Gratis (software) reparatiehulp via pc

Gestart door audiof. zonder budget, april 01, 2011, 14:36:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiof. zonder budget

In dit techniek deel wordt vaak gevraagd naar de oorzaak van storingen in versterkers, etc.
Vaak wordt het een heel technisch verhaal. Ik heb beslag kunnen leggen op een stukje software, dat de (adspirant-)reparateur een eind op weg kan helpen.
Als je het schema hebt, dan hoef je dat alleen maar in te scannen. Kun je het downloaden, gaat het nog beter.
Het programma leest de gegevens van het schema in en met de muis kun je de verbindingspunten in het schema aanwijzen. Tevens opent zich een klein venster. Daarin staat het voltage dat daar aanwezig moet zijn. In dat venster kun je ook een waarde invullen, die je gemeten hebt met een voltmeter.
Nadat je de optie "process evaluation" hebt aangeklikt, gaat de software berekenen wat er fout is en geeft daarbij in een rode kleur op het schema aan wat er fout is.
Het progamma is ongeveer 22MB groot, dus dat past niet in een mailbox.
In verband met licentierechten kan ik het ook niet open en bloot op het web zetten. Mensen die belangstelling hebben en zich hier aanmelden zend ik een PM met daarin een linkje om het programma te downloaden.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

#1
Was ik nog vergeten te vermelden.... dit is de allerlaatste releaseversie en deze versie kan WEL omgaan met de 2e weg van Kirchhoff ( in tegenstelling tot de vorige release). Extra handig is de latente transversale fase-verschuivingsmeting en de extra controle op de bi-polaire wisselrichter. Hiermee kan echt iedereen (bijna) alle reparaties aan electronica zelf verrichten.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

audiof. zonder budget

Inmiddels is de gratis licentie verlopen... deze eindigen 01-04-2011 opo 23.59 uur :wink: :wink: :-o
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df