Nieuw en meteen een vraag over subwoofer

Gestart door remco28, augustus 28, 2010, 22:29:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco28

Goedenavond,heb me net als nieuw lid aangemeld aangezien ik net een nieuwe marantz 6004 gekocht heb.
Ik heb een vraag over mijn subwoofer,ik heb een subwoofer van magnat maar ben er nog niet helemaal tevreden over.
Ik heb de marantz ingesteld d.m.v het microfoontje op 3 plekken(meer plekken is beter?),en mijn sub staat op -18 en nog af en toe te nadrukkelijk aanwezig.
Ik heb 2 zuilen als front speaker en boekenplank speakers achter.
De crossover heb ik op de sub helemaal open staan en volume op de helft,de crossover in de marantz stond 180hz maar heb ik terug gezet naar 60hz.
Ik heb gelezen dat -18 niet goed is en dat het in de buurt moet komen van de 0?moet ik dan alles opnieuw instellen liefst op meerdere plekken en dan subwoofer lager zetten?

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Auto afregeling is allemaal wel leuk maar beter kun je het handmatig doen met een decibel meter en een meetlint

Meestal gaan de subwoofers zo al de fout in bij het inregelen door het systeen dat het gewenste resultaat er niet is
Het je de Omega 380 van magnat ?

Lees idd ook het topic eens door daar zal je wel wat meer duidelijk worden en sub crossover zou ik op 80 hz zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

remco28

Hartelijk dank voor jullie antwoorden voor zovere,echter heb ik echt totaal geen kijk op de handmatige instellingen en al helemaal niet met een db meter.
Op andere forums en ook de winkel raadde me aan de crossover helemaal open te zetten en via de set bij regelen.

Zou iemand uit de buurt van rotterdam een keertje tijd hebben om mijn marantz wat optimaler in te kunnen stellen evt. tegen een vergoeding,want ik heb het gevoel dat ik er niet alles uit kan halen.
Ik heb de link id. al gelezen maar dan kom ik dus weer op het punt dat ik geen potmeter heb,en al zou ik die hebben weet ik het nog niet te gebruiken.

Dus als iemand mij zou kunnen helpen,super graag.
Dank jullie tot zover.

remco28

Het is overigens een sub van de needle serie,set is al 8 jaar oud ofzo maar nog steeds dik tevreden,over 1 of 2 jaar zit ik te denken aan flinke jbl speakers.

Stadium III

Doe eerst alle instellingen maar eens maken zonder meter en kijk eens als het dan al beter naar je zin wordt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Cadfael

Bij mij gaf hij ook -18db aan en zelfs dat mijn sub verder dan 9.30m weg stond.
ik heb de afstand opgemeten en hem daarop ingesteld. en de db's ook verhoogd naar -10 ofzo.

Ik heb de volumeknop om mijn sub zelf op 1/3 staan (300Wat sub) en gewoon via gehoor gedaan.
Je bepaalt toch zelf wat je lekker vind klinken uiteindelijk?

Tis een beetje zoeken, maar je zal er best wel uitkomen zonder meter.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.