Marantz SR6004 HD audio instellingen

Gestart door casperzijden, augustus 08, 2010, 19:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

casperzijden

Hallo Allen!

Ik heb een vraagje...

Als ik een Blu-ray op zet die HD audio bevat, bijvoorbeeld TrueHD of DTS-HD Master Audio dan kan ik de Dynamic EQ en de EQ niet meer gebruiken (Wel kan ik door de EQ bladeren maar zonder geluid verschil).
Best wel vervelend omdat ik nu een normaal DTS signaal veel mooier kan weergeven omdat ik dan wel mijn EQ instellingen kan gebruiken.

Is dit normaal? Is dit misschien op te lossen door een firmware update?

Wie kan mij helpen?

xander32

De EQ wordt idd. uitgechakeld door de SR bij HD geluid. Niets aan te doen/niet te beinvloeden :no:.

Sander.

casperzijden

Dat is toch raar...?
Wel kan ik de treble en bass verstellen als ik de EQ uit zet. Ik moet dan wel echt handmatig de EQ uitzetten dus echt de EQ automatisch uitzetten doet hij niet.
Je zou haast zeggen dat het een bug is nopompom

casperzijden

Dit krijg ik van Audio Service BV Elst

• Acoustic EQ Modes are not used during playback of Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, or DTSHDsignals.Even in this case, settings made using SpeakerAuto Setup (speaker yes/no, distance, size, channel level, crossover) are enabled.

Blijkbaar is het dus niet anders  :cry:

Stadium III

Is toch in mijn ogen alleen maar goed
Ik gebruik helemaal geen EQ
Zonder EQ is hier beter  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

casperzijden

#5
Citaat van: Stadium III op augustus 10, 2010, 12:12:05
Is toch in mijn ogen alleen maar goed
Ik gebruik helemaal geen EQ
Zonder EQ is hier beter  :-D

Ik gebruik 'm niet altijd, hangt een beetje af van de opnamekwaliteit.
Bij sommige films mis ik de hoge tonen wat, vooral bij spraak (ik heb geen centerspeaker) dan vind ik het soms plezierig om de EQ op Flat te zetten. Daar komen bij mij de hoge tonen iets beter naar voren en de lage tonen weer wat minder voren.

Bij muziek (vooral bij studio opnames en klassiekemuziek) komt het geluid soms wat vlak over, alsof er een deken over de speakers hangt. Dan zet ik de EQ en/of de Dynamic EQ aan.