Afstellen SR6004 met JBL Northridge E 100 front E60 rear ES25 center en EP 250 s

Gestart door CBR1000, augustus 11, 2010, 01:18:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBR1000

Hoe stel ik de reciever het beste af met deze luidsprekers. Heb de reciever nog op fabrieksinstelling staan. Hoe zou het komen dat wanneer ik het geluid verzet dat dit niet op het beeldscherm van tv komt heb HDMIkabel verbonden van de reciever naar tv en de instellingen gezet zoals in het boek van de handleiding.Kan iemand mij hiermee helpen. Thanks.

Stadium III

Hallo en welkom

Je kunt in de reciever veel aangeven wat er met het HDMI signiaal gebeuren moet

Zoals ik jou speaker setup zie en zelf ook bijna wel gehad heb zou ik de Front op large zetten en dan via luidspreker aansluitingen A en C aansluiten Biamping
Verder kan de center ook wel large aan zo ook de rear
Bass instellingen zou ik op Mix zetten zodat alleen dus de subwoofer meespeelt bij DVD / BLURAY

Crossover van de subwoofer op 80 hz zetten en op de subwoofer helemaal open

Verder is een analoge decibel meter wel een leuke vereiste om alles goed in te regelen !

Suc 6 ermee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBR1000

Hallo
Heb mij daarstraks decibelmeter aangeschaft en ben bezig geweest ik hoop dat ik het goed gedaan heb. Ben naar menu gegaan naar speaker setup, daarna naar manual setup daarna speakerslevel dan bij test mode de front left aangeklikt en op de meter stond bij hilevel 76.5db daarna naar center en vervolgens al de volgende gemeten en afgesteld op 76.5 plus minus, maar de subwoofer regelen jullie deze ook tot 76.5db of is dit niet nodig. Ben nog een leek opdit gebied hier heb ik nog niet veel kaas van gegeten. Ik heb de instellingen die je hierboven hebt opgeven ingesteld op de reciever. Zou het mogelijk zijn om de instellingen die jij hebt ingesteld bij surround setup en bij video setup, preference en acoustic EQ door te willen sturen naar mij omdat ik schrik heb om de hele instellingen op de reciever te veranderen zodat deze helemaal niet meer juist staan dat ik hem helemaal ontregel. Dank bij voorbaat. HLP

CBR1000

Hallo
Heb zojuist een dvd van de Eagles Hell freezes over gedraaid en man is dit een verschil het is nu juist dat ik op dit optreden ben echt SUPERRRRRRR. Alvast bedankt.
Nu nog een vraagje hoe komt het wanneer ik het volume verhoog of verlaag niet op tvscherm komt heb de instelling op OSD information op Enable gezet maar komt er niet op zou ik bij video convert bij dvd alleen Hdmi moeten instellen nu staat deze op analoog en hdmi of moet ik hiervoor nog een kabel verbinding moeten maken bij de hdmi kabel bij monitor out ofzo.

timtim78

Hoi

Bij mij komt de osd enkel te voorschijn als er geen video signaal is.
Als je bijvoorbeeld radio luistert en toch de tv hebt op staan verschijnt er even een lichtblauw scherm met de volumebalk.
Is denk ik niet overlay met video materiaal.
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2