Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Installeert ie zich nu al voor de bbq :-o
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marvin

Ach Wim, mijn ouders zijn nog niet zo oud hoor.... :-D



JohnWx

Citaat van: lo op mei 20, 2012, 22:36:00
Wim klaar...........NEVER  :no:............

Moet je straks nog maar eens kijken als hij zijn stereo gedachten concreet gaat maken.... nieuw hoofdstuk  :yes:

Als de blaadjes gaan vallen dan gaat het weer kriebelen zit hij alweer een tijd tegen die Megaset op te kijken  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: pietjepc op mei 24, 2012, 20:28:29
Installeert ie zich nu al voor de bbq :-o

Je kunt er maar op tijd bij zijn  :schater:  :-D


Is het gelukt Wim ?

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op mei 24, 2012, 23:24:50
Je kunt er maar op tijd bij zijn  :schater:  :-D


Is het gelukt Wim ?

Na wat kleine opstart/software problemen staat de Pro er op. Later meer details. Maar het resultaat mag er zijn hoor. Mooi om te zien dat mijn akoestiek in huis zeer goed is. Ron had naar eigen zeggen nog nooit zoiets gezien maar daar gaat hij later zelf het een en ander over zeggen heeft hij mij beloofd want ik kan wel van alles roepen natuurlijk ...Ik heb een boel geleerd weer. Naderhand tot in de kleine uurtje met een biertje erbij (gezellige jongen die Ron :-D ) van allerlei software genoten. Ik was onder de indruk en Ron volgens mij ook. We vannacht om 03:30 uur naar bed gegaan...eigenlijk nog te vroeg maar het moet ergens ophouden.  :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 25, 2012, 08:05:58
Na wat kleine opstart/software problemen staat de Pro er op. Later meer details. Maar het resultaat mag er zijn hoor. Mooi om te zien dat mijn akoestiek in huis zeer goed is. Ron had naar eigen zeggen nog nooit zoiets gezien maar daar gaat hij later zelf het een en ander over zeggen heeft hij mij beloofd want ik kan wel van alles roepen natuurlijk ...Ik heb een boel geleerd weer. Naderhand tot in de kleine uurtje met een biertje erbij (gezellige jongen die Ron :-D ) van allerlei software genoten. Ik was onder de indruk en Ron volgens mij ook. We vannacht om 03:30 uur naar bed gegaan...eigenlijk nog te vroeg maar het moet ergens ophouden.  :-o
... en nu al weer op ... Maar mooi hoor Wim; `t wordt hoog tijd dat ik een x  weer jou kant op kom (en die van Ronald) !

WimPeu

Ja man, jammer dat je zondag as niet bij kunt zijn. We hebben wel weer het een en ander bij te kletsen denk ik zo....

Gaat zeker goed komen. Ook ik wil die Marantz beauty's en DMD Usher's wel graag een keer zien en horen... :kwijl: 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op mei 25, 2012, 08:25:18
Ja man, jammer dat je zondag as niet bij kunt zijn. We hebben wel weer het een en ander bij te kletsen denk ik zo....

Gaat zeker goed komen. Ook ik wil die Marantz beauty's en DMD Usher's wel graag een keer zien en horen... :kwijl:
You`re welcome.

WimPeu

#2183
Ik heb de resultaten binnen. Dus voor de grafieken liefhebbers hier de meet resultaten.



