Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32


Cornelis1921

 :yes: Zelfs de stands zijn mooi! HB byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *


Whisper.nl

zoooow, dit ziet er er wel erg strak uit.

Veel luister plezier gewenst.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

zwarte  notworthy  ik dacht zilveren staat een paartje voor 30 euro mmmm dus ik kan nog maar voor wat  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Ik heb er wat meer voor betaald maar dit zijn de 70cm hoge nexus 7. Ik zit nu onder de vuurlinie van de tweeter ongeveer op mid/bass hoogte. Een beetje zoals bij de grote stereo set, bij de Genese Quartet staan de tweeters op 125m hoog.

Verder vandaag de stands gevuld met zand en wat grind uit de tuin.

Ik ben natuurlijk klaar met tweaken :angel:

Vandaar dat ik, om het af te leren, het volgende heb gekocht.



Na de positieve ervaring met de Supra/Iego powerkabel ga ik eens kijken of ik hetzelfde effect kan krijgen voor 3 tientjes. Standaard powerkabel maar dan met een shuko van hifi tuning, 24k verguld. (dat gelooft niemand maar als het werkt mogen ze van mij zeggen dat het materiaal van een meteoriet komt).

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op juli 02, 2012, 22:39:06
Ik heb er wat meer voor betaald maar dit zijn de 70cm hoge nexus 7. Ik zit nu onder de vuurlinie van de tweeter ongeveer op mid/bass hoogte. Een beetje zoals bij de grote stereo set, bij de Genese Quartet staan de tweeters op 125m hoog.

Verder vandaag de stands gevuld met zand en wat grind uit de tuin.

Ik ben natuurlijk klaar met tweaken :angel:

Vandaar dat ik, om het af te leren, het volgende heb gekocht.



Na de positieve ervaring met de Supra/Iego powerkabel ga ik eens kijken of ik hetzelfde effect kan krijgen voor 3 tientjes. Standaard powerkabel maar dan met een shuko van hifi tuning, 24k verguld. (dat gelooft niemand maar als het werkt mogen ze van mij zeggen dat het materiaal van een meteoriet komt).
:schater: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 02, 2012, 22:39:06
Ik heb er wat meer voor betaald maar dit zijn de 70cm hoge nexus 7. Ik zit nu onder de vuurlinie van de tweeter ongeveer op mid/bass hoogte. Een beetje zoals bij de grote stereo set, bij de Genese Quartet staan de tweeters op 125m hoog.

Verder vandaag de stands gevuld met zand en wat grind uit de tuin.

Ik ben natuurlijk klaar met tweaken :angel:

Vandaar dat ik, om het af te leren, het volgende heb gekocht.



Na de positieve ervaring met de Supra/Iego powerkabel ga ik eens kijken of ik hetzelfde effect kan krijgen voor 3 tientjes. Standaard powerkabel maar dan met een shuko van hifi tuning, 24k verguld. (dat gelooft niemand maar als het werkt mogen ze van mij zeggen dat het materiaal van een meteoriet komt).

hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 stupid Heb jij het wel helemaal goed begrepen, John...? :wink: :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar


28 euri, vandaag aangekomen.

Heb redelijk wat standaart pc powerkabels verzameld. De meeste zijn 0,75mm maar er zat er ook een tussen van 1.0mmx3. De stekker eraf gesneden en vervangen door de Hi-fi tuning stekker. Groot ding overigens. De schroeven zijn ook verguld.

Met dit weer lekker bob marley opgezet, eerste nummer van babylon by bus CD. Ik heb heen en weer geluisterd met standaart kabel + schuko van hifi tuning en een volledige standaart kabel. Volume blijft gelijk straan op e Sony na power off en weer aan.

Er zijn verschillen waarneembaar. Niet eens zo subtiel of vergezochte.
1.) de bass is wat voller, romiger. het pas heerlijk bij het nummer positive vibrations.
2.) het hoog en midden is schoner, vloeiender. meer uhhmmm, "buizig".
het kan suggestie zijn maar ik zou zweren dat er ook meer details te horen zijn in de opname. tom toms die duidelijker aanwezig zijn in het midden, het belletje in het midden van het nummer wat veel langer na galmt.

Zo. De budget set is af. Het is wat meer geworden dan 500 euro totaal (totaal 580 eur) maar ik zit toch met een big smile hier op de fatboy te luisteren.  pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 02, 2012, 23:29:41
stupid Heb jij het wel helemaal goed begrepen, John...? :wink: :-D

ja mooie spullen zijn altijd goed schaadt het niet baat het niet maar je kant het ook uit preventie doen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: Zoldar op juli 04, 2012, 23:47:32

28 euri, vandaag aangekomen.

Heb redelijk wat standaart pc powerkabels verzameld. De meeste zijn 0,75mm maar er zat er ook een tussen van 1.0mmx3. De stekker eraf gesneden en vervangen door de Hi-fi tuning stekker. Groot ding overigens. De schroeven zijn ook verguld.

Met dit weer lekker bob marley opgezet, eerste nummer van babylon by bus CD. Ik heb heen en weer geluisterd met standaart kabel + schuko van hifi tuning en een volledige standaart kabel. Volume blijft gelijk straan op e Sony na power off en weer aan.

Er zijn verschillen waarneembaar. Niet eens zo subtiel of vergezochte.
1.) de bass is wat voller, romiger. het pas heerlijk bij het nummer positive vibrations.
2.) het hoog en midden is schoner, vloeiender. meer uhhmmm, "buizig".
het kan suggestie zijn maar ik zou zweren dat er ook meer details te horen zijn in de opname. tom toms die duidelijker aanwezig zijn in het midden, het belletje in het midden van het nummer wat veel langer na galmt.

Zo. De budget set is af. Het is wat meer geworden dan 500 euro totaal (totaal 580 eur) maar ik zit toch met een big smile hier op de fatboy te luisteren.  pompom


Fijn om te lezen dat je met een big smile op de bank zit!!

Echter schakel na een muziekstuk geluisterd te hebben inderdaad even de versterker uit en wacht minstens 30 seconden en schakel dan de versterker weer in (zonder kabels te vervangen!) geheid dat je dan toch verschil ervaart. Door dat je oren gaan wennen aan de stilte gaan je oren als het ware meer open, dus komt de 2e keer het geluid 'anders' bij je binnen. Deze test werd onlangs ook bij mij uitgevoerd, dus ik spreek uit eigen ervaring....

Zoldar

Ik zal voor de gein een kijken of DEZELFDE stekker erin en eruit steken verschil oplevert. Zo ja heb je gelijk en is het psycho-acoustiek. Zo, ja......he je kent mijn standpunt.

Gisteren op dochterlief gepast en zowaar toch nog wat kunnen genieten van vinyl op de Stereo set. Let wel, als dochterlief het wil blaast ze de hele stereo en Ht set weg met eenm bereik van ruim boven de 90 db in nearfield  HLP Afijn er stond op: Marillion - Cluthing at straws. Ge-wel-dig. Ik had zo'n moment van, ja, het is af. Ik hoef niet meer te klieren met kabeltjes, microfoon metingen en op de milimeter of milivolt lolliestokken.

Het is goed.
Ik ben klaar.
De audiofiele reis was erg leuk en fijn.
Maar ik ben er. Audiofiel valhalla.
Nee, ik ben er niet maar het lijkt er vedomd veel op.
Audiofiel valhalla is als een regenboog. hij is steeds ergens anders.

Ik ga alleen nog maar muziek kopen!   pompom

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#238
 :mrgreen: Voor dat laatste, is de reis (altijd) nog maar net begonnen, is mijn ervaring. Hij is de moeite ten uiterste waard: bon voyage en behouden thuiskomst. Vooral dat laatste waar het allemaal om draait. Ik spreek uit ervaring. Het gaat allemaal om happiness :-), joy pompom and peace of mind :angel:. Zoldar, ook jij staat nu pas voor de aanvaart naar onbekende (muzikale) oorden maar de bestemming staat reeds vast al is het voor een ieder onbekend. stupid "Life is a mystery and so be it."
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Zo. En nu lekker muziek luisteren dus.

DVD-Audio van Porcupine tree in de Marantz DV-9400.
Op die DVD-Audio staat een 5.1 mix in advanced resolution MLP codec. Een voorloper van DTS-HD gemaakt door Meridian. Onkyo aangezwengeld en lekker gaan zitten.

wuh? geen zang stem? ik had toch de center uit staan in de instellingen van de Marantz en de onkyo? Ik draai namenlijk zonder center in huiskamer. kon er nooit aan wennen.

Maar DVD-Audio laat dat niet toe. Er gaat altijd een signaal naar de center speaker. wat je ook doet in de menu's.

hmpf hmpf. vrouw van huis.....ping!

hop hop hop naar zolder. en huppa toch een 5.1 opstelling. denk dat deze opstelling een houdbaarheid van ongeveer 5 min heeft, nadat mijn vrouw thuis is gekomen :)


http://youtu.be/E1Aa-FaexMY



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden