SR8002 multiroom componenten

Gestart door HD, augustus 18, 2010, 00:50:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD

Ik heb me 2 jaar geleden een SR8002 aangeschaft (met een DVD speler en HDTV digicorder via hdmi aangesloten) en zou binnenkort 2 kamers met luidsprekers willen voorzien en de multiroom opties van de SR8002 benutten.

In de handleiding merk ik dat je voor zone 2 en 3 een aparte versterker nodig hebt.
Mijn vragen (je zult zien dat ik een beginneling ben):

- welke versterker heb ik nodig in de andere ruimte(s), telkens voor slechts 2 plafond speakers. Liefst weg te stoppen.
- kan deze versterker auto-on/off zijn?
- hoe regel je het volume in de andere ruimte, loopt dit via de main room of rechtstreeks op de versterker in de kamer?

Alvast bedankt voor goeie tips...

Marvin

#1
Welkom, de online gebruiksaanwijzing werkt momenteel niet echt lekker.
Zit op mijn werk en daar heb ik dat helaas wel vaker.

Maar 1 ruimte kan je gewoon met speakerdraad vanaf de 8002 aansturen, volume regel je dan vanaf de 8002.
De tweede ruimte zal met een extra versterker moeten, dit is een dood normale stereo versterker met zijn eigen volume knop.
Je kan het zo gek maken als je wilt, maar gewoon een simpele versterker is voldoende.
Als ik het fout heb hoor je dat morgen wel, of van mij of van een ander lid.
Maar volgens mij klopt het wel wat ik zeg.
Je zou ook 2 stereo versterkers kunnen aansluiten en zodoende zone1 overslaan, zo heb je in elke ruimte een eigen volumeknop én stereo versterker staan.

Zone1 heeft geen extra versterker nodig, je regeld het geluid op de 8002. Dit is een afgezonderd geluid dan je mainroom.
Dus de 8002 bezit 2 regelbare volumeknoppen, die van de multiroom zit ergens in een menu verstopt.

HD

dat is duidelijk, al bedankt voor uw reactie Marvin,

kun je me ook een voorbeeld geven van een 'dood normale stereo versterker met zijn eigen volume knop',
ttz gewoon eentje voor 2 luidsprekers, zo klein mogelijk met volume knop EN remote control?

Ken je ook merken die stereo versterkers verkopen die je kunt wegstoppen (vb. in het plafond) met aparte volume knop die ook remote control aan te sturen is?