Marantz BD7004 of Oppo BDP-83?

Gestart door UPP, maart 09, 2010, 12:04:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UPP

Ik twijfel tussen beide spelers. Ik was een beetje over op de Oppo omdat deze ook SACD en DVD-A kan afspelen t.o.v. de Marantz BD7004. Nu ben ik me daar eens in gaan verdiepen en kan eigenlijk weinig SACD's vinden die me kunnen interesseren... eigenlijk bijna niks. Al jaren is dit een ondergeschoven kindje volgens mij en komt het maar niet echt van de grond. Ja als je van klassiek houdt misschien, want daar is voldoende in te vinden. Kortom: voor de SACD en DVD-A hoef ik het niet te doen. Zit ik toch weer te denken aan de Marantz omdat deze lekker matcht bij m'n SR6004. Kan iemand mij vertellen wat nog meer wezenlijke verschillen zijn tussen deze 2 machines en wat je ermee kunt doen? Want die benamingen zeggen mij vrij weinig. Owja, weet iemand of een BD7004 (makkelijk) regiovrij te maken is?

Marantz BD7004: klik

Oppo BDP-83: : klik

johanmaserati

Ga voor de BDP-83SE...

Een hele brute machine, heb hem zelf ook in de bestelling staan ;) Ook zeer audiofiel qua stereoweergave...

Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

Jeroen

#2
Ik heb hier ook aan zitten denken om deze aan te schaffen alleen ik geloof dat deze niet officeel in Nederland te verkrijgen is, alleen via Nu-force voor een prijs van 1420euro  :-o :-o deze is dan wel gemodificeerd volgens mij.
Zie link: http://www.nuforce.com/hi/products/oppo_bdp83se/index.php. Ik geloof dat de oppo BDP-83 wel te krijgen is bij jvbdigital.
Ik zie wel dat er een goedkoper model aan het programma is toegevoegd en wel de de BDP-80 en speelt ook alle schijfjes af (volgens de specs dan).
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-80/blu-ray-BDP-80-Image.aspx

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

johanmaserati

De SE haal je voor ongeveer 900 tot 1000 euro binnen. Deze is qua stereo weergave niet te vergelijken met de BPD-83. En het verschil met de Nuforce is minimaal, naar wat ik heb gehoord dan...

Plus het feit dat je met alle bdp83 modellen alle gewenste media kan afdraaien via usb, denk aan HD video als MKV, WMV, DivX HD etc. etc. Briljant :D

Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

JohnWx

Ik heb bij OPPO het zelfde gevoel als jaren geleden met het merk KISS
Terwijl ik er later achter kwam dat het hele fatsoenlijke producten waren met veel optie's
Maar wat is er zo interessant aan het afspelen van MKV, WMV, DivX HD etc. etc dat is toch niet Audiofiel (zeg ik met een knipoog)

Ik vind zo een OPPO een hoop geld voor een voor mijn no name merk ?

Maar ja ik kijk nog films op 8 mm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johanmaserati

Citaat van: jwx op maart 09, 2010, 14:09:04
Ik heb bij OPPO het zelfde gevoel als jaren geleden met het merk KISS
Terwijl ik er later achter kwam dat het hele fatsoenlijke producten waren met veel optie's
Maar wat is er zo interessant aan het afspelen van MKV, WMV, DivX HD etc. etc dat is toch niet Audiofiel (zeg ik met een knipoog)

Ik vind zo een OPPO een hoop geld voor een voor mijn no name merk ?

Maar ja ik kijk nog films op 8 mm

:schater: :schater: :schater:

Sommige goede MKV rips hebben untouched DTS-HD geluid  HB

8mm = ook HB
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

UPP

#6
Dat valt allemaal wel mee. De Oppo is officieel niet verkrijgbaar in Europa, maar er zijn bedrijven die hem importeren uit Amerika. Ik was ook niet op de hoogte van het merk, maar iedereen is er lyrisch over, waar je ook leest.

De BDP-83 is wel een stuk goedkoper dan hier geopperd wordt: JVB Digital

Living cinema is nog iets goedkoper: Living Cinema

JVB past hem hardwarematig voor je aan, maar dit is zelf ook vrij simpel te doen, zie website living cinema. Het is een kwestie van een datakabel vervangen en je hele apparaat is regiovrij van alles. Zo kunnen firmware updates het regiovrij maken niet ongedaan maken. JVB geeft gewoon 2 jaar garantie en anders kan je het kabeltje simpelweg vervangen voor het origineel en heb je ook geen garantiegezeik. Verder wordt het netsnoer vervangen voor een Europees exemplaar.

Voor de mensen die Oppo niet kennen of maar vreemd vinden klinken: naar verluid zet Lexicon er alleen maar een ander kastje omheen en verkoopt 'em onder eigen naam voor het dubbele geld (dure versie Oppo 1800 euro voor 3600 euro). Over kwaliteit twijfel ik dus niet. Ik weet dat die goed is en dat het een allevreter is. Alleen vraag ik mij af: heb ik al die 'onzin' nodig? Ga ik die extra's gebruiken? Zo nee, dan kan ik net zo goed een BD7004 kopen die leuk past bij m'n SR6004 qua design. Qua kosten ontlopen ze elkaar niet veel. Dit is wat ik probeer uit te vinden.

johanmaserati

#7
Citaat van: UPP op maart 09, 2010, 16:04:45
Dat valt allemaal wel mee. De Oppo is officieel niet verkrijgbaar in Europa, maar er zijn bedrijven die hem importeren uit Amerika. Ik was ook niet op de hoogte van het merk, maar iedereen is er lyrisch over, waar je ook leest.

