Aansluiting kleur draadjes sel platenspelers

Gestart door erik1950, maart 24, 2012, 09:21:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik1950

Ik heb een ortofon sel geplaats op mijn platen speler maar ik zag dat de kleuren  niet op de zelfde manier verbonden waren  als waar die ortofon  af kwam , weet er iemand hoe die kleuren moeten  geplaatst zijn,  er zijn er vier , ik heb  met de naald naar voor, boven rechts groen links wit  en onder rood rechts en wit links , hoe kan je weten waar welke kleur moet

JohnWx

Citaat van: erik1950 op maart 24, 2012, 09:21:12
Ik heb een ortofon sel geplaats op mijn platen speler maar ik zag dat de kleuren  niet op de zelfde manier verbonden waren  als waar die ortofon  af kwam , weet er iemand hoe die kleuren moeten  geplaatst zijn,  er zijn er vier , ik heb  met de naald naar voor boven rechts groen links wit  en onder rood rechts en wit links , hoe kan je weten waar welke kleur moet


staat op element


rood is rechts
wit is links
de andere 2 aarde waar van groen op rood zit en blauw op wit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950


JohnWx

Citaat van: erik1950 op maart 24, 2012, 15:55:12
Dank u wel  , zal dat onthouden


gewoon opschrijven en anders weer vragen geen probleem


vragen over afstelling etc. gewoon stellen


wat voor ortofon element is het en wat voor draaitafel heb je



John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik1950

Een marantz TT 2000/ORTOFON OM 5 E , denk de simpelste cartridge, maar ik heb ze veranderd  en hoorde direct verschil denk dat ik  eerst geen stereo had en nu wel , heel mooi gescheiden

JohnWx

Citaat van: erik1950 op maart 24, 2012, 18:17:31
Een marantz TT 2000/ORTOFON OM 5 E , denk de simpelste cartridge, maar ik heb ze veranderd  en hoorde direct verschil denk dat ik  eerst geen stereo had en nu wel , heel mooi gescheiden

leuk element om mee te starten en soms voor weinig kom je een om20 tegen 

alles goed afgesteld met een papieren mal en naald druk en dwars compensatie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.