PM80 opstartprobleem

Gestart door Teewee, september 03, 2011, 21:54:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teewee

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een PM-80 staan met een setje B&W DM220's en ben hier erg tevreden over :)
Vrij snel na de aanschaf is de STK module in de PM80 kapot gegaan. Deze heb ik vervangen voor een STK3102III en heb het koelprofieltje lichtelijk gepimpt om verdere kapotte modules te voorkomen, de nieuwe STK module werkt perfect.

Het enige probleem wat ik momenteel nog heb met de PM80 is dat hij "wakker geschud" moet worden bij 1 kanaal. Als ik de versterker aanzet, of een speaker knopje uitzet of de mute in/uit schakel dan is 1 kanaal erg zacht (altijd hetzelfde kanaal). Wat ik dan moet doen is eventjes het volume een flinke zwaai omhoog geven (met balans op dat ene kanaal is het het makkelijkst) tot boven een bepaald niveau, daarna doet het kanaal het prima, ook op lagere volumes. Zet ik daarna de versterker uit of schakel de speakers of mute dan valt het kanaal weer weg.

Heel storend is het probleem nou ook weer niet maar ik zou m'n versterker het liefst perfect zien werken natuurlijk.. Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem in zou moeten zoeken?

Kleine sidenote: ik heb wel enige elektronicakennis maar niet echt van analoge circuits of versterkers.

sattie

Vervang de 2 output relais voor gasdichte en reining de volume regelaar en alle andere regelaars.

HAL9000

Vervangen hoeft  niet  maar  wel  schoonmaken.
Meestal  is  de volume regeling niet vies, eerder  de relais, Slechte bindingen kunnen ook zo reageren!.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel

Citaat van: HAL9000 op september 07, 2011, 11:23:30
Vervangen hoeft  niet  maar  wel  schoonmaken.
Meestal  is  de volume regeling niet vies, eerder  de relais, Slechte bindingen kunnen ook zo reageren!.

Hé Jon, je bent weer een beetje back in business!! hello

Niet te actief worden op het forum voordat je weer helemaal de oude bent.

Groeten,

Marcel

HAL9000

Citaat van: SMarcel op september 07, 2011, 11:25:59
Citaat van: HAL9000 op september 07, 2011, 11:23:30
Vervangen hoeft  niet  maar  wel  schoonmaken.
Meestal  is  de volume regeling niet vies, eerder  de relais, Slechte bindingen kunnen ook zo reageren!.

Hé Jon, je bent weer een beetje back in business!! hello

Niet te actief worden op het forum voordat je weer helemaal de oude bent.

Groeten,

Marcel

Ik lig  in bed  aan  de  morfine,  voel me beter maar  echt staan nog niet. En ik lig nog in het ziekenhuis dus ja.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!