receiver in combinatie met receiver ?

Gestart door mwmmarkvandijk, maart 21, 2012, 11:38:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mwmmarkvandijk

Hallo,
Vraagje, hopelijk kan iemand me helpen :
Momenteel in bezit van SR 7000. Aangezien deze geen HDMI aansluitingen heeft, wil ik voor de TV en Bluray
een SR 5003 of 5004 2e hands aanschaffen, zodat dit alles via HDMI aangesloten kan worden. Echter, voor stereo wil ik de 7000 houden. Kan ik de 7000 op de 5003/4 aansluiten en blijven gebruiken als stereobron ?
Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel. Alvast bedankt voor de hulp !
Gegroet, Mark
Marantz SR 7000, SA 7001 KI, DV 8300
Panasonic BDT 300
BNS Soundcolumn front, center, rear
ALR jordan subwoofer

WilliamB

Marantz heeft ook een erg mooie hdmi switcher, misschien jou oplossing ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

mwmmarkvandijk

Citaat van: wbrands op maart 21, 2012, 12:48:28
Marantz heeft ook een erg mooie hdmi switcher, misschien jou oplossing ?

hallo, bedankt voor de reactie, hoe functioneert dit dan ? hoe sluit je deze aan op de SR 7000 ? en kan hdmi signaal dan verwerkt worden door de sr 7000 ?

Niber

Nee, dan sluit je het beeld via HDMI aan op de switch en het geluid via je "oude vertrouwde" manier op de receiver. Beeld en geluid scheiden dus...

Als je tv meerdere HDMI-ingangen heeft, heb je wellicht helemaal geen switch nodig...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

madevt

De blu-ray via HDMI naar je scherm, voor beeld. en een optich of coax digitaal tussen de BR en 7000.
Alleen is de vraag of je BR beide tegelijk uitstuurd.
mischien nog een betere optie om je analoge outputs van je BR te gebruiken, zag dat er een 7.1 uitgang op zit, dit zou altijd moeten werken. evt in het menu e.e.a. instellen.
dan kan je gelijk ook alle HD audio streams gewoon via je 7000 laten spelen.
Dus ff proberen, dat scheeld weer wat eurotjes, en ruimte.

Als toch een 5003/4 wil aanschaffen, dan via de pre-out van 5003/4 naar je 7000 verbinden, dan is de 5003/4 alleen een door geef luik.

mwmmarkvandijk

Morgen,
Momenteel is de Bluray speler analoog 7.1 aangesloten op de SR 7000, voor geluid. Beeld via HDMI naar HDMI switch, verbonden met TV. Decoder Ziggo met HDMI naar zelfde switch, voor beeld, echter voor geluid
met optische kabel naar SR 7000. Maar het lijkt me dat HDMI, voor beiden, beter is wat betreft geluid, niet ?
Daarbij heeft de Panasonic BDT 300 2x HDMI, een apart voor geluid, een voor beeld. Daar kan ik dus nu geen gebruik van maken.
Daarom de optie SR 5003/4. De SR 7000 wil ik dan blijven gebruiken voor stereo, in combinatie met de SA 7001 KI, en de DV 8300 (voor DVD Audio).
Mark

still life

Citaat van: mwmmarkvandijk op maart 22, 2012, 10:12:14
Maar het lijkt me dat HDMI, voor beiden, beter is wat betreft geluid, niet ?

:no:

je audio heb je goed voor elkaar, gewoon verder draaien zo..

wat je zou kunnen doen (om weer mee te zijn) is een multichannel voortrap aanschaffen (AV)
of direct gaan voor all in 1  => SR7005  :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

mwmmarkvandijk

Citaat van: still life op maart 22, 2012, 16:40:11
:no:

je audio heb je goed voor elkaar, gewoon verder draaien zo..

wat je zou kunnen doen (om weer mee te zijn) is een multichannel voortrap aanschaffen (AV)
of direct gaan voor all in 1  => SR7005  :-D

helaas is de sr 7005 te duur, ik was/ben op zoek naar een sr 8002, die heeft hdmi aan boord, maar die zijn niet meer te koop, stereo is voor mij belangrijk, dus het moet een receiver zijn die minimaal gelijk is aan de sr 7000, maar dan met hdmi, en betaalbaar (2e hands)
welke voorversterker adviseer je ?

rexp

Citaat van: mwmmarkvandijk op maart 22, 2012, 10:12:14
Daarbij heeft de Panasonic BDT 300 2x HDMI, een apart voor geluid, een voor beeld. Daar kan ik dus nu geen gebruik van maken.

Dit lijkt me een misverstand. HDMI transporteert zowel beeld als geluid, of indien een oude versie, alleen beeld. Maar niet beeld en geluid apart.

madevt

2x HDMI is voor 1 bijv naar reseiver of TV en de ander naar Beamer. HDMI is altijd beeld en geluid.

Een HDMI aansluiting zou niet hele grote stap beteken in kwalitijd t.o.v. de aansluiting die je nu gebruikt.
nu gebruik je de decoders van je BR speler en via HDMI de decoders van je SR. afhankelijk welke beter is krijg je beter geluid. maar ik verwacht dat je met de aanschaf van een 5004/5 nauweljiks of geen winst gaat behalen. je kan dan beter of doorsparen voor een hogere klasse SR of betere interlinks tussen je BR en 7000 plaatsen.

Marvin

Ja lekker gaan lopen kloten met interlinks, een betere tip kan ik me niet voorstellen.

Probeer die 6 serie eens thuis te krijgen, zou zomaar kunnen dat hij gewoon in z'n eentje meer dan tevredenheid zal opwekken.
Anders een wat tweedehands site's in de gaten houden.
Die 7005 is al vaker aangeboden voor onder de nieuwprijs van een 6 serie.
Met garantie!



mwmmarkvandijk

Citaat van: rexp op maart 22, 2012, 22:34:04
Dit lijkt me een misverstand. HDMI transporteert zowel beeld als geluid, of indien een oude versie, alleen beeld. Maar niet beeld en geluid apart.

Hallo, zo staat het omschreven bij de specificaties ;
De DMP-BDT300 beschikt over 2 HDMI-uitgangen. 1 uitgang is exclusief bestemd voor uitgaande audiosignalen. Zo kunt u genieten van de hoogwaardige video- èn audiokwaliteit van (3D) Blu-ray. Door gebruik te maken van een separate HDMI-uitgang voor het audiosignaal is deze Full HD 3D Blu-ray-speler ook perfect te integreren in uw huidige home cinema systeem.


mwmmarkvandijk

Citaat van: madevt op maart 23, 2012, 01:08:16
2x HDMI is voor 1 bijv naar reseiver of TV en de ander naar Beamer. HDMI is altijd beeld en geluid.

Een HDMI aansluiting zou niet hele grote stap beteken in kwalitijd t.o.v. de aansluiting die je nu gebruikt.
nu gebruik je de decoders van je BR speler en via HDMI de decoders van je SR. afhankelijk welke beter is krijg je beter geluid. maar ik verwacht dat je met de aanschaf van een 5004/5 nauweljiks of geen winst gaat behalen. je kan dan beter of doorsparen voor een hogere klasse SR of betere interlinks tussen je BR en 7000 plaatsen.

Hallo, de interlinks zijn van goede kwaliteit. Ik dacht misschien dat hdmi beter is dan analoog out 7.1. Maar goed, dat zal dus nauwelijks "winst" opleveren. En voor de TV, geluid, hdmi ipv optisch is eigenlijk minder belangrijk. Ik hoop nog eens een sr 8002 op de kop te kunnen tikken, dat lijkt me wel een verbetering op alle fronten. Er staat nu ook een sr 6003 op marktplaats. Zoals gezegd, wat betreft stereo, moet het minimaal gelijk zijn aan de sr 7000.





mwmmarkvandijk

Citaat van: marvin op maart 23, 2012, 06:07:11
Ja lekker gaan lopen kloten met interlinks, een betere tip kan ik me niet voorstellen.

Probeer die 6 serie eens thuis te krijgen, zou zomaar kunnen dat hij gewoon in z'n eentje meer dan tevredenheid zal opwekken.
Anders een wat tweedehands site's in de gaten houden.
Die 7005 is al vaker aangeboden voor onder de nieuwprijs van een 6 serie.
Met garantie!

Hallo, nog wat tips voor sites ? Op marktplaats staat een sr 6003 ..... De 7005 kost toch al gauw eur 1500, 2e hands zie ik ze (nog) niet. Is nog vrij nieuw.

rexp

Citaat van: mwmmarkvandijk op maart 23, 2012, 13:30:21
1 uitgang is exclusief bestemd voor uitgaande audiosignalen.

Grappig. Alsof een enkele HDMI kabel niet genoeg capaciteit zou hebben voor zowel beeld als geluid. Ik zie het nut er niet van in. En het is weer een stap weg van het oorspronkelijke doel: de kabelzooi beperken.