De BDP-83 is wel een stuk goedkoper dan hier geopperd wordt: JVB Digital

Living cinema is nog iets goedkoper: Living Cinema

JVB past hem hardwarematig voor je aan, maar dit is zelf ook vrij simpel te doen, zie website living cinema. Het is een kwestie van een datakabel vervangen en je hele apparaat is regiovrij van alles. Zo kunnen firmware updates het regiovrij maken niet ongedaan maken. JVB geeft gewoon 2 jaar garantie en anders kan je het kabeltje simpelweg vervangen voor het origineel en heb je ook geen garantiegezeik. Verder wordt het netsnoer vervangen voor een Europees exemplaar.

Voor de mensen die Oppo niet kennen of maar vreemd vinden klinken: naar verluid zet Lexicon er alleen maar een ander kastje omheen en verkoopt 'em onder eigen naam voor het dubbele geld (dure versie Oppo 1800 euro voor 3600 euro). Over kwaliteit twijfel ik dus niet. Ik weet dat die goed is en dat het een allevreter is. Alleen vraag ik mij af: heb ik al die 'onzin' nodig? Ga ik die extra's gebruiken? Zo nee, dan kan ik net zo goed een BD7004 kopen die leuk past bij m'n SR6004 qua design. Qua kosten ontlopen ze elkaar niet veel. Dit is wat ik probeer uit te vinden.

Ik heb ook een SR6004 staan, en ik kan je zeggen qua design past de oppo er perfect bij. Zelfde gematteerde staal en glans. En als je hem op de SR6004 zou zetten komt dat precies uit, niet qua ronding van de kast maar qua breedte. Je kunt dan nog mooi de logos boven op je SR6004 nog zien zoals het DTS-HD logootje e.d. Niet belangrijk natuurlijk maar toch :P

Inderdaad dat van die Lexicon is een schande, let wel de Lexicon is THX GECERTIFECEERD, hmmmmm... ik twijfelde al over dat hele THX gebeure, maar nu weet ik het zeker...

PS. Ik zou weleens een shoot-out willen zien tussen de Oppo BDP-83SE en de UD8004, ben bang voor een verassend resultaat...
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

UPP

Oke dan ga ik gewoon voor de Oppo pompom

Over THX: ik ben pas zo'n 4 weken mezelf in het hele surround gedoe aan het verdiepen en moet zeggen dat ik in eerste instantie voor een compleet THX gecertificeerd systeem wilde gaan (klonk goed in m'n oren en gaf mij een soort van zekerheid aangezien ik geen kaas van het hele gebeuren heb gegeten). Had bedacht de Onkyo TX-NR807 (THX) i.c.m. hun nieuwste DVD speler (THX) en Teufel 5.1 THX surround set. Ik was me er wel van bewust dat een apparaat zonder het THX certificaat niet per difinitie slechter hoeft te zijn en zelfs beter zou kunnen zijn.
Nu ben ik een liefhebber van zowel muziek luisteren als film kijken. Mijn nieuwe receiver moest dus van beide wat hebben. Ik ben receivers gaan beluisteren en de Onkyo viel zo tegen qua audio t.o.v. een Denon 2310/3310 en de Marantz SR6004 dat ik deze toch maar heb laten varen en uiteindelijk voor een SR6004 heb gekozen.

johanmaserati

 stupid

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen...
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

Arnoud-(KoyBoy)

#10
Heb de speler sinds 1 week en is gewoon super!!!! Wel in de SE uitvoering en gekocht bij Living Cinema voor 875,- met regio mod.
Wat ook mooi is is de Pure audio schakeling voor het luisteren naar audio cd's.
Enigste nadeel vind ik dat men er geen hoofdtelefoon op aan kan sluiten..
Dit in verband dat het volume weer te hard staat voor de W.A.F...
Nu alleen nog een nwe Marantz met Hdmi 1.3 en dan is deze jongen weer klaar!!! (voorlopig) :wink: :wink: :wink:

Maurice

Citaat van: Arnoud-(KoyBoy) op maart 09, 2010, 22:38:20
Heb de speler sinds 1 week en is gewoon super!!!! Wel in de SE uitvoering en gekocht bij Living Cinema voor 875,- met regio mod.
Nu alleen nog een nwe Marantz met Hdmi 1.3 en dan is deze jongen weer klaar!!! (voorlopig) :wink: :wink: :wink:
Kijk eens wie de weg naar het forum weer heeft gevonden  hello
Is lang geleden dat ik je online gezien heb ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Arnoud-(KoyBoy)

Hee die  Maurice,
bloed kruipt waar het niet gaan kan he!!!
Kon het gewoon niet laten!!!
Hoe is het met jou dan???

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES