Traag beeld SR5004

Gestart door Appiah79, februari 15, 2010, 15:58:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appiah79

Beste Forumleden,

Sinds 3 weken heb ik een Marantz versterker gekocht, een SR5004. Op de HDMI-ingangen heb ik een ps3 en een Humax hd-ontvanger aangesloten. Op de HDMI-uit heb ik de lcd-tv aangesloten. Wat me nu opvalt is dat bij gesproken beeld het geluid en beeld niet synchroon lopen. Het lijkt wel of het beeld iets trager is. Wat me verder opvalt is dat als ik online Fifa10 speel dat het beeld achterblijft bij de commando's die ik via de joystick geef (eveneens een soort vertraging). Voordat ik de marantz had aangesloten was dit nog niet zo. Ik had toen zowel de ps3 als de Humax rechtstreeks op de tv aangesloten.

Heeft iemand dit probleem ook en wat valt er aan te doen? Dit is toch een tegenvaller.

Daarnaast heb ik geen digitaal beeld meer als ik de Marantz uitzet. De HDMI-verbinding in de Marantz geeft dan geen signaal meer door. Is dit te omzeilen of dien ik de instellingen te veranderen? Als ik een simpel tv-programma kijk hoef ik niet altijd geluid via de versterker te hebben..... Iemand toevallig tips??

Verder supergoede versterker, maar hier heb ik bij de aankoop niet bij stilgestaan.

Graag jullie reactie, waarvoor alvast hartelijk dank.

Groet,

Albert

ValentinoA

Albert, ik heb zelf ook de SR5004 en geen last van de dingen die je zegt. Ik had wel al last van beeld die achter gaat op geluid met mijn blu-ray speler (terwijl de PS3 dit niet had) en heb dit kunnen rechtzetten met de lipsync functie. Bv. Band of Brothers en Troy hadden enorme achterstand wat beeld betreft, lipsync op 160-180 ms gezet en tis goed.

Dat je geen beeld meer hebt als je je Marantz uitzet is normaal, aangezien alles is aangesloten op je receiver en je receiver op je tv. Zie het als een dvd-speler ofzo die je rechtsreeks aansluit op je tv.. als je 'm uitzet heb je ook geen beeld meer, net zoals met de receiver. Voor een simpel tv-programma kan je dus het best je hd-ontvanger rechtstreeks op je tv aansluiten en sporadisch op je receiver voor een film op tv ofzo
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Appiah79

Beste ValentinoA,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik ook lip sync aan staan (100 ms) en nu is het goed.

Betreffende het gamen heb ik het idee dat doordat de informatie door 2 hdmi kabels moet i.p.v. door 1 kabel rechtstreeks en daardoor "langer" onderweg is. Zou de kwaliteit van de bekabeling hier wat mee te maken kunnen hebben? Ik heb niet bezuinigd maar ook niet de duurste kabels gekocht. Ik denk niet dat het aan een trage internetverbinding ligt, want voorheen had ik deze problemen niet.

Heb jij toevallig tips of zijn er apparaten in de handel die het mogelijk maken tv te kijken met de configuratie zoals hieronder beschreven zonder de receiver aan?

Nogmaals bedankt voor je antwoord.

gr. Albert

Cadfael

wat iedereen hier al aanraad met externe digitale kastjes/hd recorders, via een optische kabel of digital out aansluiten op de receiver, en dan hdmi direct op de tv. Beide kunnen geluid dragen dus heb je en op je tv en op de receiver geluid.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Appiah79

Bedankt Cadfael,

Ik ga het komend weekend wel eens proberen. Je hoort het wel.

Gr. Albert

Vlearmoes

Ook hier staat de hummi rechtstreeks naar tv   en voor het geluid een optisch kabeltje naar versterker
dit geeft het mooiste beeld en geen lip sync problemen zoals je al hebt ervaren

ook de ps3 is op deze wijze aangesloten geweest; het heeft gewoon de mooiste beelden en geluid
ipv een langere weg via versterker  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v