Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Ik ben nu aan het bieden op Onkyo TX-NR3008. Moet voor onder de 1K lukken. Ik vraag me af of er klankmatige verschillen zitten in 08/09/10 series. Lijkt me niet. Het enige wat lijkt te veranderen zijn de features, niet het versterker gedeelte.

Verder wellicht een LC-LX85 voor 1.1K kunnen overnemen. Volgens de meetresultaten kan die zich makkelijk meten met een 5008. Maar die wil ik eerst goed beluisteren. Onkyo, daar weet ik al van dat ik het mooi vind. Voor pio klasse D moet ik het nog horen. De RoomEQ gaat niet verder dan 63HZ, toch is de pers laaiend enthousiast. Ik heb toch echt een room mode bij 33HZ.

Een Sony STR-DA5600ES zou ook prima zijn behalve dat de roomEQ van Sony uit het jaar 0 is.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op oktober 08, 2012, 21:59:35
Paar platen minder  shutup en KLIK  :-D

JA! daar moet ik ff niet naar kijken nu. dat wordt kopen  frusty
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

#287
Sorry  :-D

Misschien deze Sony interresant ?  KLIK

@Marco

Vindt het ook bizar die prijsverlagingen van HT Recievers  :-o  de Onkyo NR1008 stond laatst nog voor 699

Zoldar

Citaat van: Marco op oktober 08, 2012, 21:52:35
Je moet idd grenzen stellen ,en wie weet worden ze over een tijdje voor 1k aangeboden aangezien nu de **10 serie er is .
Ik stond er vandaag ook bij te kijken of ik het wel of niet zou doen ....niet dus ! ,de meerwaarde van Spotify en 3D hdmi is interessant maar om daar zoveel geld er tegen aan te gooien vind ik dan ook weer zonde .

3D is zo wie zo een beetje so so. Ik heb het nu ook omdat de PS3 het toevallig kan. Ik heb een handje vol 3D blu rays maar ik vind het nog lang niet uitontwikkeld en de kwaliteit van de films zelf wisselt. best veel ghosting.

Kun je beter een speler opzoeken met 2 hdmi uitgangen. scheelt weer een partij 3d hdmi kabels. want dat krijg je dus nauwelijks aan de praat he, zonder v1.4wattus. ik had de grootste moeite om daar een werkende pass through te realisren met de TX-NR709.

spotify kun je ook op je PC of SBR krijgen en dat naar de DAC streamen.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op oktober 08, 2012, 22:08:53
Sorry  :-D

Misschien deze Sony interresant ?  KLIK


aaahhhhhh  :-o    duik ff in de manual. je moet toch ergens zelf de RoomEq manueel aan kunnen passen?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Deze is ook flink gezakt in prijs en prachtige reciever om te zien  notworthy

KLIK

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op oktober 08, 2012, 22:04:36
Ik ben nu aan het bieden op Onkyo TX-NR3008. Moet voor onder de 1K lukken. Ik vraag me af of er klankmatige verschillen zitten in 08/09/10 series. Lijkt me niet. Het enige wat lijkt te veranderen zijn de features, niet het versterker gedeelte.

Verder wellicht een LC-LX85 voor 1.1K kunnen overnemen. Volgens de meetresultaten kan die zich makkelijk meten met een 5008. Maar die wil ik eerst goed beluisteren. Onkyo, daar weet ik al van dat ik het mooi vind. Voor pio klasse D moet ik het nog horen. De RoomEQ gaat niet verder dan 63HZ, toch is de pers laaiend enthousiast. Ik heb toch echt een room mode bij 33HZ.

Een Sony STR-DA5600ES zou ook prima zijn behalve dat de roomEQ van Sony uit het jaar 0 is.
Wat versterker gedeeltje is er idd niets veranderd ,althans de 1007 had uit voorzorg een zwaardere voeding gekregen omdat het de eerste Onkyo met 9.2 configuratie was ,de latere 3008 en de 3009 delen diezelfde voeding maar hebben extra voedingen voor de processoren van het geluid en beel sectie .....ruim overbemeten ook  :yes:
Verder hebben ze vanaf de 08 ook usb en 3d compatible ,en ze krijgen er steeds meer hdmi aansluitingen bij .

