Marantz 1501 hdmi beeld weergave

Gestart door wingsofgold, augustus 11, 2010, 23:44:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wingsofgold

Ik ben sinds gister eigenaar van een Marantz 1501. ik ben de hele avond bezig geweest met alles aansluiten en instellen en het werkt allemaal nog niet zoals het moet.

allereerst heb ik de receiver aangesloten via een HDMI kabel aan de tv. als ik vervolgens in het menu wil dan krijg ik geen beeld. zodra ik de receiver via component aansluit aan de tv krijg ik wel het menu te zien.
kabels heb ik allemaal gecheckt ik heb 3 verschillende hdmi kabels waarmee ik kan wisselen ook heb ik alles op een tweede tv gecontroleerd maar geen resultaat.

Het vreemde is dat als ik mijn ps3 aansluit ik goed beeld krijg en alles werkt. als ik mijn dvd speler aansluit via component dan krijg ik geen beeld, maar wel geluid via coax. zelfde geldt voor kpn digitenne wel geluid geen beeld via s-video.

handleiding heb ik van voor tot achter doorgelezen,maar ik kom er maar niet uit.

waarom zou de ps3 wel werken maar de rest niet? iemand enig ervaring hiermee? of tips zou zeer welkom zijn.
alvast bedankt.

Mexicaanse Hond

Als het net zo werkt als bij de ps3 moet je terwijl je de 1501 hebt aangesloten via component 'm in het menu op hdmi zetten en vervolgens met een hdmi-kabel aansluiten.

JW

Zou toch moeten werken de hdmi op de uitgang van de 1501 en op ingang op de tv.

Zo heb ik het hier ook.

Het is wel even spelen met de instellingen, waar je wat op aan sluit en welke instelling je moet hebben.

wingsofgold

bedankt voor de reacties.
Ik heb er de handleiding weer op nagelezen en ik zie nu dat er een instelling is waarmee je selecteert of het via component of HDMI uitgaat.
de benaming is wel heel onlogisch namelijk "Color ON" en :"Color OFF" maar ik vermoed dat dit het wel eens kan zijn.
ik ga het maar na mijn werk weer verder proberen.
het zal wel zo iets simpels zijn zoals altijd.

wingsofgold

helaas toch niet gelukt. ik heb nu maar de dvd en de digitenne direct aan de tv aangesloten en de ps3 en de htpc op de receiver.
ik heb maar een bericht naar Marantz gestuurd misschien dat zij een oplossing kunnen bedenken, aangezien ik niet denk dat er iets defect is.

sattie

Heb je al eens de receiver gereset via de 2 toetsen combinatie ?
Dan reset je de receiver naar fabrieks instellingen.