Juiste instelling sr5004?

Gestart door Rooney10, augustus 01, 2010, 21:14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rooney10

Geachte marantz-vrienden,

Sinds gister ben ik in het bezit van de sr5004!!! ;-)
Gister en vandaag druk bezig geweest met aansluiten
en instellen.

Ik heb het volgende aangesloten:
Ps3 - via hdmi op sr
Apple-tv - via hdmi op sr
Sr - via tv out hdmi naar plasma
Ziggo - hdmi naar plasma
Ziggo - optisch naar sr

Klinkt dit logisch?!? Alles werkt hoor, maar vraag
me gewoon af of alles goed staat zo.

Vandaag de audi mic aangesloten en setup
gedaan.
Wat vinden jullie de beste instelling? Eq on?
Of afstanden etc via auto setup? En daarna
handmatig aanpassen/instellen?

drees62

Hoi Rooney,

Welkom op dit forum. Aansluitingen zijn in principe goed, maar je kunt de Ziggo tuner ook via HDMI op je receiver aansluiten. Als je tenminste nog HDMI-in over hebt, weet niet hoeveel de SR 5004 er heeft.

Audessy kun je vergeten, probeer de kanalen handmatig met db-meter en meetlint in te regelen. Je zult zien (horen  :-D) dat dit veel beter en natuurlijker klinkt dan het gebruiken van Audessy.
Probeer anders beide uit en kies zelf de mooiste!

Rooney10

Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar las dat er dan problemen kunnen ontstaan bij het schakelen tussen HD en niet HD zenders. Pop geluid of beeld even weg?!?!

Had net wel een raar streepje onderin beeld bij kijken Apple tv, had ik hiervoor nooit......

Bedankt voor de tip over de audessy.... Welke stand kan ik het beste gebruiken? Front, flat, user, audessy, off??

drees62

Citaat van: Rooney10 op augustus 01, 2010, 22:26:03
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar las dat er dan problemen kunnen ontstaan bij het schakelen tussen HD en niet HD zenders. Pop geluid of beeld even weg?!?!

Had net wel een raar streepje onderin beeld bij kijken Apple tv, had ik hiervoor nooit......

Bedankt voor de tip over de audessy.... Welke stand kan ik het beste gebruiken? Front, flat, user, audessy, off??

Ik heb hier ook een HD-tuner staan, geen problemen. Probeer het anders even uit, kabel heb je toch al.
Audessy sla je event. geheel over, kies dan in het betreffende menu voor de manual set-up  :wink:

Vlearmoes

Aansluitingen helemaal goed
Ik zou het ook zo laten; want als je de ziggo via SR laat lopen MOET altijd de versterker aan
heb je kids ? die kunnen dan nu gewoon tv kijken zonder SR  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Rooney10

Kids? Ja, eentje op komst........ maar die komt voorlopig nog niet bij de apparatuur in de buurt (mag ik hopen) ;-)

De ziggo heb ik op deze manier aangesloten aangezien ik had gelezen over de pops/beeld weg. Dus dit kan ik zo laten staan. Wellicht dat ik binnenkort toch de ci+ module ga aanschaffen.

Heb nog een vraagje over een rare streep onderin beeld bij apple tv. Voor het weekend keek ik wat afleveringen van Chuck en had ik nergens last van. Nu na het aansluiten via de sr zie ik soms een klein kartelrandje onderin beeld. Iemand enig idee?

Rooney10

Citaat van: drees62 op augustus 01, 2010, 23:58:12
Ik heb hier ook een HD-tuner staan, geen problemen. Probeer het anders even uit, kabel heb je toch al.
Audessy sla je event. geheel over, kies dan in het betreffende menu voor de manual set-up  :wink:

Ok, manual settings. Alles juist instellen en dan de eq op user zetten?
Excuses voor de noob-vraag....... Maar kom pas net kijken. ;-)

drees62

Citaat van: Rooney10 op augustus 02, 2010, 09:31:26
Ok, manual settings. Alles juist instellen en dan de eq op user zetten?
Excuses voor de noob-vraag....... Maar kom pas net kijken. ;-)

Nee, volgens mij kun je de EQ gewoon op "off" laten staan. Dan speelt je SR met de manual setup.

Rooney10

Citaat van: drees62 op augustus 02, 2010, 13:12:00
Nee, volgens mij kun je de EQ gewoon op "off" laten staan. Dan speelt je SR met de manual setup.

Gisteravond even geprobeerd en met EQ off klinkt het vooral een stuk harder (veel meer volume). Ga binnenkort eens lekker spelen met de instellingen en met de manual setup.

Thanks  voor de antwoorden.....