Oppo BDP-80 of BDP-83 i.c.m. SR6004

Gestart door UPP, april 20, 2010, 17:08:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Inderdaad.....  clown1

(En gelijk hebben ze, dat ontwikkelen kan een ander tegenwoordig gewoon veel beter én goedkoper).

Stadium III

Citaat van: UPP op april 20, 2010, 18:12:47
Ja maar de 80 heeft geen 24p conversie dus valt er ook niks door te geven haha. Of mis ik iets? Ik begrijp er geen jotum van clown1

Als je goed kijkt geeft hij dat wel door !

Dus de 80 kan zeker een toppertje zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

UPP

Nahja alles neigt naar de BDP-80.... wat me in de verleiding bracht deze te vergelijken met een Panasonic BMP-BD85. Ik vind SACD in mijn 'muziekhoek' moeilijk te verkrijgen en ziet er naar uit dat ik dat toch niet ga gebruiken. Aangezien de Pana 275 kost en de Oppo 200 meer is de keuze vrij makkelijk gemaakt. De Pana is dan wel niet regiovrij, maar dat zou wel mogelijk moeten zijn. Voorlopig hou ik het toch bij Blue ray huren, want ben niet zo'n filmkoper, dus kan ik het geld wat ik overhou beter bij m'n nog aan te schaffen popcornhour o.i.d. leggen. Bovendien ga ik een Pana plasma kopen, dus kan ik in 1 koop nog een leuke prijs maken ennnnn 1 afstandbediening gebruiken :-D

JohnWx

Citaat van: UPP op april 21, 2010, 12:58:49
Nahja alles neigt naar de BDP-80.... wat me in de verleiding bracht deze te vergelijken met een Panasonic BMP-BD85. Ik vind SACD in mijn 'muziekhoek' moeilijk te verkrijgen en ziet er naar uit dat ik dat toch niet ga gebruiken. Aangezien de Pana 275 kost en de Oppo 200 meer is de keuze vrij makkelijk gemaakt. De Pana is dan wel niet regiovrij, maar dat zou wel mogelijk moeten zijn. Voorlopig hou ik het toch bij Blue ray huren, want ben niet zo'n filmkoper, dus kan ik het geld wat ik overhou beter bij m'n nog aan te schaffen popcornhour o.i.d. leggen. Bovendien ga ik een Pana plasma kopen, dus kan ik in 1 koop nog een leuke prijs maken ennnnn 1 afstandbediening gebruiken :-D

dat heet een win/win
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

UPP

Wat me nog wel bezighoud is de 'snelheid' van zo'n apparaat waar ik nogal veel over lees. Panasonic zou over het algemeen traag zijn. Maar wat is traag? Wat moet ik me hierbij voorstellen?

UPP

Citaat van: Vlearmoes op april 21, 2010, 17:16:09
Dus de Pana is de winnaar ??  :kwijl: pompom pompom

Ziet er wel naaruit. Ik ga 'em gewoon proberen. Als ik het niks vind doe ik hem wel weer de deur uit haha. Maar voor minder dan de Oppo BDP-83 heb ik dan een goede blue ray speler + popcorn hour c200.

Vlearmoes

Kijk   zo gaat ie goed  notworthy   en goed gedacht naar de toekomst  :roll:

Iets opsteken van iemand en er je voordeel mee doen  :yes:

Heb je ook nog zo`n tip voor mij??  :evil: :-D :-D

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: UPP op april 21, 2010, 17:17:32
Wat me nog wel bezighoud is de 'snelheid' van zo'n apparaat waar ik nogal veel over lees. Panasonic zou over het algemeen traag zijn. Maar wat is traag? Wat moet ik me hierbij voorstellen?

als ik film kijk druk ik op play en ga kijken weet niet wat jij allemaal doet tijdens de film ? :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

UPP

#39
Citaat van: jwx op april 21, 2010, 17:48:13
als ik film kijk druk ik op play en ga kijken weet niet wat jij allemaal doet tijdens de film ? :schater:

