aankoop reciever

Gestart door u22u, maart 02, 2010, 18:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

u22u

goede dag allemaal.

ik wil overgaan tot de koop van een reciever.
het probleem is dat ik met de afmetingen van de kast zit.
ik heb toestemming van de ega maar moet in het wandmeubel passen.
dit houd in hij mag niet dieper zijn als 40 cm incluis aankoppeling achterop.
dit geeft problemen met de sr6003 ( te diep ?).
nu kom ik uit bij de nr 1501 , maar vind ik eigenlijk te weinig vermogen " 50 Watt" .
woonkamer is 25 m2.
weet iemand een andere marantz met mindere diepte
of welke speakers passen goed bij de nr 1501.

bvd U22U

xander32

Citaat van: u22u op maart 02, 2010, 18:49:12
goede dag allemaal.

ik wil overgaan tot de koop van een reciever.
het probleem is dat ik met de afmetingen van de kast zit.
ik heb toestemming van de ega maar moet in het wandmeubel passen.
dit houd in hij mag niet dieper zijn als 40 cm incluis aankoppeling achterop.
dit geeft problemen met de sr6003 ( te diep ?).
nu kom ik uit bij de nr 1501 , maar vind ik eigenlijk te weinig vermogen " 50 Watt" .
woonkamer is 25 m2.
weet iemand een andere marantz met mindere diepte
of welke speakers passen goed bij de nr 1501.

bvd U22U

Speakers met een hoog rendement, met een hoge gevoeligheid, aangegeven in Db.`s :yes:.


Sander.

WimPeu

Ja idd speakers met een hoog rendement kopen (Focal's bv)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

koale

of je gaat op zoek naar een andere ega. shutup :yes: :angel:

WimPeu

Citaat van: koale op maart 02, 2010, 19:46:18
of je gaat op zoek naar een andere ega. shutup :yes: :angel:

Rigoreus maar effectief.... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Citaat van: WimPeu op maart 02, 2010, 19:48:15
Rigoreus maar effectief.... :angel:
Wel de beste oplossing. :-D
Inderdaad, pas de luisprekers aan, enkele merken: Focal, Klipsch. Zelf heb ik B&W, op 2 x 45 Watt, gaat ook goed.
Ik heb op een onbewaakt moment weleens een gat achter in een kast gezaagd, is ook een oplossing.
Je kunt ook gebruik maken van de hobby van de vrouw, als ze die tenminste heeft. Mijn vrouw doet aan kleien, wou ze wel een ruimte voor hebben. Dat kon, we hebben de garage verbouwd. Als tegenprestatie is de kamer voor mij, dus geen tafel in het midden. Als er iets nieuws komt wordt er eerst aan de stereo gedacht of het past.

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

u22u

dit zou een mogelijkheid zijn,maar stel ik de kinderen teleur.
en ik heb ega net zover gekregen dat ik een reciever mag aanschaffen ( met beperkt budget ca 1500 euro,compleet met boxen ).
De aansluitmogelijkheden moeten voldoen aan de HDMI voor ipod en ps3 , en later aan te schaffen cd speler.
na wat gegoogle ook haakse tulpstekkers tegen gekomen dus kan ik misschien toch naar de sr6003.

ega nog maar een paar keer goed kietelen  :angel:

Mexicaanse Hond

Vreemd, niemand heeft het nog over de meest voor de hand liggend oplossing gehad: een nieuw wandmeubel.  8-)

u22u

Citaat van: renes59 op maart 02, 2010, 20:06:31
Wel de beste oplossing. :-D
Inderdaad, pas de luisprekers aan, enkele merken: Focal, Klipsch. Zelf heb ik B&W, op 2 x 45 Watt, gaat ook goed.
Ik heb op een onbewaakt moment weleens een gat achter in een kast gezaagd, is ook een oplossing.
Je kunt ook gebruik maken van de hobby van de vrouw, als ze die tenminste heeft. Mijn vrouw doet aan kleien, wou ze wel een ruimte voor hebben. Dat kon, we hebben de garage verbouwd. Als tegenprestatie is de kamer voor mij, dus geen tafel in het midden. Als er iets nieuws komt wordt er eerst aan de stereo gedacht of het past.


voor de verbouwing heb ik ook weer geld nodig , moet ik extra schuur voor bouwen de eerste staat vol met andrere rotzooi

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 02, 2010, 20:11:29
Vreemd, niemand heeft het nog over de meest voor de hand liggend oplossing gehad: een nieuw wandmeubel.  8-)

Logisch zou Johan zeggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koale

#10
Citaat van: u22u op maart 02, 2010, 20:15:09
voor de verbouwing heb ik ook weer geld nodig , moet ik extra schuur voor bouwen de eerste staat vol met andrere rotzooi
kan ze niet in de kelder? :-o :roll: Ik bedoel natuurlijk voor haar evt. hobby frusty
En je moet uitkijken met dat kietelen, na een tijdje lusten ze er wel pap van en kom je dus niet meer aan je muziekhobby toe.  :schater: Dus kietelen mag, MAAR nonono met mate. notworthy byebye

u22u

Citaat van: koale op maart 02, 2010, 21:19:49
kan ze niet in de kelder? :-o :roll: Ik bedoel natuurlijk voor haar evt. hobby frusty

kelder moet ik ook weer graven , bij de modernere huizen meestal niet meer aanwezig. violent1