Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Ik heb eens een lichtslang achter de TV gemonteerd en dat werkt opzich ook prima

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 10, 2012, 05:17:54
Ik heb eens een lichtslang achter de TV gemonteerd en dat werkt opzich ook prima

Aristona heb je nu  :-P


Je hebt op Ebay.de


leds kan je de kleuren keizen heb ik ook gehad wel grappig


http://www.ebay.de/itm/30-SMD-1M-Led-Streif-Leiste-Netzteil-Controller-TV-/170775110767?pt=DE_Haus_Garten_Inneneinrichtung_Leuchtmittel&hash=item27c2fd646f
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Ja ken ik, maar dan wacht ik even tot mijn nieuwe meubel gereed is en dan ga ik zoiets kopen

SMarcel

Citaat van: cz79 op februari 09, 2012, 20:40:20
Wat een gave lamp heb jij achter je TV, of is dat Ambilight???

Hetzelfde bereik je met de LED set van Ikea. dit zijn 4 strips welke je achter op de TV kunt plakken. Ik heb een LCD van Samsung en hier 2 strips bovenlangs en 1 links en 1 rechts geplakt en werkt super.

Groeten,

Marcel

Niber

Citaat van: SMarcel op februari 10, 2012, 13:28:31
Citaat van: cz79 op februari 09, 2012, 20:40:20
Wat een gave lamp heb jij achter je TV, of is dat Ambilight???

Hetzelfde bereik je met de LED set van Ikea. dit zijn 4 strips welke je achter op de TV kunt plakken. Ik heb een LCD van Samsung en hier 2 strips bovenlangs en 1 links en 1 rechts geplakt en werkt super.

Groeten,

Marcel

Niet helemaal hetzelfde...Ambilight kleurt mee met het beeld en dat vind ik persoonlijk wel een enorme toevoeging.
Een kameraad van me heeft ook led strips achter zijn tv maar dan is onze ambilight toch echt mooier.
En dan hebben wij nog ambilight type één (van een jaar of 5-6 oud). Andere vrienden hebben ambilight spectra 3 ofzo en dat is helemaal geweldig!!

Maar beter iets dan niets. Wanneer ik toe ben aan een nieuwe tv wordt dit geen ambilight meer, maar ook gewoon ledstrips er achter. Waarom? Puur om de prijs. Ambilight is mooie toevoeging, maar in mijn beleving wel veel te duur!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

cz79

Het heoft voor mij niet dat het licht meekleurt met de TV alleen gewoon een soort van achterverlichting volstaat, misschien ook eens kijken naar die LED strips van de IKEA

SMarcel

Citaat van: cz79 op februari 10, 2012, 19:09:15
Het heoft voor mij niet dat het licht meekleurt met de TV alleen gewoon een soort van achterverlichting volstaat, misschien ook eens kijken naar die LED strips van de IKEA

Wij ervaren de Ikea LED's als zeer prettig. Buren van ons hebben ook Ambilight maar wij worden gek van die verkleuring achter de TV.
Wij houden van meer rust in (en vooral om) het beeld. En voor het geld hoef je het niet te laten om de Ikea LED's eens te proberen.

Succes,

Marcel

cz79

Als mijn nieuwe meubel gereed is en staat (duurt nog wel even, moet nog beginnen) en de kamer opnieuwe geschilderd is dan ga ik daar eens naar kijken

Zoldar

Je kunt bij de laatste sets gelukkig de kleur scheiding aan en uit zetten. Net zoals het meekleuren zelf bepalen hoe dynamisch dat moet. Als je de instellingen allemaal bescheiden inzet krijg je een mooi plaatje met wat meer diepte. en het ziet er gewoon retecool uit.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

#69
Of Ambilight kopen of IKEA led strips.......hmmm moeilijk.

Wel mooie televisies die Ambilights :kwijl:

Musicman

Ziet er netjes uit man!!

Al zag het er met jouw Solid Tech rack er ook al gelikt uit... :yes:

Geniet ervan!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Zoldar

Thanx. De Solid Tech staat er nog. Zodra de Graaf terug is kan de streamer en DAC weer terug in hun rack.

De Onkyo en blu ray in de AV meubel. Ik twijfel nog over de Sony. Hij kan multi channel SACD doen maar dan heb ik geen SACD voor op de stereo set.  Lange RCAs naar de Solid Tech dan maar?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

#72
Wel mooi hoor dat Multi channel SACD vorige week even gehoord bij Wbrands

Die paar meter RCA maakt toch niet veel uit  :-) ik heb nog een vdh the bay c5 liggen van 2 meter

Zoldar

Update

- De Graaf GM50b komt terug vandaag!  pompom pompom pompom
Vanavond er eens lekker voor gaan zitten met een stapel LP's.

- Midden speaker uitgeprobeerd: Traingle Esprit Titus


Is geen echte midden speaker maar de kleinste Triangle uit de Esprit serie. Wel dezelfde horn loaded titanium tweeter. Ik draai al jaren zonder midden speaker en nu weet ik weer waarom. Met een midden luidspreker komen de stemmen te veel uit een doosje. Het leid af ipv dat het iets toe voegd aan de film bebeleving. Bij multi channel SACD's merk je dat de heren in de studios eigenlijk niets over het midden kanaal mengen. Dus ook daar geen reden voor een midden speaker. Een goed stereo paar kan immers perfect iets weergeven in het midden tussen de speakers. Over de Fronts klinkt het veel natuurlijker. Mischien nog een keer een echte Genese Voce uitproberen maar ik heb er weinig feducie in.

- DLNA streaming met de Onkyo
Eerste ervaringen waren niet goed. Stereobeeld was weg, foetsie. Dat gold ook een beetje voor sommige films en dat lag achteraf aan wat instellingen die Audessy voor mij gedaan had. Ik heb nog eens een meting gedaan, mic waterpas op de bank op oorhoogte en op dezelfde afstand tov van de speakers. Dit bracht het gewenste effect. Met name in pure audio en direct prima stereobeeld. Stemmen dead centre. En een redelijk brede soundstage die ook buiten de speakers treed.
De ingebouwde streamer + DAC speelt FLAC bestanden af zonder hickups. Ook high resolution. Best leuk op je TV door de menus navigeren. Qua geluid is het zonder meer prima. Wat aan de forward, frisse, eerlijke kant op de Triangles. De Moon 300D Dac icm SB touch brengt je meer diepte, rust en lucht tussen de instrumenten. Het slaat niet dicht bij complexe muziek en cymbals zijn wat verder weg in het sterobeeld maar daardoor vallen zo veel meer zaken op die achterin het stereobeeld gebeuren. Mag ook wel voor 3 x de prijs van de hele reciever.

- soundcare feet
Die zijn er ook voor CD spelers, Dac's. Heb een stetje mee om te kijken of dit VooDoo is of echt iets opleverd.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Veel luisterplezier vanavond  :yes: ,leuk verslag.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3