monitor/boekenplank speakers??

Gestart door henk65, november 17, 2009, 20:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henk65

Hoi, in ieder geval niet de hele dunne man, volgens mij degene die de winkel ooit begonnen is, bij mij heeft ie een vierkant versterkertje gebruikt, beetje apart met gaatjes bovenin, ik vond vooral de vroemen speakers indrukwekkend mooi geluid in een mooie stijl, maar ik moet zeggen: net een nr van chris rea gedraaid op de cm 1 en alweer verbluffend,veel meer detail dan de kefs, het laag vd kefs is wel volwassener maar de details van de cm1 dat is Genieten, nog geen seconde spijt van deze combinatie, ik blijf het zeggen, en een zeer leuke deal vind ik ook!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ja ik snap het ook niet helemaal voor maar 400 euro die focal,s , berilium tweeter is echt heel goed 2 keer gehoord bij edwin

heb je nu de b&w CM1 gekocht ? omdat je het over vroemen hebt

MadVillain

#33
Als ik het geld had liggen dan had ik die focals nu nog gekocht.

Kent iemand deze focals? Ik ben zwaar aan het overwegen om over te stappen  redface
Alleen al het uiterlijk.....en die beryllium tweeter...

Marantz 81

ja het is gewoon de voorloper van de nu bestaande 1008BE wat ik erover gevonden heb is dat die uit 2002 stamt geen test kunnen vinden

Mexicaanse Hond

Als het te goed om waar te zijn is, dan is het meestal ook te goed om waar te zijn.
En weer even on topic: veel plezier met de B & W's Henk!

henk65

hoi, iemand vroeg of ik de cm 1 heb gekocht, bijna, want deze gaan het wel worden, ik draai heel de dag al muziek op de cm 1 's, en dat terwijl de kef 's hier ook nog staan, ik mag ze 3 dagen proberen en vergelijken, maar ik weet het nu al: CM 1, en het mooie ze kunnen zelfs gewoon op de vensterbank, en eigenlijk snap ik nog steeds niet dat dit geluid uit z'on doosje komt, als je aan de prijs denkt snap ik t al weer wat beter, want normaal gesproken zou ik dat belachelijk vinden voor dit kleine formaat, klein maar fijn gaat dus zeker op, zelfs voor speakers!

Marantz 81

mooi dat je zo weg bent van de CM1  :-)

daar gaat het om iedereen heeft toch een andere smaak en heeft ook met luisterervaring te maken ,des te meer je geluisterd hebt en kritischer je wordt ,wordt het ook steeds moeilijker om een goede keus te maken  :wink:

welke KEF heb je staan ? 

staat er nu al een subwoofer bij ?

henk65

kef model one, die ik al had dus, en nee ik heb geen subwoofer erbij, is volgens mij ook niet nodig, al zou ik wel het verschil willen horen, maar tot nu toe heb ik weinig met subwoofers, maar ik had ook niks met kleine speakers, dus dat kan misschien ook nog veranderen.

henk65

nog ff, ik heb intussen een anthony gallo mps 150 subwoofer staan, die ik morgen ga testen, maar hoe sluit ik die aan: op de line out vd versterker, en op de line in van de subwoofer? of ...... wie het weet mag het zeggen, graag zelfs, en de cm1 heb ik dus al gehouden, al heb ik ze al wel van een ander hoogglanzend kleurtje voorzien (het oog wil ook wat, niet waar)

Vlearmoes

Ja op de line in van je sub naar de sub out van je versterker
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marantz 81

frequentie en fase afstelling is ook erg belangrijk om dit eerst op gehoord goed in te stellen  ,zou beginnen met frequentie op 70HZ te zetten en fase verdraaing op 0  en zo het niveau instellen en verder verbeteren

daar kan stadium III  je alles over vertellen

henk65

Og ff een update (ik zie dat mijn berichtjes behoorlijk gelezen worden dus..) de sub woofer van anthony gallo is weer terug naar de winkel, ik zat konstant aan de knopjes te draaien, volgens de verkoper klopt dit ook de sub wordt afhankelijk v d muziek afgesteld, en aangezien ik werkelijk van alles draai!! heb ik besloten deze weer te retourneren zodat ik me weer volledig kan richten op het genieten v muziek en niet meer, hij liet mij trouwens ook nog een paar totems horen op een installatie van ong 20000 euro alleen de kabel was al 1000! maar wat een geluid, ik was er van overtuigd dat dit uit de enorme speakers erachter kwam, alweer een bewijs dat een speaker niet groot hoeft te zijn, ga eens naar audio time in breda, waarschijnlijk staat deze opstelling er nu ook nog, werkelijk een bijzondere ervaring, ik moet wel zeggen de bijbehorende apparatuur was er natuurlijk ook naar, maar wel heel erg mooi om te horen, grjes Henk.

Marvin

leuk dat je tevreden bent...!

maar even over de sub, een sub afhankelijk van muziek instellen is echt de grootste onzin hoor!
heeft je versterker een subwoofer uitgang of heb je hem op de niet gestuurde line-out gehad voor een Mini-Disc recorder ofzo?

dmeerpa

Citaat van: marvin op december 06, 2009, 13:45:11
leuk dat je tevreden bent...!

maar even over de sub, een sub afhankelijk van muziek instellen is echt de grootste onzin hoor!
heeft je versterker een subwoofer uitgang of heb je hem op de niet gestuurde line-out gehad voor een Mini-Disc recorder ofzo?

Ik deel de mening dat een sub afhankelijk van muziek instellen de grootste onzin is!

De sub moet het laag uit je muziek weergeven. En dit moet altijd gebeuren met het zelfde volume in functie van de gewone speakers, en de cut-off frequentie verandert ook niet. En de fase al evenmin.

Wel heb je subs die beter zijn voor film en andere voor muziek. Meestal klinken de gesloten subs, beter met muziek, en een ported sub voor film.

Ik vermoed dat de sub die j ehebt gehad, niet samenging met je speakers, of gewoon overkill, zoals bij mij thuis. En dit kan echt lokaal (akoustiek) afhankelijk zijn. In mijn vorige woonst kon ik dat wel combineren.

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25