set van spike155

Gestart door Spike155, februari 23, 2012, 16:16:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spike155

Na meer dan 2 jaar al op het forum te komen om te lezen nu maar eens een voorstelronde van mijn set (jes)

Huidige set (Huiskamer):
AV receiver Marantz SR8500
Blurayspeler Philips BDP8000
Mediaplayer/streamer: AC-Ryan mini HD
Plasma TV: Panasonic TH-42PV70F
Luidsprekers Front: Philips FB821 (Gemodificeerd)
Luidspreker center: Magnat Symbol C210
Luidsprekers rear: Magnat Symbol Pro 130
Erg gebalanceerde set, zeer open en gedetailleerd, Plasma is geen HD maar om eerlijk te zijn nog steeds beter dan sommige LED/LCD tv's mbt beeldkwaliteit.  Combinatie FB821 en de SR8500 klinkt loepzuiver, zelfs voor een AV receiver!
Mbt de modificatie van de FB821 -> Filter heb ik uitelkaar gehaald en opnieuw gesoldeerd, componenten waren nog prima, soldeerverbindingen wat minder. Binnenbekabeling vervangen door 1.5mm2
OFC kabel. En zoals bij alle FB types waren de foamranden vergaan van de woofers en midrange en dus vervangen.

Hobbysetje:
Marantz PM75 (Helaas defect, moet ik nog wegbrengen, kan nml probleem niet vinden ergens sluiting in de eindtrap)
Marantz ST-40
Marantz SD-415
Marantz CD-50
Wharfdale Diamond 7.2 Anniversary

Ook nog een pioneer AV receiver (VSX-D2011S) staan, prima apparaat maar haalt het mbt geluid niet bij de SR8500! :no:
(Qua features overigens wel, heeft meer aan boord dan de 3 jaar jongere SR8500) Gaat ook snel in de verkoop, was meer een gevalletje test!

Foto's volgen

Gr,

Erwin






pietjepc

Zozo, je hebt heel wat staan! Helaas zeggen de namen en typenummers mij niet zoveel redface  Ik zou dan ook willen zeggen:

TTIWWP
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

still life

welcome..

Citaat van: Spike155 op februari 23, 2012, 16:16:08Plasma is geen HD maar om eerlijk te zijn nog steeds beter dan sommige LED/LCD tv's mbt beeldkwaliteit. 

:yes: ook hier geen vervanging, het oudje mag eerst de geest geven..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Mooio voor elkaar zo! Welkom op het leukste forum van internet en omstreken pompom pompom pompom

Cornelis1921

 hello Erwin, welkom!
:wav:
Even uitsloven mag wel voor iemand, die al twee jaar trouw ons bezoekt en dan toch uiteindelijk lid wordt: Hulde!
De groeten van Cor.
Leuke sets trouwens, maar beelden zeggen idd soms meer dan letters en cijfers...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Spike155

#5
Hierbij wat pics (helaas via mijn telefoon, dus niet super duidelijk):

WilliamB

Mooie SET en foto`s
Wat hangt er boven je TV ?
Lichtbak ?

Veel luisterplezier HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Spike155

Citaat van: wbrands op februari 27, 2012, 11:19:50
Mooie SET en foto`s
Wat hangt er boven je TV ?
Lichtbak ?

Veel luisterplezier HB

Geen lichtbak, is een kast voor de CD/DVD's en alle afstandbedieningen die ik niet gebruik ivm logitech harmony remote :-D

WilliamB

Ziet er mooi uit, netjes afgewerkt.
En ja ik heb ook veel afstandsbedieningen die ik niet gebruik ivm mijn logitech.  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life



mooi, maar krijg wel wat kriebels bij het aanschouwen van je opstelling..  :-D
* fronts vooruithalen & mss wat verder uiteen
* & je center hangt imho veel te hoog
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

bramdg

Leuk eens zo die philips FB's te zien ....deze waren de top uit de FB reeks ?  :kwijl:

Men eerste echte luidsprekers waren ook de kleinere FB815 ....en heel veel plezier aan beleefd  pompom

Ze staan nu op zolder met verduurde foamranden (miss later eens herstellen)


Echt wel leuk plaatje GENIET ERVAN !!!!
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Spike155

Citaat van: still life op februari 27, 2012, 16:09:55


mooi, maar krijg wel wat kriebels bij het aanschouwen van je opstelling..  :-D
* fronts vooruithalen & mss wat verder uiteen
* & je center hangt imho veel te hoog

Fronts gaan idd nog iets naar voren, verder uit elkaar is helaas niet haalbaar (Zit nu 2,5 meter tussen)
Center staat idd hoog en kleurt het beeld wel iets bij een film maar te weinig om dit aan te passen.
Ik vind het stereo geluid belangrijker dan 5.1 en het voldoet voor een filmpje.... :-D

still life

Citaat van: Spike155 op februari 27, 2012, 17:04:22
Fronts gaan idd nog iets naar voren, verder uit elkaar is helaas niet haalbaar (Zit nu 2,5 meter tussen)

zou ze (met de baffles) gelijk zetten aan de voorkant van je meubel..

Citeer
Ik vind het stereo geluid belangrijker dan 5.1 en het voldoet voor een filmpje.... :-D

snap ik.. (was al af te leiden uit je surrounds)

geniet ze..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Spike155

Citaat van: bramdg op februari 27, 2012, 16:33:14
Leuk eens zo die philips FB's te zien ....deze waren de top uit de FB reeks ?  :kwijl:

Men eerste echte luidsprekers waren ook de kleinere FB815 ....en heel veel plezier aan beleefd  pompom

Ze staan nu op zolder met verduurde foamranden (miss later eens herstellen)


Echt wel leuk plaatje GENIET ERVAN !!!!

De FB825 was de top van de FB reeks, ook gehad, maar snel weer weggedaan.
De FB821 klinkt veel gebalanceerder/strakker dan de FB825, het lijkt alsof men
bij Philips mbt de 825 een te grote kast heeft neergezet die niet voldoende stijf
is. Ik vond iig de bass erg resonerend overkomen.

Ben erg tevreden over deze speakers, blijven zeker staan totdat ik iets tegenkom
wat nog beter klinkt! Helaas tot nu toe alleen speakers van ver boven mijn budget die
beter presteerden gehoord.

JohnWx

Mooie speakers en met originele voet  notworthy


Deze speakers kunnen gewoon tegen de muur aan hoor niks mis mee waren ook zo ontwikkeld door meneer Philips
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.