Ik bedoel opstartsnelheid en reactiesnelheid e.d. Sommige zijn net zo snel als een CD, andere doen er een minuut over om de boel te laden. Of wanneer je op eject drukt gaat bij een Oppo de lade meteen open, maar bijvoorbeeld bij oudere Samsungs duurt het dan 20 á 30 seconden voordat er wat gebeurd. Kan als behoorlijk irritant ervaren worden. Als ik zo hier en daar lees zouden de Panasonics ook niet echt rap zijn... maar ik zou niet weten wat wel en wat niet rap is :-D

UPP

Citaat van: Vlearmoes op april 21, 2010, 17:28:08
Kijk   zo gaat ie goed  notworthy   en goed gedacht naar de toekomst  :roll:

Iets opsteken van iemand en er je voordeel mee doen  :yes:

Heb je ook nog zo`n tip voor mij??  :evil: :-D :-D

Theo

Sorry, ik weet niet zoveel haha. Kan je alleen enigszins adviseren op het gebied van supersportmotoren (hobby) en bouwkunde (werk) clown1

ValentinoA

UPP ik heb zelf de Panasonic BD-80 en geloof me, het is waarheid.. de Panasonic geeft gewéldig beeld (had problemen met einde van 2001: A Space Odyssey op de Pana en id PS3 gestopt en beeldkwaliteit is er toch zeker), maar is gewéldig traag. Ik dacht dat reactiesnelheid me niks kon boeien, maar ik was verkeerd. Het boeit me wel.. je moet echt 15-20 seconden wachten nadat lade open is om terug op eject button te drukken zodat ie sluit anders reageert ie niet. Super irritant gewoon. Nou ja, heb het wat omzeild door EERST de blu-ray speler aan te zetten (gewoon op eject), dan de rest, filmpje erin en dan kan ik terug eject drukken. Tegen de tijd dat ik goed zit en kopje thee heb ingeschonken is de rest ook geladen. Maar fun is wat anders... 
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

UPP

Citaat van: ValentinoA op april 24, 2010, 00:51:08
UPP ik heb zelf de Panasonic BD-80 en geloof me, het is waarheid.. de Panasonic geeft gewéldig beeld (had problemen met einde van 2001: A Space Odyssey op de Pana en id PS3 gestopt en beeldkwaliteit is er toch zeker), maar is gewéldig traag. Ik dacht dat reactiesnelheid me niks kon boeien, maar ik was verkeerd. Het boeit me wel.. je moet echt 15-20 seconden wachten nadat lade open is om terug op eject button te drukken zodat ie sluit anders reageert ie niet. Super irritant gewoon. Nou ja, heb het wat omzeild door EERST de blu-ray speler aan te zetten (gewoon op eject), dan de rest, filmpje erin en dan kan ik terug eject drukken. Tegen de tijd dat ik goed zit en kopje thee heb ingeschonken is de rest ook geladen. Maar fun is wat anders... 

Heb je 't voor wat betreft de traagheid over de BD80 of de PS3?
Men zegt dat de BD85 sneller moet zijn... ik ga 'em toch maar niet op de bonnefooi kopen, maar wil 'em zeker eerst aan het werk zien voor ik 'em koop. Eens kijken of ik daar morgen tijd voor vrij kan maken :-)

JohnWx

volgens mij is geen een dvd sacd of multi speler snel

ze moeten naar meerdere bestanden kijken (mp3 divx br cd dvd) terwijl de cd speler maar naar 1 kijkt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Citaat van: UPP op april 24, 2010, 01:53:36
Heb je 't voor wat betreft de traagheid over de BD80 of de PS3?
Men zegt dat de BD85 sneller moet zijn... ik ga 'em toch maar niet op de bonnefooi kopen, maar wil 'em zeker eerst aan het werk zien voor ik 'em koop. Eens kijken of ik daar morgen tijd voor vrij kan maken :-)

De laadtijd van een BD is ook afhankelijk van wat er op staat !!
bv de nieuwe Avatar heeft een lange laadtijd   maar er zijn er ook die praktisch gelijk beginnen

Maar zorg iig dat je altijd de firmware uptodate houd

Ik erger mij meer aan die reclame filmpjes en intro`s die je bijna niet kan scippen    om bij de film te komen
Avatar laad dan wel iets langer   maar dan ben je ook gelijk bij de film   dus in zijn totaliteit sneller  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v