aparte versterker aansluiten op SR4003

Gestart door todiroy, april 04, 2010, 17:05:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

todiroy

Hallo,

Momenteel heb ik de SR 4003 welke voldoet om surround weer te geven.
Nu stel ik mij de vraag:kan je om muziek te beluisteren in stereo weergave op de SR4003 een aparte versterker aansluiten en zo ja,geeft dit dan een kwaliteitsverbetering wat geluid betreft of zal het alleen maar luider spelen?

Mvg,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

JohnWx

Citaat van: todiroy op april 04, 2010, 17:05:04
Hallo,

Momenteel heb ik de SR 4003 welke voldoet om surround weer te geven.
Nu stel ik mij de vraag:kan je om muziek te beluisteren in stereo weergave op de SR4003 een aparte versterker aansluiten en zo ja,geeft dit dan een kwaliteitsverbetering wat geluid betreft of zal het alleen maar luider spelen?

Mvg,Tom

Je kan beter je SR 4003 aansluiten op een aparte stereo versterker
Zal absoluut een verbetering zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

todiroy

Kan je me iets meer uitleg geven hoe dit dan in zijn werk gaat aub?
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

JohnWx

je gebruikt de sr4003 voor de center en de rear speakers en een geintergreerde als front
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

todiroy

suggesties i.v.m. een stereo versterker?
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Maurice

Citaat van: todiroy op april 04, 2010, 17:28:52
suggesties i.v.m. een stereo versterker?

Tja, wat is je budget? Moet het persé nieuw zijn, moet het bij je receiver passen? Welke speakers heb je? Welke cd-speler?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thepioneer

Een aparte versterker is echt een aanwinst. De sr4003 levert wel vermogen maar geen stroom. Zelf gebruikte ik een pm8003 in combinatie met de sr4003. Nu heb ik 4 mono blokken ma 500 als eindversterker. Dat gaat helemaal als een speer. Om de eindversterkers aan te sturen gebruik ik mijn pm8003. Ik weet niet wat het resultaat zou zijn als het via de sr4003 gaat. Maar als je de ma 500 2x koopt heb je als een stevige 125w per kanaal.

Het aansluiten ervan is heel simple, dus daar hoef je niet tegenop te zien. Er zit een functie op dat de sr4003 dat die de monoblokken aan en uitschakeld. Zo hoef je ook niet naar de set heen te lopen en gewoon op afstand bediend :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

todiroy

Als ik naar de specificaties kijk van de pm8003,dan heeft deze een vermogen van 2 x 70W.Wat zal dan het verschil zijn want  de sr4003 heeft 80W? (domme vraag misschien,maar ik ken er niet veel van)
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

todiroy

Sorry,ik vergeet te melden wat ik thuis heb staan:

sr4003
PS3 voor cd's,DVD's en BD
Front speakers : Davis Millesime 5F (vorig jaar gaan beluisteren bij Stassen en daar ook gekocht)
Rear speakers : Mijn oude speakers van Bose type 402

Zoals je ziet ben ik nog maar in de beginfase,maar eigenlijk ben ik al heel tevreden met het resultaat.
Maar als ik de geluidsweergave van de 2 frontspeakers kan verbeteren,graag!
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

JohnWx

Citaat van: todiroy op april 05, 2010, 13:03:53
Als ik naar de specificaties kijk van de pm8003,dan heeft deze een vermogen van 2 x 70W.Wat zal dan het verschil zijn want  de sr4003 heeft 80W? (domme vraag misschien,maar ik ken er niet veel van)

Domme vragen bestaan niet

het heeft ook te maken of dat de versterker een hoge dempingfaktor

De ene 80 watt is de andere niet

Jij hebt een versterker met 5 x 80 watt die moet hij wel uit die ene voeding halen die erin zit


een linkje voor wat uitleg :

http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/997/Versterker:_de_dempingsfactor..._-_Pagina_2.html

http://www.avblog.nl/woordenboek/d/dempingsfactor/
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: todiroy op april 05, 2010, 13:09:26
Sorry,ik vergeet te melden wat ik thuis heb staan:

sr4003
PS3 voor cd's,DVD's en BD
Front speakers : Davis Millesime 5F (vorig jaar gaan beluisteren bij Stassen en daar ook gekocht)
Rear speakers : Mijn oude speakers van Bose type 402

Zoals je ziet ben ik nog maar in de beginfase,maar eigenlijk ben ik al heel tevreden met het resultaat.
Maar als ik de geluidsweergave van de 2 frontspeakers kan verbeteren,graag!


Je kan voor weinig op MP of kringloop wel is een speaker kopen voor als center
De center is bij HT erg belangrijk


hoe meer je er gaat in verdiepen hoe meer vragen en antwoorden

Blijf bij jezelf en ervaar wat jij mooi of prettig vind klinken en the show must go on met HiFi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Je hebt een mooi ding daar staan en ook zeker met de Davis speakers

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ik denk dat je eerder een tijd lekker moet gaan genieten een beetje gaan schuiven met je speakers en als je is voor weinig een mooie versterker tegen komt of eindversterker of monoblokken kan je het doen

je kan ook is kijken voor 25 euro t/m 30 euro heb je hele mooie en leuke en goedklinkende marantz speleres bv:

CD62 52 of de 42
CD 63 of de 67

of een DENON 1015 1290

alleen is het niet dezelfde styling bij je set maar ik vind dat dat niet een probleem mag en kan zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Je zou voor de extra versterking/controle een apparte stero versterker erbij kunnen pakken zoals de PM 8003 zoals aangegeven

Deze wordt dan via de pre out aangestuurd vanuit de SR 4003

Verder is het eigenlijk wel een must dat als je een center speaker pakt dat deze van hetzelfde is al de front speakers
Dit is omdat die 3 wel zeer belangrijk zijn bij het meerkanaals !

Verder zou als je een PM 8003 of andere koop daar de cd speler op aan kunnen sluiten zodat je dan eventueel de sr 4003 uit de keten weglaat voor een beter stereo plaatje !

Al bij al veel keuze's maar hou er wel rekeing mee dat bij surround de front en surround eigenlijk van 1 lijn en dan ook nog 1 serie moet zijn !

Suc 6
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op april 05, 2010, 13:47:16
Je zou voor de extra versterking/controle een apparte stero versterker erbij kunnen pakken zoals de PM 8003 zoals aangegeven

Deze wordt dan via de pre out aangestuurd vanuit de SR 4003

Verder is het eigenlijk wel een must dat als je een center speaker pakt dat deze van hetzelfde is al de front speakers
Dit is omdat die 3 wel zeer belangrijk zijn bij het meerkanaals !

Verder zou als je een PM 8003 of andere koop daar de cd speler op aan kunnen sluiten zodat je dan eventueel de sr 4003 uit de keten weglaat voor een beter stereo plaatje !

Al bij al veel keuze's maar hou er wel rekeing mee dat bij surround de front en surround eigenlijk van 1 lijn en dan ook nog 1 serie moet zijn !

Suc 6

Moeten is wel is lastig als je budget gebonden bent  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.