pm200 klinkt zeer slecht

Gestart door hans_4, april 23, 2011, 17:35:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hans_4

hoi, ik ben nieuw op dit forum en ik heb al meteen een vraag:

Ik heb 2 marantz pm200'en. De ene speelt goed op wat gekraak van de potmeters na.
Bij de andere zijn de potmeters en knoppen goed, maar hij klinkt dof en met veel te veel bas. Het lijkt wel of de loudness aan staat (dit is niet het geval)  en de treble volledig dicht staat. De toonregeling heeft geen effect.
Ik heb de elco's op de print van de toonregeling vervangen. Nu heeft de toonregeling enig effect maar, veel minder als bij de andere versterker.
De defecte pm200 klinkt ook veel zachter. Als ik het volume hoger zet klinkt het geluid 'troebel', alsof dat het heel hard staat op slechte boxen.
Nu zag ik op de print ook wel wat elcotjes waar de rubber aan de onderkant wat uitkwam en waarvan de pootjes geoxideerd waren. Ik heb alle elco's op de hoofdprint vervangen uitgezonderd de 2 bufferelcos van de voeding en een grote van 470µF 50v  omdat ik deze niet had, maar ze zien er nog goed uit.
het geluid is nog steeds even slecht, hopelijk heeft iemand de oplossing

alvast bedankt voor de antwoorden,

Hans

hans_4

het probleem is opgelost,
r806 was onderbroken, heel vreemd, niet warm geweest of zo, maar ze mat oneindig.
nieuw weerstandje er in en de versterker speelt terug perfect.

Hans

lo

Mooi dat ie het weer doet en dat je het probleem hier effe terug meldt. Veel plezier d'r mee.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Apart, maar gelukkig  doet die het weer!.
:evil:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!