piano concert Cor Bakker en Louis van Dijk

Gestart door lo, november 25, 2009, 21:27:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Vorige week naar een piano concert van Cor Bakker (pianist Paul de Leeuw) en Louis van Dijk geweest.
Deze twee mannen spelen regelmatig met elkaar en hebben ook diverse CD's en een DVD opgenomen.
Mooi piano spel wat wordt aangevuld door begeleidende uitleg en anekdotes van beide heren. Vakmannen dat zijn het zeker die een ongelooflijk mooi stukje piano, in diverse stijlen, ten gehore brengen. Cor Bakker liet zijn kunsten op enig moment zien door het spelen van een bepaald type muziek, waarvan ik de naam niet kan onthouden, het komt er op neer dat de linker- en rechterhand niet van elkaar weten wat ze doen. Ofwel ze spelen beiden een compleet andere melodie en ritme. Verbazing- en indruk wekkend :yes:

Wij hebben ervan genoten, dus als iemand nog eens naar piano wil gaan luisteren misschien een aanrader.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

robbie

he Lo,

lijkt me wel een interessant concert. in welk theater vond het plaats?
ben aan het kijken voor de nieuwe theaterprogrammering van komend seizoen voor ons theater...

groet
rob

lo

Citaat van: robbie op november 26, 2009, 12:33:15
he Lo,

lijkt me wel een interessant concert. in welk theater vond het plaats?
ben aan het kijken voor de nieuwe theaterprogrammering van komend seizoen voor ons theater...

groet
rob

Was helaas niet in een theater maar een ziekenhuis waar ik, noodgedwongen, regelmatig kom.
Ik heb nog even op www gezocht naar concerten van beide heren maar kon dit zo snel geen nieuwe concerten vinden. 21 nov jl is er nog wel een concert geweest met een franse zanger maar da's jammer genoeg al weer voorbij.

Als je op de website van Cor Bakker kijkt (http://www.corbakker.nl/) is er wel een mogelijkheid om Cor te boeken voor diverse doeleinden:yes:. Misschien dat dat een aardig alternatief is.

Succes en bedankt voor je reactie.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

robbie

ai, dat is dan een minder leuke locatie.  :-(
maar goed dat je dan in ieder geval een mooi concert bij hebt kunnen wonen.

thx voor je reactie! ik ga eens verder op zoek. wie zoekt zal vinden  :-D

lo

Tsja dat klopt, maar voor dit soort dingen ga ik er graag naar toe. Vorig jaar rond deze tijd hadden ze een gedeelte van het amsterdams symfonie orkest gevraagd met Peter Santa als dirigent. Ook daar enorm van genoten.

Succes met zoeken, enne als je iets geboekt kunt krijgen hoor ik het graag hoe het is verlopen. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Lapti

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Lapti

Citaat van: robbie op november 26, 2009, 12:33:15
he Lo,

lijkt me wel een interessant concert. in welk theater vond het plaats?
ben aan het kijken voor de nieuwe theaterprogrammering van komend seizoen voor ons theater...

groet
rob

Op www.louisvandijk.nl is louis zijn website te vinden. Vragen kun je ook aan mij stellen wellicht dat ik wat kan regelen?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Mexicaanse Hond

Citaat van: Lapti op november 26, 2009, 22:53:03
Op www.louisvandijk.nl is louis zijn website te vinden. Vragen kun je ook aan mij stellen wellicht dat ik wat kan regelen?
Ben jij familie van Louis?

mars

Citaat van: Mexicaanse Hond op november 26, 2009, 23:32:18
Ben jij familie van Louis?

oi


Jaaaaaaaaaaaaaa natuurlijk hoe hebben dat over het hoofd kunnen zien clown1  Dat is Lapti man,  je weet wel lapti van dijk ....de broer van  louistje  :wink:

@ lapti , geintje he
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Tsjek Lapti's profiel maar. Hij is in ieder geval een van Dijk.  :yes:

Lapti

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

lo

Hé, da's leuk :yes:
Kan Robbie misschien toch een mooi stukje muziek "regelen".
Zo als ik al zei, wij hebben genoten van Cor en Louis pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.