RoomEQ tot 63 Hz daarmee sla je de plank dus mis ,de meest storende frequenties zitten daar onder ....bij mij gemeten rond de 50 Hz .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Spotify heb ik dan ook op mn pc's  :-D
De 809 bd player heeft dan ook 2x hdmi ,maar je moet voor het kijken naar 3d wel steeds de instellingen veranderen omdat anders de versterker de bd player niet ziet  :-P
Kinderziektes van 3d ??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Ondertussen zit hier met pieken van 92db te genieten van NIN - Downward Spiral SACD in 5.1 via de Sony STR-DA1200ES. En die geeft geen krimp.

Eerlijk. Dat is wat het eerste bij me opkomt bij deze amp. Kan af en toe scherp zijn maar altijd in controle, altijd fun. Ik laat de Graaf uit vanavond. En dat voor 200 euri.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer

Citaat van: Marantz 81 op oktober 08, 2012, 22:14:46
Deze is ook flink gezakt in prijs en prachtige reciever om te zien  notworthy

KLIK

Allemachtig wat een prijsje  :-o . 12 jaar geleden woonde ik vlakbij de Correct aan de Bergweg, waarom ben ik naar GrĂ»nn verhuisd?  violent1 violent1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Holy Crap!

Pioneer SC-LX75 voor 880 euri?! Geeft 10 watt toe op een SC-LX85. Zal morgen is ff kijken of ik bij Foka/correct een demo kan doen...
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marco op oktober 08, 2012, 22:15:48

RoomEQ tot 63 Hz daarmee sla je de plank dus mis ,de meest storende frequenties zitten daar onder ....bij mij gemeten rond de 50 Hz .

Bij mij bij 33hz uit de Fronts.

Maar ik heb ze nu op 80hz staan op de Sony en ik moet zeggen dat het prima klinkt zo. Nee niet zo strak als met adsy multiEQ maar zeker niet storend. Ik denk dat de sub minder bijdraagt aan de room mode. De dip bij 70 hz hoor ook ook niet echt terug (dunne bass).









Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Citaat van: Zoldar op oktober 08, 2012, 22:04:36
Ik ben nu aan het bieden op Onkyo TX-NR3008. Moet voor onder de 1K lukken. Ik vraag me af of er klankmatige verschillen zitten in 08/09/10 series. Lijkt me niet. Het enige wat lijkt te veranderen zijn de features, niet het versterker gedeelte.

Ook is er een verschil in Audyssey! 08 heeft nog Audyssey XT en vanaf 09 zit er XT32 in.
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

uh nee. Vanaf de TX-NR3008/5008 is er Audyssey XT32 als ik de site van audyssey goed heb gezien. Tegenwoordig al vanaf de tx-nr818.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

#299
Volgende week ga ik naar een TX-NR3008 luisteren. Zal op een set Dynaudio contours zijn.

De Sony STR-DA5500ES die bij correct staat is ook een goede kanshebber. Het Duitese area DVD schrijft ongeveer hetzelfde over de sony amp als mijn ervaringen. Geweldige frisse amp met een crappy auto calibratie. Maar je kunt ook de EQ zelf aanpassen vanaf 20 hz als ik de screenshots goed zie. Dat bied perspectief om samen met roomEQ de zaak goed te krijgen maar dan handmatig waar audysey het zelf erg goed doet.

Verder staat er bij receiver store een Pioneer SC-LX75 voor 880 euro. Ik probeer nog steeds ergens een pio te beluisteren.


Vandaag bij correct geweest en de onky 3009 die daar staat is een refubisched exemplaar of b selectie. hmmm. Voor de rest kun je hier absoluut nergens naar luisteren. Jammer.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden