Diverse aansluit problemen SR6004??

Gestart door sweatsockpimp, februari 21, 2010, 11:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweatsockpimp

Geachte Forummers... notworthy

Wie helpt mij met het volgende:
Ik heb vrijdag mijn SR6004 opgehaald. Gisteren aan het stoeien gegaan met de aansluitingen en ik loop vast met de HDMI out. Heb mijn Motorola-ontvanger van KPN op een HDMI in aangesloten en de SR6004 via de eerste HDMI-output op mijn tv. Maar mijn tv geeft aan 'geen videosignaal'....
Heb al op het forum gelezen over de input selector die op HDMI moet staan....dit staat (denk ik) goed....
Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben? HLP

Daarnaast heb ik mijn dvd-recorder via component aangesloten op de sr6004 (en de SR6004 via HDMI-out op de t (zie boven). Dit geeft alleen zwart-wit beeld. De kabels zijn wel echte component kabels. (rood groen blauw).

Pff... 'tis me wat....

Eerste geluidservaringen zijn zozo, maar dat komt vast door mijn gef*^% stemming gisteren... frusty...
De geleende Audio Anayse (stereoversterker) klonk helderder en ik denk te merken dat mijn oude SR-7300 ook wat strakker was....maar goed....deze mening ga ik nog uitgebreid herzien...als alles het goed doet..... :lol: :lol:
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

Vlearmoes

Weer een bekend probleem
Je ontvanger rechtstreeks naar de tv met HDMI   en voor het geluid een toslink naar versterker !!

PM
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tokheim

Je SR6004 heeft 2 HDMI out, probeer eens de HDMI knop op je afstandsbediening, kijk naar je display en zet hem dan op OUTPUT 1.

Theo

Oeps iets te laat :schater:

sweatsockpimp

Vlearmoes,

Geef je hiermee aan dat het, wat jou betreft, niet op te lossen valt? (anders dan de rechtstreekse aansluiting)...
Dat is toch wel raar, voor zo'n geavanceerd nieuw apparaat...? Of is dit erg naief?? redface
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

Vlearmoes

#4
Klopt
geen oplossing  er zijn er velen met dit probleem en zelfs met duurdere versterkers
en met andere combi`s van kabelaars  :cry:

Je mag me bellen voor verdere hulp  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

als ik het goed begrijp lezen de heren van de audioservice weleens mee, lijkt me een mooi moment om eens met dé oplossing te komen....!!  violent1

voor je tv opzich is het niet zo'n ramp om de decoder met hdmi naar de tv te doen en met glasvezel naar de receiver.
nu hoeft de receiver niet aan te staan voor beeld en geluid via de tv. makkelijk met het journaal ofzo.
dus een groot probleem is het niet, wél zeer irritant natuurlijk.
maar beeld of geluidsverlies heb je op deze wijze niet, dus.

sweatsockpimp

ben er inmiddels achter dat het zwart-wit beeld van de dvd-recorder (via componentkabels aangesloten) geen probleem van de 6004 is. rechtstreeks op de tv aangesloten geeft dat dezelfde problemen. hoewel off-topic....iemand enig idee? ik duik de handleiding van de dvd-recorder (panasonic) even in.... :eerie:
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

Marvin

zou kunnen dat je de dvd recorder op component-out moet zetten?

het hdmi probleem doet zich veelal voor met de decoder van de digitale tv.

sweatsockpimp

 :-D :-D inderdaad...de instellingen van de Pana konden zodanig gewijzigd worden dat dit probleem is getackeld.

Ik zal de ontwikkelingen op dit gebied blijven volgen en voorlopig genoegen nemen met de HDMI van de tv-ontvanger rechtstreeks richting tv en via optische kabel naar de 6004.

eind van de week komt mijn oppo  pompom pompom...dan kan het 'mooie beeld-festijn' beginnen. en eindelijk SACD!! heb er al 3 gekocht....
morgen ben ik vrij en zal ik eens gaan rommelen met het bluetooth speeltje van de 6004. en VEEL muziek luisteren... HB

prettige zondag nog! byebye
Marantz SR6004 
Oppo BDP-83
Rotel RCD 1070
Philips 37PFL8404H
Audio Physic Tempo V (fronts)
Audio Physic Celsius (center)
JBL XTI 10 S (surrounds)
Panasonic DMR-EH55

Marvin