REL QUAKE of KEF HTB2 subwoofer

Gestart door Michel, januari 17, 2010, 14:20:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel

Ik heb ff gekeken naar het vermogen van de REL QUAKE en zag dat deze maar 100 WATT heeft. Het klinkt wel een beetje weinig, omdat ik ook gekeken had naar de KEF KHT3005SE met de KEF HTB2 SE met 250 WATT.. Zou ik de REL QUAKE kunnen vervangen voor een losse KEF HFB2 SE..? Of is er een zwaardere variant van de REL QUAKE..??

Wie heeft er ervaring met één of beide subwoofers..

Ik heb de REL wel beluisterd en klinkt erg goed..

Welke raden jullie mij aan icm de B&M M1..

Gr. Mich..
Marantz SR6004 / Marantz BD7004 / Bowers & Wilkins M1 / REL QUAKE II / Samsung LE40M86BD

Marvin

vermogen zegt niet zoveel, zeker bij een Rel niet.
een Rel tov een Kef, tja...
makkelijke keus, Rel.... !

Stadium III

Citaat van: marvin op januari 17, 2010, 14:31:29
vermogen zegt niet zoveel, zeker bij een Rel niet.
een Rel tov een Kef, tja...
makkelijke keus, Rel.... !

Ik ben het hier wel mee eens !

Je zou eens kunnen kijken naar de R serie van Rel
Of 2e hands naar de ST serie of de Q serie als je bij rel wilt blijven

Je kunt ook eventueel naar BK kijken
Ook zeer mooie subwoofers tot hun beschikking !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jeroen

Ligt een beetje hoe groot je ruimte is ik gebruik de REL in een kleine ruimte van 2,8m bij 3,4m en voor film komt er een goed laag uit. Voor muziek vind ik de REL wat minder geschikt (door de downfiring woofer) maar dat is meer een kwestie van smaak.
Wat wel een leuke bijkomstigheid is dat de REL Quake MK2 een SLAM/DEPTH schakelaar heeft, de DEPTH stand gebruik je bij muziek en de SLAM bij films (het werkt echt).

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Stadium III

Bij slam gaat het filter naar 240 hz en depth 120 hz

Dus je krijgt iig meer info binnen

Ik heb zelf 2x de Quake II gehad was leuk voor de heb  :-D

Als je hem op een tegel vast zet dan kom je een heel eindtje
Hij heeft met zijn 100w en 8 ich woofer vermogen genoeg om zich zelf te verplaatsen

Dus zet hem vast en hij gaat niet lopen en beter spelen !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Behalve bij een walking bass, dan moet 'ie los.  :wink:

Marvin

Kef maakt mooie woofers, géén subwoofers....
al die kastjes zijn ter ondersteuning van een satteliet-set.
zodoende moet hij een hoger deel van het audiospectrum goed kunnen weergeven.
dat is namelijk het deel waar een satteliet geen punch kan leveren, waar wel?!  :-D
dus de Kef moet het goed doen rond het spectrum waar je Rel nog niet eens invalt. (maar dat kan hij wel, als je dat met de x-over insteld).
wanneer een sub, zeg, rond de 180hz zijn actieve deel te verwerken krijgt heeft het echte sublaag daar onder te lijden. vandaar dat ik de woofers van Kef woofers noem, geen sub...

stel je het zo af dat de Kef vanaf 60hz z'n werk moet gaan doen, dan merk je de tekortkoming van de woofer die bedacht is om sattelieten te ondersteunen.


Totofan

Ik heb zelf de Rel Quake, en bevalt prima, ik gebruik de Rel in mijn stereo set.
En luister hoofdzakelijk muziek, mijn  kamer heeft een oppervlak van 35 vierkante meter, maar de Rel staat zijn mannetje :evil:

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next