Re: Warmteontwikkeling receiver/aansluiten ?

Gestart door John B., april 20, 2007, 15:19:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John B.

Hoi,ook ik heb een 7001 en die wordt ook erg warm,doch ik heb eerlijk gezegd een vraag van een andere orde
n.l   "het goed aansluiten"van deze receiver i.s.m de DVD/SACD 7001.
weet jij raad????? of ???????.
ik bezit hem 3 weken en ben 10 jaar ouder geworden.
groet.
John uit Doetinchem.

Stadium III

Dag john

Ik heb een SR 7500 en die wordt wel warm maar niet overdreven warm? Mescjien kan het aan de nieuwe lijn van marantz liggen

Verder het aansluiten van de DV op de Sr

Je sluit je dvd speler via coaxiaal of optisch naar je reciever voor het geluid van dvd's 5.1
Je sluit he dvd speler 6x analoog aan op de Pre in van de reciever voor SACD

Als je dus dvd's bekijkt stuurt het het geluid via analoog en digitaal naar je reciever je kunt dan dus het beste digitale aansluiting pakken en de bassinstellingen in je reciever regelen

Voor sacd(5.1) gebruik je de dac /bassinstellingen in je dvd speler en wordt je SR alleen nog een eindversterker gebruikt, je zet die dan op 7.1 ch in

Suc 6 ermee

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

John B.

Dank je ...ik zal het uitproberen.
groet.

Stadium III

Citaat van: John B. op april 22, 2007, 11:51:57
Dank je ...ik zal het uitproberen.
groet.

No thanks post je bevindingen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Surrounded

Wat warmte-ontwikkeling betreft heb ik de indruk dat alles vrij warm wordt, zowel bv. versterkers als dvd-spelers.
Bij mij is dit alleszins het geval, zodoende dat je van tijd tot tijd een 'krakje' kan waarnemen door de materialen van de behuizing die op elkaar inwerken onder invloed van de warmte.

Nochtans staat bij mij alles op een volledig open glazen rek, dus verluchting kan niet echt een issue zijn. ook staat de receiver en de dvd volledig apart.

Dit is iets waar je je volgens mij moet bij neerleggen, zolang er geen fouten in de weergave optreden of een toestel volledig de geest geeft
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

mahansz

qua warmteontwikkeling:
'k heb hiervoor een pm7200 en pm7200KI gehad (weliswaar een stereo-versterker, maar dat maakt hiervoor niks uit) en op beiden m'n Dali suite's aangesloten. alhoewel de Dali een flinke speaker is, is hij niet al te lastig om aan te sturen. Het gevolg hierbij was dat beide versterkers ook loeiheet werden (klasse A was uit)! Hij bleef het prima doen hoor, daar niet van, maar je moest er zeker niks opleggen.
Nu met m'n pm17mkII heb ik dat helemaal niet meer..... dit terwijl deze versterker qua wattage onderdoet voor de pm7200. Wat ik wel weet is dat de voeding van de pm17 een aantal malen beter is, dus hieruit concludeer ik dat het hieraan ligt.... (technische onderbouwing heb ik dus niet, maar 'k ben simpelweg van de praktijk uitgegaan en logisch geredeneerd).
Het kan 'm dus liggen aan het feit dat je luidsprekers meer voeding vragen?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen