Al lang te koop-> verkooptactieken

Gestart door joep, december 26, 2007, 15:57:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Mod-edit: Dit onderwerp is een afsplitsing van >>>deze discussie<<<.
Joep is niet de starter van dit onderwerp, maar toevallig het eerste bericht wat daar gesplitst is. Verder kan in dit onderwerp verder gediscussieerd worden over verkooptactieken.

Mvrgr. Maurice


Klopt SR-14 plus DV-17. Och ik had een bod van 1350 euro en geld is ook niet alles.
Ben iemand van graag of niet en het was ook al moeilijk iets beters te vinden.
Dacht eerst aan de PM-11S1 (zie ander onderwerp) maar dat is ook niet alles.
Heb wel al een jaar bijna de DV-17 en SA-15S1 naast elkaar staan dus weet wel wat ze kunnen.
En als je zoals ik tevreden bent is veranderen alleen leuk als je er echt op vooruit gaat.
Heb de 14 en 17 voor 10.000 gulden gekocht. Denk dat ik er na 6 jaar toch wel 25 a 30% voor mag hebben.
Een echt betere set van b.v. Krell o.i.d. is gewoon moeilijk een paar weken in huis te krijgen om een goed oordeel over te kunnen geven.Ik kijk wel of ik tegen iets leuks aanloop. Verkoop van de oude set is echt geen must.

genesis

Had laatst Marantz in Eindhoven gebeld en volgens mij is de SR14 al zo'n 10 jaar oud en zeker al zo'n 7 jaar niet meer in de winkel te verkrijgen, de opvolger de SR12 is recenter maar ook al op leeftijd en al een tijd niet meer leverbaar. De SR12 is wel veel beter als de 14 en word heel zelden aangeboden.

Daarentegen word je 'doodgegooid' met de SR14, en het grappige is dat de meeste particuliere verkopers op hetzelfde verkoop bedrag gaan zitten rond de € 1100 (recent is de SR14 op HT forum voor € 800 verkocht) een hifizaak in Den Helder verkocht die SR14 voor € 900 en Hobo hifi voor € 999

En de 'gogeme' particulieren die dezelfde SR14 willen verkopen kijken altijd op internet wat ervoor gevraagt word en vragen dan dezelfde prijs en vinden het dan vreemd  dat er geen kopers zijn, ga maar eens kijken hoelang de SR14's al te koop staan, woeha :schater:  Want ook jij Joep ben al een jaar aan het verkopen zo een beetje

Genesis

WYWH

Sorry, nog 1x offtopic: ken ook zo iemand op marktplaats. Die man heeft het wereldrecord!!
De welbekende Denon POA-4400 uit Schagen, staat er al 2 jaar op!

SB_Marantz

Is dat mijnheer A.P. dude? :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WYWH

Nee, niet A.P., wel zo een zelfde zeur, hahaha.

genesis

Komt omdat die mensen teveel emotionele affiniteit hebben met de te verkopen apparatuur en vervolgens elke vorm van objectiviteit uit het oog verliezen. :lol:  Ik zeg nog wel eens tegen de verkopers als ze mijn uitleg mbt marktconforme prijs niet snappen:  "Dat ze er maar mee moeten trouwen en een gezin moeten stichten".  :schater: :-D

Genesis

mahansz

ligt het nou aan mij of snap ik de reden van deze topic niet? Tweedehands verkoop is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er hoeft maar één koper te zijn die er een acceptabel bod (in de ogen van de verkoper) voor over heeft.
Als een apparaat voor een verkoper totaal niet in de weg staat, snap ik dat hij niet weg hoeft voor een prikkie, da's gewoon een keuze van de verkoper. Waarom dan als koper hier moeilijk over doen?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Paul

Helemaal mee eens Hans en heeft niks met emotionele affiniteit te maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op december 27, 2007, 20:54:01
Helemaal mee eens Hans en heeft niks met emotionele affiniteit te maken.

Niet helemaal mee eens ;)

Beiden hebben gelijk volgens mij. Heb je voldoende tijd, dan kun je gerust meer vragen tot je de juiste gek tegen komt. Daarentegen zijn er wel degelijk mensen die een emotionele/sentimentele waarde ergens aan hechten en daardoor hoge prijzen vragen. Ik ben het iig wel vaak tegengekomen (hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten, doe er met pijn in mijn hart afstand van en vervolgens een veel hogere prijs dan marktwaarde durven te vragen).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mahansz

maar dat kan je dan als koper toch zelf inzien? Als de vraagprijs gewoon te hoog is, dan zie je toch gewoon vanaf? 'k snap simpelweg niet waarom het bericht van Joep hier moet staan..
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Citaat van: mahansz op december 27, 2007, 21:05:40
maar dat kan je dan als koper toch zelf inzien? Als de vraagprijs gewoon te hoog is, dan zie je toch gewoon vanaf? 'k snap simpelweg niet waarom het bericht van Joep hier moet staan..
Lees even het rode stukje bovenaan, dit heeft verder weinig met Joep te maken. Hij was echter de eerste posting die gesplitst werd uit een andere discussie ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WYWH

Citaat van: genesis op december 27, 2007, 16:28:48
Komt omdat die mensen teveel emotionele affiniteit hebben met de te verkopen apparatuur en vervolgens elke vorm van objectiviteit uit het oog verliezen. :lol:  Ik zeg nog wel eens tegen de verkopers als ze mijn uitleg mbt marktconforme prijs niet snappen:  "Dat ze er maar mee moeten trouwen en een gezin moeten stichten".  :schater: :-D

Genesis
:schater:

WYWH

Joep heeft hier toch wel iets mee te maken?
Hij schaart zichzelf toch ook onder deze emo-verkopers? :-D
Of heb ik het mis?

Maurice

Citaat van: WYWH op december 28, 2007, 12:06:56
Joep heeft hier toch wel iets mee te maken?
Hij schaart zichzelf toch ook onder deze emo-verkopers? :-D
Of heb ik het mis?
Ik schaar hem eerder onder de groep die rustig wacht tot er een koper komt, zoals hij zelf al zegt  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

genesis

Citaat van: mahansz op december 27, 2007, 20:42:47
ligt het nou aan mij of snap ik de reden van deze topic niet? Tweedehands verkoop is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er hoeft maar één koper te zijn die er een acceptabel bod (in de ogen van de verkoper) voor over heeft.
Als een apparaat voor een verkoper totaal niet in de weg staat, snap ik dat hij niet weg hoeft voor een prikkie, da's gewoon een keuze van de verkoper. Waarom dan als koper hier moeilijk over doen?


Simpel, om dat de courantheid van sommige componenten niet beter word en de prijs die daar mee samenhangt ook niet dus. Ideetje: je zou het eens kunnen proberen om te draaien, en een langer lontje proberen te krijgen en kortere tenen. :schater:

Genesis