Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81


Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op augustus 10, 2011, 22:47:55
echt een lekker nummer dit  :yes: pompom pompom pompom


http://www.youtube.com/watch?v=jRksKHOJ_pE
Is dit niet een nummer geschreven door Burt Bacherach of Herb Alpert,  en ooit is opgenomen door The Carpenters?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Nu: het fantastische 'Luck of the Draw' van Bonnie Raitt, na de dood van Lowell George Amerika's beste slide-gitarist.
Straks: 'Awake' van Dreamtheater.
Heb al op Amazon gekeken naar (een) volgend aan te schaffen D.T. album(s). Ook een gaaf exemplaar van 'Luck of the Draw' heb in 't vizier, evenals 'To watch the Storms' van Steve Hackett - dat wordt dit keer zuinig aan doen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-)
Mozart: vioolconcert nr. 4/ Hilary Hahn, viool/ BBC Symphony o.l.v. Andrew Davis, BBC Prom concert.
Korngold (1897-1957): vioolconcert/ Andrew Haveron, viool/ BBC Symphony o.l.v. Jirí Belohlávek.
Dit alles op één BBC music magazine collection CD.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#2869
 :-) :-) :-) :-) :-)
Béla Bartók (1881-1945): Bluebeards Castle. In een gloedvolle, bloedmooie uitvoering op het budgetlabel NAXOS (2007). Gezongen door Andrea Meláth (mezzo-sopraan) - Judith en Gustav Belácek (bass) - Hertog Blauwbaard. Het orkest: Bournemouth Symphony Orchestra o.l.v. Marin Alsop. Deze uitvoering doet niet onder voor die van István Kertész met het Londen Symphony Orchestra en met Christa Ludwig-Berry en Walter Berry in diezelfde rollen, (DECCA, 1966). De uitvoering onder Pierre Boulez/ 'Cleveland'(?) (DG, midden jaren 90)* wordt wel beschouwd als de 'benchmarkrecording'). Deze laatste heb ik nog niet im mijn collectie, maar staat op de rol.
*Badge uitverkocht.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 11, 2011, 09:26:12
:-) :-) :-) :-) :-)
Béla Bartók (1881-1945): Bluebeards Castle. In een gloedvolle, bloedmooie uitvoering op het budgetlabel NAXOS (2007). Gezongen door Andrea Meláth (mezzo-sopraan) - Judith en Gustav Belácek (bass) - Hertog Blauwbaard. Het orkest: Bournemouth Symphony Orchestra o.l.v. Marin Alsop. Deze uitvoering doet niet onder voor die van István Kertész met het Londen Symphony Orchestra en met Christa Ludwig-Berry en Walter Berry in diezelfde rollen, (DECCA, 1966). De uitvoering onder Pierre Boulez/ 'Cleveland'(?) (DG, midden jaren 90) wordt wel beschouwd als de 'benchmarkrecording'). Deze laatste heb ik nog niet im mijn collectie, maar staat op de rol.

deze had je niet verkocht  :-P of alweer nieuw aangeschaft  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :angel: Ik zal je vertellen John, het mag dan niet zo opgaan voor klassiek (daar had ik mij aardig in de hand), maar bij vooral de pop/rock liep het aardig uit de klauwen: soms verkocht ik wel iets twee maal, om het dan later opnieuw te kopen. Al kwam dat in verhouding weinig voor, het geeft wel aan door welk soort gektes de mens bevangen kan raken. Gelukkig is alles nu weer 'onder contrôle'. Ben soms wel eens bang die weer te verliezen en dat ik dan mijn gehele collectie van de hand doe. Hoewel dat nog een hele klus is, gezien de omvang daarvan. Wordt waarschijnlijk mijn redding, mocht de kolder toeslaan. Ondertussen gaan we vrolijk door met struinen, aankopen doen en plaatjes draaien ter opluistering van het dagelijks bestaan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 11, 2011, 09:55:36
:angel: Ik zal je vertellen John, het mag dan niet zo opgaan voor klassiek (daar had ik mij aardig in de hand), maar bij vooral de pop/rock liep het aardig uit de klauwen: soms verkocht ik wel iets twee maal, om het dan later opnieuw te kopen. Al kwam dat in verhouding weinig voor, het geeft wel aan door welk soort gektes de mens bevangen kan raken. Gelukkig is alles nu weer 'onder contrôle'. Ben soms wel eens bang die weer te verliezen en dat ik dan mijn gehele collectie van de hand doe. Hoewel dat nog een hele klus is, gezien de omvang daarvan. Wordt waarschijnlijk mijn redding, mocht de kolder toeslaan. Ondertussen gaan we vrolijk door met struinen, aankopen doen en plaatjes draaien ter opluistering van het dagelijks bestaan.

