PS3 werkt niet meer via SR6003

Gestart door toekook, augustus 22, 2010, 14:24:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toekook

Sinds kort werkt mijn PS3 niet meer via de SR6003. Altijd gewerkt, maar ik moet zeggen dat de SR6003 altijd wel problemen had om de PS3 direct te tonen. Ik heb een JVC RS-20-beamer op de Marantz aangesloten en die vreet alles. Alleen de Marantz lijkt nogal kieskeurig.

Omdat ik nogal krap zat in HDMI-aansluitingen heb ik altijd de PS3 eerst aangesloten op de VS3002 aangesloten en die zat dan weer op HDMI-ingang 1 van de SR6003. Van alle apparaten op de VS3002 was de PS3 duidelijk de enige die problemen had om meteen beeld te geven bij het omschakelen van bron op de VS3002. Ook bij het opstarten van blu-ray-films (van hoofdmenu naar filmvertoning) verbrak hij weleens weergave.

Maar nu dus niks nakkes nada beeld/geluid meer. Het enige dat ik soms zie is dat een bron wordt herkend, maar meteen alles weer op geen bron gaat. Meestal blijft de display van de SR6003 aangeven bron-geen bron-bron-geen bron, maar beeld geeft ie nooit meer door.

Ik heb eerst de HDMI-kabel vervangen (1.3-klasse kabel, getest op andere hardware), vervolgens rechtstreeks op de SR6003 aangesloten en daarna op een Samsung 8000-serie TV, waar de PS# zonder problemen speelde. De andere bronnen (AppleTV, Humax, XBox360, etc) werken prima.

Herkent iemand deze problemen en/of heeft er een oplossing voor? Misschien is er iets misgegaan qua softwareupdate en Marantz ondersteuning? I don't know.

Ron

Stadium III

Als alle aparaten goed werken zonder de 6003 ertussen zou ik daar eens gaan zoeken

Het kan zijn dat er een HDMI poort niet meer lekker is
Verder kan er een bepaalde volgorde zijn van inschakelen apparaten dmv HDCP handshake
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

probeer de ps3 op een vaste resolutie zoals bv 720p en zet eens deep color uit in het menu van de ps3.

toekook

Ik ga daar mee aan de slag. Alles loopt bij mij via dezelfde poort (gebruik alleen HDMI-poort 1 van uit de HDMI-verdeler). Meer tips welkom, maar dit ga ik alvast bekijken.

Cadfael

Een andere oplossing is de ps3 direct aansluiten op je tv en dan via een optische kabel het geluid naar je versterker (moet je wel in je ps3 even wat voor instellen)

Heb je ook niet meer dat het beeld niet direct zichtbaar is.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.