet meer kunnen verstaan tijdens een gesprek is mijn advies:  Harder praten of muziek uitzetten ..........  :wink:

P.S.  Ik heb er een stevige hekel aan als mensen door de muziek heen praten.  :-D

Ik ontdek inmiddels wel een groot voordeel. Als je al die knoppen niet op je apparatuur hebt zitten, heb je ook geen probleem met inregelen. Ik heb overigens ook tal van bedenkingen bij de term High End ...........

Gelukkig kom ik met mijn spulletjes inmiddels een "Heel End"...........
Groetjes Leonneke .  . ...