gelukkig hebben we spotify
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#2873
 :yes: :wink: John, jij wint. Maar in dit opzicht ben ik goed verliezer en doe ik dat graag, (mezelf) hierin verliezen dan. Er toch immers niets leukers dan het ding dat je kan vasthouden, opzetten en afdraaien. Wat is nu zo leuk aan eerst elektronisch betalen en dan vervolgens evenzo elektronisch in huis halen en zo je kamer mee te vullen? Maar goed John, die discussie is al eens gevoerd. Spotify is prachtvoorziening om ongecompliceerd muziek in je huis te halen en je kamer daarmee te vullen. Waarvan akte.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 11, 2011, 10:24:33
:yes: :wink: John, jij wint. Maar in dit opzicht ben ik goed verliezer en doe ik dat graag, (mezelf) hierin verliezen dan. Er toch immers niets leukers dan het ding dat je kan vasthouden, opzetten en afdraaien. Wat is nu zo leuk aan eerst elektronisch betalen en dan vervolgens evenzo elektronisch in huis halen en zo je kamer mee te vullen? Maar goed John, die discussie is al eens gevoerd. Spotify is prachtvoorziening om ongecompliceerd muziek in je huis te halen en je kamer daarmee te vullen. Waarvan akte.

jij wint dat is ook het leukste die schijf pakken en hoesje lezen  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.



Audiotic

Citaat van: John Wx op augustus 09, 2011, 21:01:21
muziek is emotie en dat behaal je niet altijd door de beste resolutie het kan ook veel stuk maken en soms kan het ook veel goed maken  :yes:



en ik heb zo het idee dat jij een 24 bitter ben en ik een 16 bitter  :yes:


ik ben nog niet overtuigd over de nieuwe technieken vooral de wat oudere kopen toch vaak een oudere cd speler / techniek  :yes:


jij bent waarschijnlijk een jonge Adonis
Yep, toe aan een cabrio en een blonde jonge schone :-)
Ben net 50 geworden...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Whisper.nl

Speciaal voor de New Age , meditatie liefhebbers onder ons wil ik dit pareltje onder de aandacht brengen:

JSerception\vol.2 - Eight Direction Perception

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#2879
Dit weekend geen plaatjes  hebben gedraaid: John is ziek. heb bij hem gelogeerd. Gelukkig gaat het wel weer met hem. Samen van 'The Thing' van John Carpenter in Blu-ray genoten. Nu staat Elbow op (Built a Rocket Boys!).
Morgen weer een normale dag. John komt weer bij mij eten etc.
Ook John is binnenkort een Onkyo HT-man: TX R-509* & bijbehorende 5.1 speakerset, eveneens Onkyo. Daarna uittebreiden met een Onkyo instap* CD-speler. Kunnen er ook weer plaatjes bij John gedraaid worden. Volgens mij heeft de 509 Audeyssey EQ aan boord, is dat zo?
Ik heb voorzichtig marantz geopperd, helaas tevergeefs, John blijft bij Onkyo - heeft een Onkyo CD-speler gehad + Kenwood versterking. Ook SONY (DAT) en Akai (CC). Maar geen marantz: onbekend maakt onbemind. Nu is dat alles ouwe meuk: versterker had nog wel naar HAL gekund. DAT functioneerd nog, evenals CC (snaar?).
Maar goed voor wie niet horen wil, geen marantz. Marantz is slechts voor de selecte audiofiele elite weggelegd. HHH.
*Ook John moet na investering in video op de kleintjes letten.

Edoch hoeveel forummers hebben niet 5000 of 6000 lijn in huus staan, dit ten volle tevredenheid - muziekbeleving is nu eenmaal subjectief. Dennis heeft gelijk: het is 1 grote subjectieve zooi[, die audio hobby].
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *