De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Voor 90% zeker dat de Rotel RB991 in de set blijft. Enkel nog een praktisch probleem, mijn mooie Monster Sigma² speaker kabel aan de korte kant en misschien te kort. Ik moet een opening maken recht achteraan de kast voor de kabels. En dan pas zal ik zien als ik ver genoeg geraak.
Ik weet niet of ik de Sigma² wil opgeven voor deze eindversterker.
Alternatief is de glazen deuren van de kast halen, en alle Marantz spullen links plaatsen, en de rotel in het midden. Maar dan zal ik moeten investeren in minstens één HDMI kabel voor mijn TV decoder en afhankelijk waar ik de BluRay speler plaats ook deze. De vraag is of het nieuwe uitzicht wel door de beugel kan voor de WAF
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op januari 06, 2010, 21:17:10
Voor 90% zeker dat de Rotel RB991 in de set blijft. Enkel nog een praktisch probleem, mijn mooie Monster Sigma² speaker kabel aan de korte kant en misschien te kort. Ik moet een opening maken recht achteraan de kast voor de kabels. En dan pas zal ik zien als ik ver genoeg geraak.
Ik weet niet of ik de Sigma² wil opgeven voor deze eindversterker.
Alternatief is de glazen deuren van de kast halen, en alle Marantz spullen links plaatsen, en de rotel in het midden. Maar dan zal ik moeten investeren in minstens één HDMI kabel voor mijn TV decoder en afhankelijk waar ik de BluRay speler plaats ook deze. De vraag is of het nieuwe uitzicht wel door de beugel kan voor de WAF

Een kabel of een versterker !
Ik zou de keuze altijd op de versterker laten vallen
Maar dat is mijn mening

sterkte
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

De Rotel houden en wat met Bi- of Tri-wire luidsprekerkabel gaan experimenteren  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

drees62

#108
Citaat van: dmeerpa op januari 05, 2010, 21:30:00
Nu kan ik eventueel nog een DAC erbij nemen. (stopt ook nooit hé)

Kijk hier nog maar eens, één van de recommended products van 2009:

http://playback.avguide.com/issue/20/72?src=Playback

Inderdaad Paul, het stopt nooit!!  :-D :wink:


Overigens is de AV8003/MM8003 ook een van de highlights van 2009:

http://playback.avguide.com/issue/20/44?src=Playback

Mexicaanse Hond

http://link.marktplaats.nl/305922747

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1726

Deze is een stukkie duurder, maar wel heel goed. Ontworpen door iemand die zijn sporen heeft verdiend bij de befaamde Wisseloord studio's.

dmeerpa

Gisteren de NAD teruggebracht naar de audiozaak. Verkoper kon niet geloven dat mijn surround receiver de NAD eindversterker overklaste op stereo weergave ( hello Marantz ).

Hij stelde prompt voor om een geïntegreerde versterker uit te proberen, de Vincent SV-232. Tja waarom niet  :-D

Eerst aangesloten via de Main-In, hiermee gebruik ik de voorversterker niet van de Vincent SV-232. Wat meteen opviel was het mooi en krachtige laag. Soms dacht ik dat de sub meespeelde, maar ik heb die opzettelijk in al mijn testen niet aangesloten. Het totale geluidsbeeld klonk anders (niet beter maar ook niet slechter), de typische Marantz klank was weg, waar ik toch wel van hou.
Dan maar de CD speler rechtstreeks aangesloten op de Vincent, om eens te zien wat de voorversterker nog in petto had, ik kon een heel klein verschil waarnemen, en dan nog in het voordeel van de Marantz. Terug één van mijn favorite test track's 'The Ballad of Bill Hubbard' (Roger Waters - Amused To Death) bracht het verschil aan het licht. via de Marantz klonk de radio/TV stem meer naar linksachter, bij de Vincent zweefde die meer tussen de de linker speaker en de linkerzijkant.
Dan nog Hotel California beluisterd van The Eagles - Hell Freezes Over album. Deze toonde de keerzijde van de medaille op mijn set. Veel te vaak klonk alles te schel, soms deed het pijn aan de oren, zeker het applaus en gefluit op het einde van de track 6 Hotel California.

Deze ochtend terug de Marantz gebruikt als voorversterker en de Vincent als eindversterker, en opnieuw Hotel California gedraaid, zowel vanaf CD als vanaf mijn popcorn. Nog steeds klonk het veel te schel in de oren. Met deze test weet ik dat het niet de CD speler is, ook niet de Vincent voorversterker. Ik hok op mijn speakers, want sinds ik de SR7500 inruilde voor de SR8002 merkte ik dat de set soms flirtte met de grens van te schel. Ik denk dat de Vincent ervoor zorgde dat ik die grens overschreed.

Ik merk dankzij de Vincent dat er nog groei marge is voor mijn set, maar dan zal ik dieper in de buidel moeten tasten dan dat ik wil. Ik draag straks alles terug, en koop de Rotel, deze matched mooi met de Marantz en Wharfedale speakers zonder de voor ons geliefde klankkleur aan te passen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Mooi verslag !

Toch komt de 8002 niet slecht uit de bus  pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op januari 09, 2010, 11:42:31
Mooi verslag !

Toch komt de 8002 niet slecht uit de bus  pompom
De SR8002 is dus idd. een erg muzikale receiver :yes:. In combi met de Rotel EV, welke neutraal van zichzelf klinkt, benut je de muzikaliteit van SR als pre (de Marantz-sound) en de kracht en controle voor m.n. het laag van de EV. Goede keuze - goede smaak!

Sander.

gerard

Mooie testverslagen  :yes:

Citaat van: dmeerpa op januari 09, 2010, 11:29:41
Nog steeds klonk het veel te schel in de oren. Met deze test weet ik dat het niet de CD speler is, ook niet de Vincent voorversterker.
Ik gok op mijn speakers...
Als ik dit zo lees misschien reden te meer om eens een paar andere luisprekerkabels in je huidige setup te proberen,
kan net de nodige invloed hebben.


Citeerwant sinds ik de SR7500 inruilde voor de SR8002 merkte ik dat de set soms flirtte met de grens van te schel. Ik denk dat de Vincent ervoor zorgde dat ik die grens overschreed.
Trouwens vanwege het steeds "frisser" klinken van de nieuwere Marantz heb ik een paar jaar geleden besloten om maar geen marantz versterker te kopen  :|

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

dmeerpa

De speakers gaan er niet uit, misschien dat ik wel overweeg om de filters aan te pakken.

Ik heb gisteren de Rotel gaan betalen in de winkel en hem ingebouwd in de HT-kast
Ik ben er gisteren ook achtergekomen dat mijn Belkin PF-40 netfilter een trigger bevat. Dankzij deze trigger kan ik de Rotel aan en uitzetten samen met de SR8002. Bij het aanzetten zit er wel een ingebouwde vertraging op om geen ongelukken te hebben.  hello


Ik heb dan uiteindelijk ook de sub weer HIGH LEVEL aangesloten op de Rotel, en wat bleek, alle winst die ik had verkregen op de fronts was verdwenen.  violent1 De sub terug losgekoppeld en het was terug beter.

Deze ochtend heb ik de sub terug aangesloten op de B terminal van de Marantz SR8002, en dat geeft momenteel het beste resultaat.  HB

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

cheese

mooi verslag van een tevreden man.....voor nu redface redface

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

dmeerpa

Citaat van: cheese op januari 10, 2010, 14:09:08
mooi verslag van een tevreden man.....voor nu redface redface

gr kees
Ja ze hebben me net een Classé CA300 aangeboden voor 1600€  8-)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

cheese

ja en zo blijven we bezig en dat maakt onze hobby zo leuk.....


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

joep


cheese

ja maar daar werken we toch hard voor....................


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge