HELP ik weet het niet meer

Gestart door zoef, maart 28, 2010, 21:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoef

hallo allemaal
op zoek naar een suround set waar mee ik ook goed muziek kan afspelen cd's mp3's van af de pc hoge kwaliteit radio
zit zelf te denken aan de marantz serie op dat ik die ooit eens bij een kameraad gehoord heb en daar van onder de indruk was en dat is alweer heel lang geleden maar het merk is blijfen hangen

zelf denk ik aan de marantz sr 6004              of de sr5004 of sr 6003

begonnen met het luisteren van het setje jamo s608 vloer speakers  vergeleken met de set Jamo C 407 vloer speakers. ik vond de concert (c 407 serie)  versie van jamo mooier klinken.
Daarna Mordaunt-Short mezzo vergeleken met Mordaunt-Short Aviano serie ik vond aviano beter klinken .
hier komt het probleem aviano en metzo te duur en geen mogelijkheid op de mordaunt-sort te vergelijken met de jamo's in een winkel .

budget voor kompleet systeem receiver dvd (of blu ray) + suround boxen Voor moeten liefs vloer staanders worden
tot 2000 euro.

Wie helpt mij weer op weg  

Cadfael

Er zijn verschillende zaken waar je echt goed kan luisteren en vergelijken.
Hier op het forum kom je er vast wel tegen. Zelf ben ik bij Stassen geweest in Tegelen. Daar had ik vergelijking met 8 speakers (icm de SR6004).

Wat je ook kan doen is de set in delen kopen. Dus eerst receiver en 2 frontspeakers (evt nog een sub voor de lage tonen), en daarna verder sparen voor de rest. Dan heb je uiteindelijk spul dat je echt mooi vind en ben je er denk ik langer gelukkig mee.
(aangezien je dit spul toch wel voor de komende 10-15 jaar koopt)

SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Stadium III

Begin met een goede reciever en een stel front speakers als zuilen
Dan met de tijd een BD speler erbij en zo upgrade naar de voltallige 5.1 of 7.1
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4