Beste film die je ooit gezien hebt

Gestart door JackieBrown, november 22, 2010, 17:01:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JackieBrown

Pulp fiction staat bij mij nog steeds op numbro uno! Goeie senario, krachtige dialogen, geweldige montage, prima acteurs.... buitengewoon apart film. QT is my man!

Whisper.nl

7 samurai. Japans. Zwart/wit.  Deze heeft de meeste indruk op mijn gemaakt.


http://video.google.com/videoplay?docid=3083253367741688052#

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

MadVillain

Pfff zoveel keus. Bij mij verschilt het van dag tot dag. Maar ik heb wel een voorkeur voor de volgende films:

- Mulholland Drive, een film wat je denkt te begrijpen na een aantal keer kijken. Maar heb je het erover dan raak je de draad weer kwijt
- Pulp Fiction, Topfilm en nog steeds onovertroffen
- Requiem for a dream
- The Fountain, alleen al voor de soundtrack zou je deze film moeten kijken

renes59

#3
Apocalypse Now uit 1979, gezien in Wageningen in 1979 waar ik toen naar school ging.
Maar ja, das Boot vind ik ook geweldig, moeilijk om bij 1 film te blijven. Alle James Bond vind ik ook mooi.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

tja das best moeilijk  :-)

Planet Earth , vindt ik toch wel het mooiste wat ik gezien heb  :yes:

pearl harbor, Lord of the rings , harry potter , to fast to furius  ,div vecht films jean claud van damme  ,die man met die staart ( naam kwijt ) Bruce lee ,zijn allemaal ook erg goed  byebye

WimPeu

Star Wars   alle 6. Als dat op BR uit komt ga ik weer eens een keer kopen!! :-P

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2010, 21:31:32
tja das best moeilijk  :-)

Planet Earth , vindt ik toch wel het mooiste wat ik gezien heb  :yes:

pearl harbor, Lord of the rings , harry potter , to fast to furius  ,div vecht films jean claud van damme  ,die man met die staart ( naam kwijt ) Bruce lee ,zijn allemaal ook erg goed  byebye

je bedoeld steven Seagal. ??

http://vodpod.com/watch/1552341-steven-seagal-films-aikido

grotet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81


mars

oi,

Ik heb zoveeeeel goede films gezien :yes:;

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR degene die ik de topper  notworthyvan het laatste jaar vindt, is ; ''THE HURT LOCKER''

Echt geloof me ik ben kritisch, en eigenlijk meer gecharmeerd ,van de engelse , franse en spaanse cinema.

Maar als je besluit, dit jaar nog maar 1 film te willen zien, huur dan; THE HURT LOCKER''    !!!!!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Musicman

Als beste film, blijft er voor mij maar 1 met kop en schouders boven alles uitsteken.......
en dat is "Se7en"!!!

De suspens blijft waanzinnig, en ook de manier van filmen (camerawerk) en kleuring is goed gekozen.
Maar ja......David Fincher is dan ook mijn favoriete producer.

Als 2e staat bij mij (ook van Fincher) "Fightclub".
Goed doordacht verhaal en ook (wederom) het camerawerk.

Mooiste film(s) vind ik "Lord of the Rings" en "The Last Samurai"

Favoriete series blijven voor mij "Millenium" en "X-Files"

Ik heb er zoveel en heb zoveel gezien.......maar deze kan ik blijven kijken.
(wat is dus ook gedaan heb, en nog vaak zal blijven doen!! :yes: :wink: )
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Bij mij is dat altijd de laatste die ik goed vond  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

fred3543

the green mile is wel indrukwekkend.  Voor HT-set is Swordfish wel een aanrader.
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

JackieBrown

Citaat van: MadVillain op november 22, 2010, 21:25:25
Pfff zoveel keus. Bij mij verschilt het van dag tot dag. Maar ik heb wel een voorkeur voor de volgende films:

- Mulholland Drive, een film wat je denkt te begrijpen na een aantal keer kijken. Maar heb je het erover dan raak je de draad weer kwijt
- Pulp Fiction, Topfilm en nog steeds onovertroffen
- Requiem for a dream
- The Fountain, alleen al voor de soundtrack zou je deze film moeten kijken


Mulholland Drive............. YEAHHHHHHHHHHH.. Wat een cool intro senĂ© met de auto op weg en een bijpassende geluid. Gek, maar zeer goed film. Wel eentje die je niet moet proberen te snappen denk ik. Lynch zelf snapt hem ook niet denk ik  :-D

Musicman

Citaat van: jwx op november 23, 2010, 08:53:33
Bij mij is dat altijd de laatste die ik goed vond  :wink:


Welke bedoel je JWX?
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JackieBrown

Swordfish is brutaal goed, vind ik! En van The green mile -wat ook enorm goed geacteerd is- word ik niet zo gelukkig van. Wel erg goed staat in mijn top 10.

B.t.w...

Nog te zien lijst aangevuld met:
- Requiem for a dream
- The Fountain,
- The hurt locker.

Tnx. voor de tips