Tuner ontvangst doet een beetje raar ??

Gestart door Marantz 81, januari 22, 2012, 21:15:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

Hallo,

Heb een ST6001 waarbij op div kanalen heel snel kanaal wegvalt en weer terug komt wat nogal irritant is  :x maar niet op alle kanalen heb hem even opengeschroeft niks bijzonders te zien op het eerste oog ,hij is aangesloten met coax kabel die is in orde

Manual nagekeken bij een ontvangts boven 50 DB moet je een goed singaal hebben en hij geeft 61 DB aan dus dat is goed , TV is ook goed  :-)

Het vreemde is dat ik op deze frequentie,s er last van heb  :| 97.6 ( veronica ) 99.9(skyradio) 88.9(3fm) 103.5(slam fm)

En op deze zenders niet  :roll: 99.4(100%nl) 102.4(538) 104.1(arrow classic rock) div ander 97.1/93.6/89.6

Je kunt de tuner heel fijn afstellen tot 0.1 verschil maar de zenders waarmee ik het stotteren ondervind pakt die direct als ik de tuner laat zoeken ,maar als ik dan 0.1 verstel is het weg maar wordt de kwaliteit weer duidelijk minder  nopompom

Zo uitgebreid mogelijk uitgelegd want denk zelf dat het aan de tuner ligt

Exxar

Hmm, raar. Misschien dat het toestel eens opnieuw moet afgeregeld worden?

JohnWx

#2
Citaat van: Marantz 81 op januari 22, 2012, 21:15:59
Hallo,

Heb een ST6001 waarbij op div kanalen heel snel kanaal wegvalt en weer terug komt wat nogal irritant is  :x maar niet op alle kanalen heb hem even opengeschroeft niks bijzonders te zien op het eerste oog ,hij is aangesloten met coax kabel die is in orde

Manual nagekeken bij een ontvangts boven 50 DB moet je een goed singaal hebben en hij geeft 61 DB aan dus dat is goed , TV is ook goed  :-)

Het vreemde is dat ik op deze frequentie,s er last van heb  :| 97.6 ( veronica ) 99.9(skyradio) 88.9(3fm) 103.5(slam fm)

En op deze zenders niet  :roll: 99.4(100%nl) 102.4(538) 104.1(arrow classic rock) div ander 97.1/93.6/89.6

Je kunt de tuner heel fijn afstellen tot 0.1 verschil maar de zenders waarmee ik het stotteren ondervind pakt die direct als ik de tuner laat zoeken ,maar als ik dan 0.1 verstel is het weg maar wordt de kwaliteit weer duidelijk minder  nopompom

Zo uitgebreid mogelijk uitgelegd want denk zelf dat het aan de tuner ligt

En via gewone antenne ? effe draadje maken

Als hij hij dan goed doet is het de kabel die niet alles goed door geeft
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sattie

Als het gebeurt knippert het stereo symbool op het display dan ook ?

Marantz 81

Citaat van: sattie op januari 23, 2012, 22:49:04
Als het gebeurt knippert het stereo symbool op het display dan ook ?

Ja

dacht eerst ook de kabel die heb ik nagekeken op de stekkers, maar zoals ik omschreef ontvangt hij div zenders wel gewoon goed

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 23, 2012, 23:05:20
Citaat van: sattie op januari 23, 2012, 22:49:04
Als het gebeurt knippert het stereo symbool op het display dan ook ?

Ja

dacht eerst ook de kabel die heb ik nagekeken op de stekkers, maar zoals ik omschreef ontvangt hij div zenders wel gewoon goed


heb je al een ouderwets draadje genomen en die zenders doen het wel goed ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op januari 23, 2012, 23:17:13
Nee ik wil op de kabel   :wink:

dat snap ik maar dan kan je luisteren of het aan het signaal ligt van de kabel of niet  clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Ja zou ik kunnen proberen  :yes: maar juist omdat de tuner zelf aangeeft dat de singaal sterkte in orde is vermoed ik een andere oorzaak

sattie

De discriminator van je tuner zal overnieuw afgeregeld moeten worden, dan zal hij weer goed werken.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Inmiddels ligt die in de container ,nog eens opengeschroefd en aan de potmeter gedraaid waar de antenna binnenkomt om te kijken of dit wat uithaalde alleen toen vebrijzelfde het plastic gelijk

voorlopig even de upc box als tuner , waardeloos vindt ik dat eerst tv aanzetten en er komt een  :gaap: geluid uit

lo

Citaat van: lo op januari 24, 2012, 20:30:38
Dus op naar HAL9000  :yes:

Die had er misschien voor weinig geld nog iets van weten te maken?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Weet ik maar geen zin om de moeite te nemen heb er 3 jaar geleden 120 euro voor betaald

Was klaar met dat ding hup in de kliko  byebye :-D

Niber

Tijd voor een squeezebox (met mooie dac) dus!!  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2