Geluid van tv via receiver

Gestart door Cadfael, maart 20, 2010, 22:27:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadfael

Door een meevallertje is de set vandaag al gekomen ipv over 2 weken  hello

maar nu mijn vraag, ze zeiden dat via hdmi het geluid van de tv via de versterker kan. Dat vond ik al apart, want een hdmi out van de receiver lijkt me een uitgang en geen ingang. En het blijkt ook niet zomaar te werken. Ik heb de tv aangesloten op de hdmi 1 out.

Moet ik nu een aparte digitale kabel kopen om het geluid van mijn tv via de versterker te horen?
Of mis ik een instelling zodat dit toch mogelijk is?


SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Vlearmoes

geluid van je digibox optisch naar versterker      en beeld via hdmi rechtstreeks naar tv    is de beste verbinding  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Perfect_audio

Citaat van: Cadfael op maart 20, 2010, 22:27:30
maar nu mijn vraag, ze zeiden dat via hdmi het geluid van de tv via de versterker kan. Dat vond ik al apart, want een hdmi out van de receiver lijkt me een uitgang en geen ingang. En het blijkt ook niet zomaar te werken. Ik heb de tv aangesloten op de hdmi 1 out.

Geluid retour over de HDMI-kabel is toekomstmuziek. Met HDMI 1.4 is dat mogelijk.
Lees hier http://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/arc.aspx.

Ron.
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Cadfael

Bedankt, dan ga ik maar even een digitale kabel halen :)

enne, ik heb geen apart digitaal kastje, zit via cam+ kaart in mn tv.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Vlearmoes

Citaat van: Cadfael op maart 22, 2010, 08:11:31
Bedankt, dan ga ik maar even een digitale kabel halen :)

enne, ik heb geen apart digitaal kastje, zit via cam+ kaart in mn tv.


ja je moet dan van tv met optisch of de analoog (rood/wit) uit naar versterker  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v