Marantz SR-6004 problemen bij schakelen tussen HD- en digitaal signaal

Gestart door alex1, januari 25, 2010, 22:56:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alex1

Ik heb mijn Samsung HDTV-decoder via de HDMI-uitgang aangesloten op een van de HDMI ingangen van mijn versterker (gebruik Monster HDMI M1000 HDTV kabel). Als ik via mijn decoder van een kanaal met digitale kwaliteit (bijv RTL 4) overga naar een kanaal met HD kwaliteit (bijv. Ned 1, HD bij Ziggo) dan valt het beeld weg en krijg ik ruis (geluid blijft goed). Na aan en uitzetten of schakelen tussen de HDMI-uitgangen van versterker is beeld weer in orde. Als ik deze kanaal switch doe rechtreeks via decoder-TV (buiten versterker om)zijn er geen problemen, dus het moet met de versterker te maken hebben (signaalverwerking). Heeft iemand soortgelijke problemen? en zoja wat is eventueel een oplossing voor het probleem

Vlearmoes

Er is geen oplossing voor dit wijd verbreide probleem; het heeft te maken met de extra meegevoerde signalen voor de tv
Er rest 1 oplossing HDMI naar tv en coax/toslink naar versterker   :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

alex1

Citaat van: Vlearmoes op januari 25, 2010, 22:58:23
Er is geen oplossing voor dit wijd verbreide probleem; het heeft te maken met de extra meegevoerde signalen voor de tv
Er rest 1 oplossing HDMI naar tv en coax/toslink naar versterker   :yes:
Bedankt voor de info, ik begrijp dat dit een "bekend" probleem is. Ik dacht dat dit probleem met mijn versterker te maken had maar het is dus meer een algemeen probleem.

Verder heb ik sinds vorige week ook een probleem met 1 van de 2 HDMI-uitgangen (geeft geen beeld meer door, wel geluid). Ik heb HDMI-kabel overgezet naar andere uitgang, deze werkt nog wel. Waarschijnlijk moet versterker terug naar Marantz, of kan ik iets recenten of iets dergelijks?

Vlearmoes

Het zal waarschijnlijk aan de instellingen in het menu van de SR liggen; loop deze even langs zodat de hdmi 1 en 2 de zelfde instellingen hebben  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

starter

ik heb de Cisco 8455 en hetzelfde probleem. Zit iets niet goed bij Zigoo lijkt het wel shutup

WimPeu

Cisco 8455  heb ik ook. Is zeker geen top ding maar ik heb geen probleem met de HDMI switch. Misschien toch even je SR door spitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paultje1966

Hi,

Ik heb ook soortgelijke problemen, net zoals de SR6004 niet overweg kan met sommige Samsung lcd's, is er zeker een probleem met mijn Sanyo projector. Bij het switchen van het hdmi signaal lijkt soms de edid informatie weg te vallen. HDMI-Stekker loshalen en weer terugplaatsen helpt soms, meestal niet.
Er is een software update beschikbaar voor de SR6004, in ieder geval voor de mijne, ik laat die update uitvoeren, je kunt het helaas niet zelf doen. Ik zal op het forum het resultaat posten.

Groet, Paul

WimPeu

Moet er nu al weer nieuwe software in die SR6004??? Dat ding is net uit. Zou toch inmiddels direkt goed moeten zijn, mijn SR-8002 had er al geen problemen mee en de AV-8003 schakelt ook prima tussen de HDMI inputs.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES