Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Jumpers v.s. standaart blik
De Triangles Quattro hebben standaart verbindings stukjes tussen de LS ingangen. In een bui van audiofiliteit heb ik van 4mm LS draad (OFC non-name) een setje Jumpers gemaakt.
Ik had dit eerder gedaan met Triangel monitors op zolder en van een stuk van de hul verzilverd koper. Dat was geen succes. Het geluids equivalent van je oorvliezen laten laseren. Wat too much hoog.

En beneden op de Triangles was er op het gehoor wel wat meer detail te horen in het hoog. Ik heb zo 2 weken laten spelen om er aan te wennen. En ik moet zeggen dat het best ok klinkt. Je hoort de aanslagen van cymbals beter en stemmen zijn wat beter te plaatsen. Het geheel is wel wat te forward, het midden te aanwezig voor mijn smaak.

Omdat ik er zeker van wil zijn dat ik ze niet zie vliegen (het equivalent van horen vallen). Heb ik ook REW metingen gedaan van met en zonder de jumpers. En er was wel degelijk een lift te zien in de regios van 15 khz tot 20khz, als ook in het gebied rond 5 khz. Ik heb helaas vergeten de metingen te saven anders had ik hier de grafieken geplaatst.

Metrum Octave v.s. Sony SCD555es
Niets, geen enkel verschil. Ik heb de digital out van de sony op de Metrum aangezet. Zo kon ik op de Graaf binnen enkel ms schakellen tussen de Sony en de Metrum. Ik denk dat de niveaus aardig overeen kwamen. Met heel veel moeite mischien iets meer punch uit de Sony in het laag. Dit is ook de reden dat ik voor de Metrum, op handen gedragen op vele fora, erg weinig meerwaarde vond hebben. Klonk super. Maar dat doet de Sony ook.
De Metrum was binnen een week weg tegen 0 meerkosten.

Nu op zoek naar een leuke DAC voor veel minder euri's.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#631
Lekker bezig Zoldar! Ook leuk om dat te lezen. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar






En hij is binnen. Een zilveren Musical Fidelity M1 DAC, dit is een nieuwere met asynchrone usb aansluitig. Vrijdag krijg ik xlr interconnects binnen en dan kunnen we gebalanceerd spelen.

Via single ended klinkt ie in ieder geval lekker open en gedetailleerd. Vind hem levendiger dan de octave en ook een wat breder stereobeeld hebben. Bas is strak en rank. Hoogste hoog wellicht iets minder doortekennend.

En een flinke smak euros over van de octave. pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Felicidados dude! ...en heel veel (luister)plezier... :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Zoldar op februari 27, 2014, 16:46:50





En hij is binnen. Een zilveren Musical Fidelity M1 DAC, dit is een nieuwere met asynchrone usb aansluitig. Vrijdag krijg ik xlr interconnects binnen en dan kunnen we gebalanceerd spelen.

Via single ended klinkt ie in ieder geval lekker open en gedetailleerd. Vind hem levendiger dan de octave en ook een wat breder stereobeeld hebben. Bas is strak en rank. Hoogste hoog wellicht iets minder doortekennend.

En een flinke smak euros over van de octave. pompom
... een mooie, allicht ook rationele aankoop. Hoe die het doet in jouw set; we gaan het meemaken :yes:.

Zoldar

Nu mijn vrouw en kroost nog een weekje op vakantie zijn en ik hier alleen zit, kan ik helemaal los gaan op audio en video gebied.  :evil:

9.1 audyssey DSX
Dus dan zet je de kamer vol met speakers, ja toch?



Gisterenavond een hele bende vrienden over de vloer gehad en een paar brute oorlogsfilms gekeken. Best leuk maar het voegt naar mijn mening weinig toe. De Triangles geven zelf al een breed genoeg geluidbeeld neer.

van den Hul the Second XLR
De Musical Fidelity M1 DAC toont zich een pittig dac. Lijkt een beetje op mijn M2 Black element daar in. Ik ben met de powerkabel al van belden afgestapt. En het standaart XLR snoertje heb ik nu vervangen door een van de Hul The Second. En dat maakt wel het verschil tussen cymbals er te dik bovenop en natuurlijk in het stereobeeld terug vallen.

Bass poorten dicht
Uit REW metingen is al vaak gebleken dat ik een behoorlijke room mode heb bij 65khz en 45khz. Gek eigenlijk dat ik nooit heb geprobeerd wat het effect is van de basspoorten dicht of open laten.



De room modes zijn minder groot met de poorten dicht, ze zijn zeker niet weg. Wat ook opvallend is, is dat er vanaf 30hz naar beneden toe juist meer bass uit de speakers komt. Dit zorgt er weer voor dat de sub op een wat lager pitje mee kan doen.



De plaatjes zijn moelijk met elkaar te vergelijken vanwege het verschil in schaal, maar je kunt wel duidelijk zien dat het laag in 1 rechte lijn wegvalt in het eerder plaatje. Hier met de poorten dicht niet.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

... haha, boys and his toys :-D. Have fun :yes:.

Marantz 81

Zit de stuclaag nog op de muur  clown1

Marvin

Best handig hoor, een universele afstandsbediening.

QuattroNL

Haha, 9.1, dat wil ik meemaken!  notworthy
Ben dus benieuwd zaterdag.
Bestaat er eigenlijk 9.1 bronmateriaal? Ik betwijfel het.  clown1

Ben ook erg benieuwd naar de M1. Mocht ik ooit nog een DAC willen dan staat die vrij bovenaan m'n wishlist.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

#640
Vandaag bij Zoldar een gezellige, relaxte M&G gehad. Dat mede dankzij de gastheer himself, maar zeer zeker ook dankzij Quatronl en Rob46 :yes:.

Maar bovenal heb ik genoten van prachtige muziek over de fraaie set van Zoldar; deze is duidelijk met zeer veel zorg samengesteld. De Graaf is een indrukwekkende buizenversterker; zowel aangaande diens bouw (35 kg  :-o) en zeer zeker betreft diens prestaties. Deze blijkt een top combi te vormen met de Triangle speakers.
De combi staat garant voor een gedetailleerd, vloeiend geluid, met een heerlijk open en ietwat warm midden en een transparant hoog welke nooit een teken van scherpte gaf vandaag. Deze worden gedragen door een flink bass fundament.

Het geluidsbeeld bij stereomateriaal, divergeerde nogal per track/album; bij sommige opnames was het beeld wat beperkt betreft breedte, terwijl bij andere het geluid opeens overal vandaan leek te komen. De diepte was in het algemeen bescheiden, daar aan debet is denk ik de opstelling met een tv tussen de speakers (bij mijzelf idem). De hoogte van het beeld was realistisch.

Vandaag functioneerde met regelmaat de draaitafel als bron; met een heerlijke, natuurlijke, vloeiende sound als resultaat. Verslavend :yes:.

Als toetje ook nog een stukje film gekeken(Oblivion) middels beamer en in een brute 7.1 geluidsmix.


Zoldar heeft z`n zaakjes goed voor elkaar; een pracht van een set waarmee het smullen is van de diverse software. Rest mij om de gastheer te bedanken voor zijn gastvrijheid en samen met Rob46 en Quatronl voor deze toffe M&G notworthy.


Oja, Quatronl uiteraard bedankt voor de ontspannen ride (Audi V6 :kwijl:).

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pameijer

Leuk te lezen! Ik vind het altijd knap als iemand hoogte in het geluidsbeeld hoort, dat heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd; kan natuurlijk aan mij of aan de beluisterde sets liggen. Zou je een buizenman kunnen worden Sander?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

#643
Citaat van: pameijer op april 06, 2014, 08:14:49
Leuk te lezen! Ik vind het altijd knap als iemand hoogte in het geluidsbeeld hoort, dat heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd; kan natuurlijk aan mij of aan de beluisterde sets liggen. Zou je een buizenman kunnen worden Sander?
... betreft die buizen dat zou zo maar kunnen ja. Maar voorlopig zeker niet.


En de hoogte van het geluidsbeeld kan een ieder horen die een redelijk gehoor bezit en zelf al eens muzikanten live aan het werk heeft gezien;

waar bevinden de muzikanten zich, hoor je die, zelf zittende op de luisterplek, op ooghoogte alsof de muzikanten (op hun knieën) zitten, of is het alsof deze daadwerkelijk voor jou staan ... En alle andere mogelijke varianten. Ik heb ook meegemaakt dat het beeld intens groot was, maar onrealistisch; de muzikanten zouden stuk voor stuk minimaal 2 a 3 meter moeten zijn  :-D. Of dat al dan niet mooi is kan een ieder voor zich bepalen :yes:.

xander32

... de set van Zoldar, vergeten te vermelden, maar van betekenis; deze geeft de muziek ook heel fraai dynamisch weer. Van heel groot naar heel klein "in an eye blink". Dat gelukt ook lang niet iedere set.