We hebben 9 meetpunten bij en om de sweetspot gemaakt. Met ADSY Pro zijn meen ik 32 punten mogelijk maar dat is in een gemiddelde woonkamer wat overdreven. Het heeft even tijd nodig gehad om de meting te kunnen doe. Eerst was de Integra weer eens off-line. We hebben deze week een onweersbui gehad en toen was er tijdens een flits even een miliseconde een stroomstoring geweest terwijl de Integra aan stond. Doordat deze even zonder stroom was starte hij opnieuw op. Daar zijn dit soort machines dus nogal kritisch voor. De volgorde van opstarten kan er voor zorgen dus dat hij uit het netwerk wordt gegooid. Wat dus gebeurd was. Nadat de Integra eerst een kwartiertje van het lichtnet was gehaald deed alles het gelukkig weer en kon de meting beginnen. Dachten we tenminste. Eerst moest er nog nieuwe software voor de 80.3 door Ron worden gedownload. Toen dat klaar was kon het dus beginnen. Dachten we. Want wat Ron ook probeerde de ADSY software 'zag' de Integra niet. Hij was wel compleet met zijn laptop te bedienen maar de software voor de meting werkte niet... Telefoontje naar Amerika gepleegd. De on-line hulp zat even te poepen dus we belden op het verkeerde moment. nopompom  :-D na weer een kwartier maar weer geprobeerd. Toen kwam de oplossing vlot. Na de Amerikaanse tip konden we echt beginnen. Het was inmiddels na middernacht en dus super rustig op de weg. Geen vervelende bij geluiden dus tijdens de meting. Nadat we alle 9 punten hadden gemeten en de PC alle info had verwerkt konden de resultaen naar de Integra en gingen wij er maar eens goed voor zitten. Pilsje in de ene hand en de AB in de andere. Eerst wat muziek BR's/DVD's geluisterd en bekeken. Het verschil met de gewone ADSY viel me meteen na de eerste klanken op. De balans was opeens aanwezig op een manier zoals ik dat nog niet eerder thuis had ervaren. Ik heb bij Rob ook de Pro gehoord en was toen ook al onder de indruk wat de bubble betreft maar minder met de dynamiek. Het zal komen door de speaker want nu ervoer ik de dynamiek wel. De BE tweeters zorgen voor een ongekende detail weergave. Ook de center en de rears van Usher hebben een zeer prettig hoog en mid wat elk detail in de bubble laat horen. Een ander groot verschil tov de ouwe meting is de sub weergave. Ondanks dat ik hem altijd zo subtiel mogelijk heb proberen in te stellen gaf hij door de piek in het laag altijd een wat upfront en soms bonkig laag. Daar was nu niks meer van terug te vinden. Zijde zacht laag maar zeker aanwezig. Je voelt hem nu eerder dan dat je hem hoort. Zelfs tijdens een sub top moment uit de film Pulse bleef de boel compleet beluisterbaar en ipv dat heel de kamer trilde was het laag nu een met de rest van het geluid. Ook de inmiddels veel besproken Dynamics CD van STS werdt bij al het laag geweld gewoon zeer prettig maar zeker dynamisch weergegeven. Op geen enkel moment werdt het ook maar even te veel. Strak is het goede woord. Ik moet nog wel even wennen aan het in stereo met Dyn EQ en ADSY. Het stereo geluid komt werkelijk helemaal los van de speakers maar ik mis dat extra beetje laag. Ga er voorlopig wel mee spelen want in theorie is het nu optimaal. Zo heb ik ook moeten wennen om niet altijd de bass en treble knoppen te gebruiken. Toen ik daar eenmaal aan was gewend wou ik niet meer met die toevoeging luisteren. Ongeveer het zelfde idee.

Ben benieuwd hoe Ron het allemaal ervaren heeft maar volgens mij was ook Ron zeer tevreden met het eind resultaat. Ik iig wel. Het grote genieten kan beginnen. Kan het iedere 7005 bezitter zeker aanraden..

Sfeer foto's

Ron's camper.. :-D




Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Tijd gaat snel, achter het drumstel  had je nog geen bril.  :-D

Maar goed te lezen dat je tevreden bent.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

still life

Citaat van: WimPeu op mei 25, 2012, 18:57:21Ik moet nog wel even wennen aan het in stereo met Dyn EQ en ADSY. Het stereo geluid komt werkelijk helemaal los van de speakers


gouden combi is dat..  :yes:

& zeer mooi resultaat (grafieken om bij te kwijlen)
veel plezier ermee..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: Paul op mei 25, 2012, 19:00:05
Tijd gaat snel, achter het drumstel  had je nog geen bril.  :-D

Maar goed te lezen dat je tevreden bent.

:-o   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Lang verhaal..... :-D



WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Compenseren noemen ze dat.... :-D

Maar het ziet er behoorlijk strak uit hoor,
voor de correctie was het ook niet echt behelpen als ik dat zo even snel tussen de werkzaamheden door kan zien.
(pinksterweekend, beetje druk met jachten).
Maar die sub had wel wat hulp nodig zo te zien?