set van Rudolf

Gestart door rudolf, augustus 25, 2011, 08:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rudolf

Zie hier wat fotos van mijn set.
De versterkers zijn pm14 mk2 ki en twee keer sm17 gebrugd op het hoog/midden.
De pm14 geeft een betere controle over de bas dan de sm17 gebrugd,met de 2e hands prijzen eens besloten te experimenteren met de sm 17.
De cd speler is een cd11le,na een cd17 ki met wat problemen eens naar een cd speler met een fatsoenlijk loopwerk gekeken,eenmaal thuis was ik verbaast over het geluid,in mijn oren mooier dan de cd 17,middengebied mooier/echter en de baslijn geheel anders,voller,een voltreffer voor mij tenminste,in deze set.
Tuner st 17,past bij de rest en klank is goed.
Luidsprekers Infinity omega.Tja wat moet je hier van zeggen,gesloten bas systeem,een whatkins woofer emit tweeters en emim hoog/ midden samen met nog een bas/mid.
Na een zelfbouwspeaker,de Vifa basis2 nog weer een stapje beter,in geluidsbeeld en klank,hoog midden zeer helder en detailrijk met een volle diepe bas zonder te overheersen.
De scheidingsfilters zijn in losse behuizingen geplaatst om er mee te kunnen experimenteren,verschillende condensatoren spoelen etc..
Persoonlijk ben ik erg tevreden over de set :angel:

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3
 stupid
Rudolf, even een vraagje, kunnen de eindversterkers wel hun hitte/warmte voldoende kwijt in dat rack? Is misschien een domme vraag, maar mijn versterker, een PM7200, wordt al bij het aansturen van de hoofdtelefoon (imp. 300 Ohm) of het rustig aansturen van de Harbeths (gev. 83dB) al behoorlijk warm, en dan staat de versterker niet eens in klasse A.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

 :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Heel erg mooie set om te zien, heel veel plezier er mee.

rudolf

Warmte,nee ze worden niet erg warm dus dat gaat goed.
Nu houd ik ook wel van een warm geluid :kwijl:vandaar een rack van masief meranti en een gewicht van?80 kg.
Ik hoor trouwens geen verschil in soort rack voor zover ik weet/hoor maar ik houd wel van stabiliteit notworthy

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Janver

#7
Indrukwekkend!  HB

Hoe groot is de kamer eigenlijk?
Hier kan uw reclame staan!

rudolf

Goede vraag,eigenlijk te klein,maar ik heb een luisterkamer hello
Het is 3,5m breed en 6m lang.

Volgens mij heb ik geen basprobleem,op de luisterplaats in ieder geval,op iedere hoogte en plaats is dit weer anders.
Ik heb geen aangepaste wanden of wat voor zaken dan ook.
Vermoedelijk is daar nog wel wat voordeel te halen,maar ja ik ben niet alleen in huis pompom

TurboMarco

Het voordeel van een niet al te grote kamer is dat staande golven niet zo'n groot probleem gaat vormen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Mooie combinatie  pompom
Veel plezier d'r mee
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

VK


Whisper.nl

Mooie set hoor.  Veel luister plezier.

Nice die cd11LE speler he,   HB

Ben er ook erg mee in m'n schik.

groet Whisper 
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

rudolf

Inderdaad,de 11le is top,nu is het wel zo dat ik de huidige top er niet mee heb vergeleken,maar ik heb een vermoeden dat ik ook dan wel tevreden ben,het zal wel anders zijn vermoed ik,blijft over wat je leuk vindt en wat je er voor wilt betalen.
Als ik zie wat de nieuwprijs van de set is en voor welk geld je hem nu kunt samen stellen dan heb je niet veel zin meer in nieuw,wel om te hebben maar niet om voor te betalen.

Cornelis1921

 byebye :yes: Rudolf, bedankt voor je antwoord enne: heel veel plezier met je klasse set!
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *