Aansturen center speaker via SR7005

Gestart door wiemelen, oktober 16, 2010, 18:54:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiemelen

Hallo allemaal,

Even een vraagje van een audio/surround beginneling.
Mijn vrouw en ik zijn er eindelijk over uit dat de nieuwe (en eerste degelijke) audio installatie een combinatie gaat worden van de SR7005, SA8003 in combinatie met de B&W CM7 en een center speaker.
Vooralsnog even geen luidsprekers achteraan.

Voor films willen we dan gebruik maken van de 2 front en de center speaker.
Maar voor het normale tv kijken willen we het geluid ook versterken, want dat van de tv is echt crappy.
Moeten we daarvoor ook gebruik maken van alle luidsprekers, of is er een mogelijkheid dat we dan enkel gebruik maken van de center speaker.
Of hebben we dan te weinig laag in het geluid?

Oja, nog even over de center.
Wegens de wat kleinere afmetingen willen we eventueel voor de center van de B&W XT serie (XTC) gaan i.p.v. de bijhorende center van de CM reeks.
Heeft iemand misschien ervaringen met de XTC?

Alvast bedankt voor jullie input.

mvg,
Kurt

Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Stadium III

Je hebt altijd de Front die de reciever aanstuurt
Dus je kunt de center wel afzetten maar niet andersom

Als je de stereo opstelling goed hebt staan dan komt je geluidsbeeld wel goed naar voren en dan lijkt het als de center al aanstaat

Dus lekker draaien met de volledige setup en mocht het mogenlijk zijn wel alle speakers uit dezelfde serie pakken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

wiemelen

Helaas dus geen aparte aansturing ... maar dat had ik eigenlijk wel al een beetje verwacht  :-)
Ik denk dat we voorlopig dan maar de center achterwege laten.
Die kunnen we later nog altijd bijkopen.



Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

Stadium III

Center kan zeker wel een aanvulling zijn maar dan moet ook alles goed ingesteld zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

je kan prima beginnen zonder centerspeaker.
Bij goede speakers hoor je het geluid zowiezo niet recht uit de speaker komen maar wordt het geluid verspreid over de ruimte ertussen en omheen.

een centerspeaker zal het beeld vooral aanvullen en verduidelijken. Maar je kan prima zonder voor een setup zoals jullie willen.
Ik denk dat je beter wat kan investeren in een subwoofer om de laagte goed aan te vullen, daar heb je denk ik meer voordeel van dan een centerspeaker in deze setup.

Vooral bij films is dit wel lekker :)
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.