Storend gezoem van de SR7005

Gestart door dmeerpa, oktober 08, 2011, 16:52:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Nog meer mensen die last hebben van een zoemende SR7005? Ik dit is zo luid dat je het duidelijk hoort op de luisterplek, of heb ik alle geluk van de wereld dat in een defect heb ?


Meeting wanneer de sr7005 uit staat


Meeting wanneer de sr7005 aan staat zonder iets aangesloten.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Zou toch compleet stil moeten zijn. Soms heb je met ringkern trafo's een licht brom maar deze SR zou stil moeten zijn...punt.  Neem aan dat je gewoon garantie hebt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op oktober 08, 2011, 16:55:34
Zou toch compleet stil moeten zijn. Soms heb je met ringkern trafo's een licht brom maar deze SR zou stil moeten zijn...punt.  Neem aan dat je gewoon garantie hebt.

Ja hoor de volle 2 jaar...Maar is natuurlijk wel spijtig dat het zo zou zijn. Ik hoop dat ik hem gewoon zelf kan binnen steken in een Marantz repair center hier in de buurt (Deinze) en ik niet opnieuw 1300 km moet rijden om hem te brengen en nog eens om hem te gaan terug halen.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Hoop ik ook voor je. Balen dat het niet meteen lekker loopt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op oktober 08, 2011, 16:55:34
Zou toch compleet stil moeten zijn. Soms heb je met ringkern trafo's een licht brom maar deze SR zou stil moeten zijn...punt.  Neem aan dat je gewoon garantie hebt.

stupid

toestel is passief gekoeld, een fan is het dus al niet..

CiteerMeeting wanneer de sr7005 aan staat zonder iets aangesloten.

bedoel je zonder speaker load eraan ?

Citeerhoop dat ik hem gewoon zelf kan binnen steken in een Marantz repair center hier in de buurt (Deinze)

heb ooit eens een repair adres voor belgie gevonden, zal ff terugzoeken..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Citaat van: still life op oktober 08, 2011, 17:10:14
Citaat van: WimPeu op oktober 08, 2011, 16:55:34
Zou toch compleet stil moeten zijn. Soms heb je met ringkern trafo's een licht brom maar deze SR zou stil moeten zijn...punt.  Neem aan dat je gewoon garantie hebt.

stupid

toestel is passief gekoeld, een fan is het dus al niet..

CiteerMeeting wanneer de sr7005 aan staat zonder iets aangesloten.

bedoel je zonder speaker load eraan ?

Citeerhoop dat ik hem gewoon zelf kan binnen steken in een Marantz repair center hier in de buurt (Deinze)

heb ooit eens een repair adres voor belgie gevonden, zal ff terugzoeken..

Ja ik heb beide gedaan met en zonder speakers, telkens hetzelfde vervellend gezoem.

Ik heb volgende repair center op het oog http://www.scd.be/
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life

Citaat van: dmeerpa op oktober 08, 2011, 17:12:48Ik heb volgende repair center op het oog http://www.scd.be/

:yes: is dezelfde die ik zou proberen..

wel niet zo netjes van die duitsers, om je hiermee op te zadelen..  :no:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: still life op oktober 08, 2011, 17:20:00
Citaat van: dmeerpa op oktober 08, 2011, 17:12:48Ik heb volgende repair center op het oog http://www.scd.be/

:yes: is dezelfde die ik zou proberen..

wel niet zo netjes van die duitsers, om je hiermee op te zadelen..  :no:



Mij bekruipt ook het gevoel dat ze dit geweten hebben. Nergens wordt de SR in de aanbieding gedaan als dat wel gebeurd moet je goed oppassen blijkbaar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: still life op oktober 08, 2011, 17:20:00
Citaat van: dmeerpa op oktober 08, 2011, 17:12:48Ik heb volgende repair center op het oog http://www.scd.be/

:yes: is dezelfde die ik zou proberen..

wel niet zo netjes van die duitsers, om je hiermee op te zadelen..  :no:

Geen idee of ze het wisten. De UD7006 doet het wel netjes, en ze hadden ook nog een UD5005. Vraag is of het uberhaupt aan de receiver ligt of aan de stroom toevoer. Ik had de indruk dat het even beter was toen ik heb deze namiddag achter de netfilter ging. Want ik zei nog tegen de vriendin, kijk eens wat een verschil met die netfilter. Maar later op de namiddag, toen ik ook meer kabels had aangesloten was het gezoem terug....
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op oktober 08, 2011, 17:23:45
Citaat van: still life op oktober 08, 2011, 17:20:00
Citaat van: dmeerpa op oktober 08, 2011, 17:12:48Ik heb volgende repair center op het oog http://www.scd.be/

:yes: is dezelfde die ik zou proberen..

wel niet zo netjes van die duitsers, om je hiermee op te zadelen..  :no:



Mij bekruipt ook het gevoel dat ze dit geweten hebben. Nergens wordt de SR in de aanbieding gedaan als dat wel gebeurd moet je goed oppassen blijkbaar.

Snap niet waarom ze als winkel, die ook nog eens een geautoriseerde Marantz verdeler is dan zelf de garantie niet hadden ingeroepen?
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life

Citaat van: dmeerpa op oktober 08, 2011, 17:28:30Snap niet waarom ze als winkel, die ook nog eens een geautoriseerde Marantz verdeler is dan zelf de garantie niet hadden ingeroepen?

gezoem was vast niet hoorbaar in de winkel (demping & steeds geluid/muziek)

CiteerVraag is of het uberhaupt aan de receiver ligt of aan de stroom toevoer

dat laatste lijkt me sterk, all I know is: electronica hoort niet uit zichzelf te zoemen
mss kan HAL er nog wat zinnigs over zeggen..  :angel:

ik zou die SR voorlopig preventief v/h stroomnet afhalen voor er iets helemaal doorknalt
& maandag telefoontje plegen naar deinze..

benieuwd of ze daar vlot service verlenen.. heb er zelf (gelukkig) nog geen beroep op moeten doen


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Biamp aangesloten ?
Verder komt het geluid uit de speakers of de SR zelf ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Geluid KWAM uit de receiver, zelfs zonder speakers aangesloten. Ik heb de receiver even losgekoppeld van het stroomnet. Verder heb ik dan met een draadje de luidspreker uitgangen (terwijl deze uit stond !) kortgesloten. Daarna heb ik hetzelfde gedaan met de 2 stroomtoevoer pinnen. Nog even gewacht, en nu speelt hij terug zoals het hoort.
Laten we hopen dat het zo blijft ;-)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

 violent1

T'is terug van dade.  nopompom
Morgen eens de ROTEL er terug achter hangen, en eens zien of ik het dan ook krijg...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

lo

Ligt mijns insziens gewoon aan die SR. In jou geval zou ik maandag contact opnemen met de leverancier en hem het probleem voorleggen, mogelijk heeft hij een oplossing of een idee van hoe nu verder. Als zijn voorstel is om hem terug te brengen kun je vertellen dat je in België een hersteller hebt gevonden, wel er voor zorgen dat je hem onder garantie daar zou kunnen laten maken. Afspreken in dat geval hoe dit concreet wordt afgewikkeld. Succes in ieder geval met dit probleem.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.