De set van Maus

Gestart door Maus, juli 19, 2012, 21:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Tweaken mag je het ook noemen :) Weet niet hoe groot het verschil is ;D

Er zit wel iets anders op versterker gebied aan te komen, iets héél anders.

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 06, 2013, 20:13:50
Tweaken mag je het ook noemen :) Weet niet hoe groot het verschil is ;D

Er zit wel iets anders op versterker gebied aan te komen, iets héél anders.

aaaah maak me gek  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Een Linn, misschien. Ben heel benieuwd.

Maus

Op dit moment speelt de gereviseerde SA-500A omdat de 170DC set even aan de kant moet voor een grote set verbouwing. Er moet bovenop het rek een tapedeck komen, de Marantz moet dus een etage lager.

Cornelis1921

Citaat van: Maus op februari 07, 2013, 22:24:08
Op dit moment speelt de gereviseerde SA-500A omdat de 170DC set even aan de kant moet voor een grote set verbouwing. Er moet bovenop het rek een tapedeck komen, de Marantz moet dus een etage lager.
Je hep er maar druk mee Maus... :-D Succes! byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Heb het er zeker druk mee. Paar keer per maand veranderd er wel iets, moet ik maar niet zoveel van die troep in de kringloop kopen ;)

Maus





Dat zeg ik. Mooi apparaat :)

In de donkere schaduw staat een Rotel RCD-970BX, een Akai GX-75, Sony MDS-JE940QS. Rechts bovenop een Marantz 6100 die ik nog eens wil vervangen door een 6300.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SmauG

Citaat van: Maus op februari 07, 2013, 22:07:42
Een Linn, misschien. Ben heel benieuwd.

Ik ben ook benieuwd naar je resultaten.
Ik vond Marantz erg goed samenspelen met de Driades.

Maus

Ik ook, en de vorige eigenaar van de Driades ook.

Maar er is nog niets zeker :)

Maus

Citaat van: Cornelis1921 op februari 07, 2013, 22:27:42
Je hep er maar druk mee Maus... :-D Succes! byebye Cor.

Moest hieraan denken net voordat ik wilde posten  :evil: Want...





Ergo: Ik zit lekker in de kelder van dit zeer ouwe speelgoed te genieten :)
Pioneer SA-500A uit de eerste helft van de jaren 70(gereviseerd) met Altec Lansing 'Voice of the Theatre' A7 uit eind jaren 60.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Heb toch een 2x31bands EQ ertussen geprikt. Er zit zo weinig hoog in die speakers...

Komt misschien ook omdat ik op de stoel zittend op wooferhoogte zit. De Hoorns zijn al los en naar binnen gedraaid(ouwe foto hierboven). De kasten met hoorns zijn 1.36 hoog en ze staan nog op schuimrubber blokken van een cm of 4.

Lekker audiofiel een EQ ertussen. Is alleen maar beter geworden ;)

bas focal marantz

Citaat van: Maus op februari 11, 2013, 16:01:16
Heb toch een 2x31bands EQ ertussen geprikt. Er zit zo weinig hoog in die speakers...

Komt misschien ook omdat ik op de stoel zittend op wooferhoogte zit. De Hoorns zijn al los en naar binnen gedraaid(ouwe foto hierboven). De kasten met hoorns zijn 1.36 hoog en ze staan nog op schuimrubber blokken van een cm of 4.

Lekker audiofiel een EQ ertussen. Is alleen maar beter geworden ;)
Net als bij je een vriendin  draaien aan de knoppen tot het goed klinkt   :schater: .

Dit soort hoorns straalt wel goed naar de zijkanten maar minder omhoog en omlaag .

Omdat het een hoorn is straalt ie het geluid gericht , voordeel een gigantisch hoog rendement .
Maar daarbuiten valt het hoog weg , ook zijn de hoorns erg groot en met een driver die een grote membraam heeft zal de combinatie zelf al vroeg afvallen in het hoog .

Als je het mij vraagt is dit een hoorn voor middentoon weergave en een super tweeter die boven de 10khz weergeeft zou ook een goede mogenlijkheid zijn om het systeem te verbeteren . 

Maus

't wil best hoger dan 10k, bij de 15k beginnen ze(als ik de EQ mag geloven) af te vallen. Weet ook niet hoe die kleine versterker het doet.

Beetje hoog erin met de EQ, het tophoog zegmaar(8k tot 20k) en dan is het goed toeven :D