zone A luidsprekers equalizen

Gestart door mrmrmr, augustus 12, 2010, 10:50:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrmrmr

Hallo,

Ik heb recent een Marantz SR6004 gekocht en heb Tannoy Revolution boxjes aangesloten op het Surround back kanaal asl Zone A luidsprekers. Dit werkt goed, alleen...  Ik wil de equalizer-functie voor deze boxjes gebruiken, maar dat lukt me niet. Instelling via manual equalizing voor de surround back luidsprekers werkt niet. Maar weet iemand hoe ik deze Tannoy luidsprekers aan mijn klank-smaak kan aanpassen ??

Alvast bedankt

mrmrmr

Stadium III

Heb je ze wel op de juiste aansluitingen gezet
Je moet ieder kanaal kunnen instellen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mrmrmr

bedankt voor je reactie. Ik was/ben in de veronderstelling dat je inderdaad elk kanaal zou moeten kunnen instellen, maar, ook na herhaalde bestudering van de user guide, ik vind er geen ioplossing voor. De zone A luidsprekers heh ik aangesloten op de surround back aansluiting. Pas nadat ik in de speaker-size setup heb aangegeven, dat bij de surround back de ZONE SPKR sstaan, functioneren ze als zodanig. Als ik echter de surround back bijstel in de user-equalizer  verandert er niets in het geluid van de zone A luidsprekers.
Dus ik denk dat ik alles goed heb aangesloten.......

Zou het wel mogelijk zijn om de zone A luidsprekers te equalizen ??

Mrmrmr

Perfect_audio

Citaat van: mrmrmr op augustus 12, 2010, 10:50:35
Hallo,

Ik heb recent een Marantz SR6004 gekocht en heb Tannoy Revolution boxjes aangesloten op het Surround back kanaal asl Zone A luidsprekers. Dit werkt goed, alleen...  Ik wil de equalizer-functie voor deze boxjes gebruiken, maar dat lukt me niet. Instelling via manual equalizing voor de surround back luidsprekers werkt niet. Maar weet iemand hoe ik deze Tannoy luidsprekers aan mijn klank-smaak kan aanpassen ??

Equalizen is voor de main zone. Zodra je de surr.back als zone A gebruikt, zijn het stereo speakers geworden (li + re). De bedoeling van zo'n zone is dat tie in een andere ruimte is.
Je moet dus kiezen òf surr. back òf zone A.
Overigens is surr.back geen diskreet signaal, maar wordt het uit de surr. li+re gedestilleerd. Als je een beperkte luisterruimte hebt kun je ze missen.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

mrmrmr

Bedankt voor je antwoord.
Het is daarmee duidelijk dat in de door mij gekozen opstelling met Zone A luidsprekers deze niet te equalizen zijn, toch ?
Dat is toch wel een teleurstelling.....

Heeft iemand nog een andere suggestie ?

Mrmrmr