Sr 6004 gekocht maar niet tevreden

Gestart door timtim78, augustus 02, 2010, 13:54:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timtim78

Beste mensen,

Ik heb een sr 6004 aangeschaft ter vervanging van mijn pioneer svx916.
Maar ik vind het geluid zo stil alles is naar mijn mening goed aangesloten ,geen + - omgedraaid.
Bij tuner moet ik tot -60db gaan eer er hoorbaar geluid is. Normaal volume pas vanaf +- 30db terwijl het bij mijn pioneer nooit boven de -30db is geweest ook niet voor films. Ben ondertussen niet doof geworden redface denk ik.
Ook vind ik geen instelling waardoor alle speakers ook de surrounds alle geluidsvelden laten horen bijvoorbeeld bij mijn pioneer was dit 7ch stereo heb special 4 zuilspeakers van klipsch gekocht omdat ik dat lekker vond klinken met muziek. Maar welke instelling ik ook gebruik er komt geen bas en bijna geen middentonen uit de achterste speakers. Ze staan wel op large.

Alvast bedankt aan degene die mij willen bijstaan hello
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2

drees62

Citaat van: timtim78 op augustus 02, 2010, 13:54:38
Beste mensen,

Normaal volume pas vanaf +- 30db

Bij Marantz is dit normaal, schaalverdeling loopt van -72 tot + 20 db geloof ik. Bij -30 zul je inderdaad pas een beetje volume verkrijgen. Normaal luisterniveau varieert dan van -25 tot -15 zeg maar. Dit hangt ook weer af van de gevoeligheid van je speakers.
Misschien harmonieren je speakers niet lekker met deze Marantz, is echt wel een toppertje hoor. Zo zie je maar weer, altijd eerst luisteren in je eigen set  :wink:

De stand die je zoekt heet MultiChannel stereo, weet alleen niet of die nog op een 6004 zit. Maar dit klinkt niet erg natuurlijk kan ik je vertellen.

timtim78

Drees62 erg bedankt voor de uitleg. Ik dacht al dat er iets mis was met de reciever. Is enkel in stereo dat ik nier erg tevreden ben. met films GEWELDIG geluid. Zal aan mij liggen. Heb men tweede stel klipschen f1 tweedehands gekocht en die had een marantz met een Atoll IN50 SE eindversterker en dat klonk zo geweldig. Met mijn pioneer waren het net speakers van aldi maar toen ik ze daar hoorde waren het er net van 2500€ ongelooflijk dat verschil.
Weet er iemand toevallig of op mijn sr 6004 ook de Atoll IN50 SE kan voor stereo en dan voor film de sr 6004 zonder alles telkens te moeten verwisselen.
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2

WimPeu

Als je een versterker achter je 6004 gaat hangen let wel op dat ie een HT ingang heeft. Dan sluit je het voorversterker gedeelte uit als je een film kijkt. Kun je gelijk je cd speler ed mooi op de stereo versterker aan sluiten. De Atoll's hebben dat volgens mij niet maar er zijn genoeg (bv de Marantz PM8003 en hoger) die dat wel hebben. Met film is het verschil niet groot, winst zit hem in het stereo draaien dan.

Welke cd/DVD/Blu-Ray speler heb je er op aangesloten?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Volgens mij kun je per selectie de db's afstellen. Probeer eens de kanalen af te stellen als hij op stereo staat. Deze waardes zijn volgens mij anders als bij surround
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

timtim78

Bedankt Wimpeu
Ga het wel even zo doen de pm 8003 is me iets te duur.
Ik heb al mijn HD en Bluray films op een AC Ryan mediaspeler gezet.
Ik heb namelijk 2 schatten van dochters maar ze springen niet zo zacht om met de schijfjes als je begrijpt wat ik bedoel.
Ze er afhouden is niet te doen en met de mediaspeler is dat opgelost. Geluid staat op passthrough en beeld is niet verkeerd.
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2

timtim78

THepioneer

Dat heb ik geprobeerd maar er lijkt nog steeds een soort filter of zo op de achterkanalen te zitten. Het volledige bereik komt er niet door.
Marantz SR 6004
4x Klipsch F1
1x Klipsch C2

Marantz 81

#7
wel raar die klipsch F1 zijn heel makkelijk aan te sturen  :yes:

heb zelf de F2 gehad en kwam me een partij herrie uit

heb je wel de juiste back kanalen gebruikt ,ik heb een SR5002 gehad ,daar had je BACK en REAR BACK

heb je verder alle intstellingen gecontroleerd in het menu ?? SUB aan/uit  of BOTH  ,volume van de achter speakers + - 

Twin Audio

Vraagjde aan WimPeu:
Je schreef:
Als je een versterker achter je 6004 gaat hangen let wel op dat ie een HT ingang heeft. Dan sluit je het voorversterker gedeelte uit als je een film kijkt. Kun je gelijk je cd speler ed mooi op de stereo versterker aan sluiten. De Atoll's hebben dat volgens mij niet maar er zijn genoeg (bv de Marantz PM8003 en hoger) die dat wel hebben. Met film is het verschil niet groot, winst zit hem in het stereo draaien dan.

Wat bedoel je met een HT-ingang?
De enige HT-ingang die ik ken, is een HoofdTelefoon ingang, maar bedoel je die ook?
Een eindversterker met zo'n ingang, daar heb ik tot nog toe nooit van gehoord.
Maak me wijzer aub...

Met vr. groeten.

minguel

In dit geval moet je stereo versterker de HT-ingang hebben zoals de door jou genoemde pm8003. De PM sluit je aan op je SR met analoge kabels. Bij schakel je de PM uit doormiddel van een knopje. Hierdoor doet de PM tijdens films dienst als eindversterking. Zo heb ik mijn PM15 ook aangesloten op mijn SR. De CD speler op de PM voor stereo en tijdens films als eindversterker.
Dit werkt uitstekend.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Precies. Is echt een aanrader als je tenminste wat meer dan een gemiddelde stereo weergave wilt. Ik heb het zelf ook op deze manier aangesloten. Mocht je een paar centen over hebben is dat een hele mooie investering.

PM thepioneer maar eens, die heeft nog een hele mooie PM8003 in de verkoop die je voor een nette prijs van hem kan kopen.

Zijn advertentie:
http://link.marktplaats.nl/366876802   :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES